Kétezer boltban csak magyar zene szól egy napig, zeneipart működtető nők népszerűsítik az ügyet

Vector cartoon music icon in comic style. Sound note sign illustration pictogram. Melody music business splash effect concept.

Több mint kétezer üzletben, szállodában, étteremben és benzinkúton kizárólag magyar zene szól május 9-én. Az Él a Zene! célja előtérbe helyezni a magyar szerzőket, előadókat és dalokat. Az Artisjus Egyesület által támogatott kezdeményezésnek négy olyan nő a nagykövete, akik munkájukkal hidat jelentenek a dalok és a közönség között. 

carspod

Az Él a zene! a magyar könnyűzene napja hívatott lenni, és népszerűsíti a magyar dalokat, szerzőket, előadókat. A kezdeményezés még 2022-ben indult, amikor közel ezer magyarországi üzletben egy napon át kizárólag magyar zene szólt. Az Él a Zene! tavaly további boltokkal bővült, idén pedig még többen csatlakoztak hozzá. 

Az ügyet felvállalta négy háttérzene-szolgáltató, a MoodMedia, a 3G Multimédia, Music Engine és a KittoMedia, nekik köszönhetően több mint kétezer üzletben, bútoráruházban, gyorsétteremben, hipermarketben, szállodában, benzinkúton, étteremben, fitnesz teremben, cukrászdában, liftben, szól majd magyar zene május 9-én. A kezdeményezéshez sok rádió és zenetévé csatlakozott, köztük a Radiocafé, a Manna FM, a Magyar Katolikus Rádió, a Klasszik Rádió és a Sláger TV. A médiumok legtöbbje kizárólag magyar zenét játszik május 9-én. Szintén részt vesz a programban hazai előadók kizárólagos játszásával több mint 100 iskolarádió a DUE Médiahálózat szervezésében. 

Magyar zeneszámok hangzanak majd el a Tour de Hongrie május 9-i szakaszának rajt és cél, illetve részhajrá helyszínein. A szervezők minden partnerüknek egy dallistát is kiajánlottak, mely jelentős részben induló együttesek szerzeményeit tartalmazza, ezzel külön felhívva a figyelmet a friss, nagyközönség által még kevésbé ismert magyar előadókra.

Az Él a Zene! négy olyan zeneiparban dolgozó nőt kért fel az ügy nagykövetének, akik hidat jelentenek a dalok és a hallgatóság között, mi több, nagyon sokat is tesznek azért, hogy a közönséghez eljusson a magyar zene. Nagykövetként népszerűsíti az Él a Zene!-t Major Brigitta produkciós menedzser, aki évről évre olyan nagy fesztiválok színpadmestere, mint az EFOTT, a Balaton Sound vagy a Sziget. Szintén az ügy mellé állt Sebestyény-Gallasz Enikő, a digitális zeneterjesztéssel foglalkozó WM Music Distibution ügyvezetője. Enikő és csapata több ezer előadó hangfelvételeit kezeli a stream szolgáltatóknál és a különböző online platformokon. Vállalta a nagykövetséget Oszkó-Jakab Natália is, az általa irányított Művészetek Völgye és Kerekdomb Fesztivál minden évben közel 200 ezer zeneszerető embernek nyújt kikapcsolódást. A kezdeményezéshez csatlakozott Koltay Anna is, aki a Petőfi TV főszerkesztőjeként, és a BP Underground zenei dokusorozat társrendezőjeként sokat tesz a magyar könnyűzenéért.

Az Él a Zene! magyar könnyűzenei nap szervezője a Fülesbagoly Alapítvány, főtámogatója az Artisjus Egyesület, támogatója az Előadóművészi Jogvédő Iroda, stratégiai partnere a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége, a Music Hungary Szövetség és a WMMD.

– A zene szellemi és üzleti értéket is teremt, a jogdíj ezt az értéket forintosítja a dalszerzőknek, hogy mindig új dalok szülessenek. Így él a zene. Jó évente egy napon ezt tudatosítani magunkban, odafigyelni arra, hogy milyen sok helyen szól a zene, és figyelmünkkel támogatni a magyar zenészeket – mondta Tóth Péter Benjamin, a főtámogató Artisjus kommunikációs vezetője.

Az Él a Zene! Facebook-eseménye:

https://www.facebook.com/events/737694661864041

További információ:

elazene.hu