Kiss Péter Pál egyik legnagyobb riválisával készül Brazíliában

Luis Carlos

A paralimpiai bajnok kajakos, Kiss Péter Pál Brazíliában, a helyi válogatott tagjaival készül a szezonra, edzéstársai között ott van az a Luis Carlos Cardoso da Silva is, aki általában a legközelebb szokott lenni hozzá a nagy versenyeken.

A 20 éves magyar sportoló március elején utazott ki edzőjével, Pruzsina Istvánnal a Sao Paulo melletti Sao Bernardóba. A Honvéd versenyzője már régóta tervezte ezt az utazást, hiszen a brazil paraválogatottat irányító, korábbi világbajnoki ezüst- és bronzérmes kenus, Angyal Ákos jó néhány éve invitálta őt.

“Szerencsére most volt is rá lehetőség, hogy ki tudjunk jönni” – idézte a Magyar Kajak-Kenu Szövetség honlapja a világ- és Európa-bajnok Kiss Péter Pált. – “Egy sportkomplexumban vagyunk elszállásolva, rajtunk kívül dzsúdósok, atléták és kézilabdázók is vannak itt. Nyilván szerényebbek a körülmények, mint otthon, de összességében elégedett vagyok.”

Az első napok nem voltak egyszerűek, a kajakos ugyanis éppen egy betegségből épült fel, ráadásul a saját hajóját nem vitte magával, Brazíliában pedig időbe telt, mire sikerült egy megfelelőt szerezni az edzésekhez.

“Először egy L-es hajót kaptam, de én ugye M-esben evezek. Abban nagyon magasan is ültem, borult és így nem tudtam rendesen edzeni benne. Utána megkaptam egy chilei lány hajóját, amit itt hagyott, ez ugyanolyan típusú, mint az enyém otthon. Igaz azon is kellett alakítgatni, de István ezt megoldotta, úgyhogy néhány nappal az érkezés után már nem volt további gond ezzel” – mesélte.

Sao Bernardóban egy víztározón eveznek

“Evezésre abszolút kiváló, de azért nagyon más, mint itthon. Többen mondták, hogy a riói paralimpián nagyon rossz minőségű, fertőzött volt a víz, itt viszont ezzel sincs baj. A vízre szállás viszont érdekes, mert amíg Dunavarsányban egy nagyon jól kiépített létesítményben vagyunk, addig itt nincs rendes stég, hanem a brazilok adnak egy széket, amivel a partról kell bemennünk néhány métert és ott tudunk átülni a hajóba. Egyébként jó széles a vízfelület és felfelé is 11 kilométert tudunk evezni. Kicsit szeles, de nem vészes, ráadásul nincs forgalom se, csak mi megyünk rajta. A helyiek csodálkoznak is, amikor minket látnak. Egy-két horgász azért van, meg néha páran jetskiznek” – mondta Kiss Péter Pál.

“A brazil csapattal együtt készülök. Ők már túl vannak az első paralimpiai válogatójukon, így előrébb is tartanak most, mint én, de próbálunk igazodni hozzájuk. Ráadásul ők 16 kilométereket eveznek, mi otthon általában 12-nél szoktunk megállni. A kiutazás előtt öt alkalommal voltam vízen, de itt keményen beleálltunk, hiszen ezért jöttünk. Luis Carlos általában mögöttem szokott végezni a versenyeken, most nyilván még nehezebben tudom vele tartani a lépést, de emiatt nem aggódok. A világkupákon amúgy is közelebb szokott lenni hozzám, de akkor már meg is tudom őt fogni, mert addigra bennem is megvan a megfelelő mennyiségű kilométer” – fogalmazott brazil riválisáról.

Kiss Péter Pál elmondta, hogy az időjárás elég változékony, délutánra mindig beborul és olyan szél fúj, hogy nem lehet kimenni vízre. Előtte viszont nagyon meleg van, ezért általában reggel hatkor kelnek, hétkor kimennek a pályára és legkésőbb nyolckor már edzenek.

“Napi egy evezés van. Hétfő, szerda és péntek délután kondi is, a többi pedig pihenő” – mesélte.

Bár a magyar parakajakos jól beszél angolul, ugyanez a helyiekről nem mondható el. Mint mondta, ennek ellenére jól érzi magát, tetszik neki a helyszín és a későbbiekben is visszatérne még.

Forrs: MKKSZ / MTI

Idén a párosra összpontosít a kenus Fejes Dániel

Varga Ádám: Tokióban az egy-hat volt a cél, most az egy-három!

Hüttner Csaba szerint jól halad a férfi kajak négyes felkészülése