Hiába a 170 átadott ügyeleti autó és a haversrác influencerek insta-sztorijai! Továbbra is a Toyota a király!

Eddig, nem jött be a Suzukinak, az influencerekkel való összespanolás és a 170 átadott (ÁTADOTT?!) ügyeleti autó!
Ezek sem hozták meg az oly’ nagyon áhított piacvezető pozíciót.
Hogy, mi lesz így az esztergomi gyártó hazai márkakereskedőivel?
Minden bizonnyal idén is hatalmas raktárkészlet felhalmozásával készülhetnek a karácsonyi ünnepekre…

Legközelebbi versenytársál másfélszer több autót eladva áll az élen a hazai újautópiacon a Toyota

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 13.160 új autó értékesítésével, 13,4%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az év első kilenc hónapjának eladásait vizsgálva: ez 54%-al több, azaz bő másfélszer annyi mint a második helyen álló márka eladásai, a hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert japán autómárka előnye. A személyautó és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva, az előbbin toronymagasan, 13,3%-os részesedéssel áll élen a Toyota, az utóbbin 14%-os részesedéssel jelenleg a harmadik, de év végére akár a második hely is meglehet.

Túlzás nélkül állítható, hogy elképesztő a Toyota menetelése Magyarországon: az idén január és szeptember között az előző év azonos időszakához képest 1,5%-al lassuló teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon a piacvezető pozícióját tovább erősítő japán autómárka 13,5%-al növelte értékesítéseit, piaci részesedését 1,8 százalékponttal 13,4%-ra növelve.

A személyautó piacon meg sem közelítik a versenytársak, a legnagyobbat azonban a haszongépjármű piacon lépett előre a Toyota

A személyautó piacot külön vizsgálva ott 11.011 új autó értékesítésével, 1,2 százalékpontot javítva, 13,3%-os részesedéssel áll az első helyen a Toyota, legközelebbi versenytársához képest mintegy 30%-al több autót értékesítve. Az igazán megdöbbentő azonban a márka kishaszongépjárműpiaci előretörése: a január és szeptember között Magyarországon gazdára találó 2149 új Toyota kishaszongépjármű 4,35 százalékpontos bővüléssel 14%-os piaci részesedést jelent, abszolút értékben pedig a Toyota 68,2%-al adott el több új kishaszongépjárművet mint egy évvel ezelőtt, miközben a piac csupán 9,1%-al bővült. Ennek eredményeképp a Toyota ugyan a kishaszongépjármű piacon továbbra is a harmadik helyen áll, lemaradása a második helyen álló márka mögött azonban marginális, és a Toyota eddigi növekedési ütemét tekintve év végéig könnyűszerrel ledolgozható.

A magánvásárlók és a flottavásárlók szerint egyaránt a Toyota a legjobb választás

Nincs népszerűbb márka a Toyotánál a flottavásárlók körében, ahol 8.216 új autó értékesítésével, 11,2%-os részesedéssel áll az első helyen, ám így az első számú márkának számít a magánvásárlók körében is, ahol 4.945 darabos értékesítéssel, 19,7%-os részesedéssel vezeti a magyarországi eladásokat. A teljes magyarországi kishaszongépjármű és haszongépjármű piacon egyébiránt 74,4%-ot tesznek ki a flottapiaci eladások, a Toyota esetében ez csupán 62%.

Elképesztő lendületben a Lexus

A Toyota prémium márkája, a Lexus még ennél is látványosabb mértékben növekedett: a környezetbarát luxusautómárka eladásai 56,4%-al, növekedtek az év első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest, a teljes személyautó piacon így 860 új autó értékesítésével, 0,4 százalékpontos növekedéssel, 1%-os piaci részesedést ért el a márka. A jelenlegi értékesítési ütem ismeretében minden esély meg van arra, hogy magyarországi történetében először négy számjegyű értékesítéssel zárva az évet a márka.

A Toyota és a Lexus egyaránt új modellek sorával készül a piac két vállra fektetésére az év hátralévő részében

Kétvállra fektetheti az év hátralévő részében a piacot a Toyota?

A tavalyi év második felében bemutatott Corolla Cross és a slágergyanús akkumulátoros elektromos bZ4X első példányai még csak most kezdenek nagyobb volumenben megérkezni a márkakereskedésekbe, miközben immáron az idei év két legütősebbnek ígérkező Toyota újdonsága, a vadonatúj Prius és az új generációs C-HR is. Ezek megérkeztével csak még tetemesebbre nőhet a hazai újautópiac zöldülésének motorját jelentő Toyota előnye, amely épp a piaci legszélesebb elektrifikált (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) modellportfóliójával vette át a vezetés a hazai piacon három éve. A látványosan taroló Lexus sem ül a babérjain: miközben a tavalyi év második felében bemutatott RX nagyméretű SUV és a modellfrissített UX (köztük a 40%-al növelt hatótávolságú akkumulátoros elektromos kivitel) most érkezik meg nagyobb volumenben a márkakereskedésekbe és már az akkumulátoros elektromos Lexus RZ első példányai is érkezőben, két teljesen új modell rendelhető lett az elmúlt hetekben. A Lexus belépő modellje lesz a jövőben a kisméretű LBX városi SUV, míg az LS zászlóshajó mellé zárkózik fel a kínálat csúcsán az elsőosztályú repülőjáratok kényelmét az országútra elhozó LM luxus személyszállító. Ezek első példányai még év vége előtt megérkezhetnek, bár nagyobb mértékben csak a jövő évben szólnak majd bele a prémium piac magyarországi eladásaiba.

Forrás: Egyszer már láttam autót