Bertalan Márton és Paizs Róbert a Peugeot Kupa bajnokai

Győzelemmel szerezte meg Bertalan Márton és Paizs Róbert a Peugeot Kupa, az RC4 és a 2wd bajnoki címét a szezon leghosszabb és legnehezebb versenyén, a Rally Hungaryn. Ezzel a 22 éves versenyző pályafutása első Peugeot kupás szezonjában azonnal bajnokságot nyert.

180 kilométer gyorsasági szakasz és több mint 800 kilométer teljes táv várt a résztvevőkre a HUMDA Országos Rallybajnokság és az FIA Rally Európa-bajnokság egyaránt záró futamán a Rally Hungaryn. Bertalan Márton és Paizs Róbert úgy érkezett a szezonzáróra, hogy a Peugeot Kupát, az RC4-es kategóriát és az összes kétkerék-hajtású autót tömörítő 2wd bajnokságot is vezették.

Taktikázásra egy ilyen hosszú és ilyen nehéz versenyen azonban nem nagyon van lehetőség, ezért megállapodtak, hogy a saját tempójukban fognak autózni, ami meghozta a gyümölcsét, hiszen mind a három értékelést az élen zárva nyerték meg a bajnokságot.

A 22 éves Bertalan Mártonnak ez volt a harmadik szezonja az Országos Rallybajnokság első osztályában (ORB1). Két évig versenyzett Mitsubishi Lancerrel ORC-ben, idén váltott Peugeot 208 Rally4-re és mindjárt az első évében megnyerte a Peugeot Kupát.

„Hihetetlen még a számomra is – kezdte Bertalan Márton. – Nagyon jól kezdődött az idei szezonunk, mindjárt az első versenyünket megnyertük, aztán egyre jobban egy hullámvölgybe kerültünk, aminek a Mecsek Rally volt a mélypontja. A Győr Rallyn sikerült kikerülnünk belőle és a Rally Hungaryn már nagyon magabiztosan álltunk rajthoz.

Ez nem jelenti azt, hogy könnyű dolgunk volt. Az első gyorsok nekem soha sem sikerülnek a legjobban, de most nagyon elvertek rajta. A másodiktól jó volt a tempónk, vasárnap reggel pedig sikerült átvenni a vezetést.

A mádi körgyorsaságitól tartottam egy kicsit, ami be is igazolódott. Előbb Klausz Kristóf ért utol minket, akit elengedtünk, majd mi értünk utol egy autót, ami mögé beragadtunk.

Az utolsó gyorsaságin már nem akartunk kockáztatni, de majdnem ez lett a vesztünk. Egy úthiba összeütötte a lengéscsillapítót, úgy megdobta a Peugeot hátulját, hogy leestünk a mezőre és átmentünk mindenen. Már láttam, defektet kapunk, kilyukad a hűtő és megjelennek a piros fények, hogy állítsam le a motort. De szerencsénk volt, még a lökhárító is a helyén maradt.

Tíz másodperccel vezettük ekkor a versenyt, de nem tudtam, hogy mennyit veszítettünk a kalanddal, így a célban a bajnoki cím nem is jutott eszünkbe, csak az érdekelt, hogy nyertünk-e. Végül maradt 6,4 másodperc előnyünk, nyertünk és bajnokok lettünk.

Kellett egy kis idő, hogy felfogjam és el is érzékenyültem. Nagyon sok munkánk volt ebben a bajnoki címben és az egész évi stressz egyszerre jött ki.

Nagyon sok embernek tartozom hálával. Örülök, hogy sok véletlen egybeesésnek köszönhetően megismertem Paizs Robit és idén együtt versenyezhettünk.

Köszönöm édesapámnak, hogy mindig mögöttem állt, barátnőmnek a rengeteg támogatást, Takács Attilának, hogy hitt bennünk és hogy beszerezte azt az autót, amivel idén versenyeztünk, Nacsa Gábornak és az NGS szerviznek, akik a csapatunk motorjai voltak, Klárikának, hogy foglalkozott velünk és Bubinak, a személyi edzőmnek a fizikális felkészítést. És persze mindenkinek, aki támogatott, segített bennünket idén.

Azt azért még el kell mondanom, hogy nagyon nagy megtiszteltetés volt az Eb-mezőnnyel egy versenyen indulni. Csak tisztelni és csodálni tudom ezeket a srácokat. Nyilván nagyobb tapasztaltuk van, mint nekünk, de akkor is ilyen időket autózni… Le a kalappal előttük.“

Paizs Róbert már rutinos navigátornak mondható, hiszen közel két évtizede olvassa az itinert, de ő is most nyert először bajnokságot.

„Még ízlelgetem a bajnoki címet – nevetett Paizs Robi. – Nagyon nehéz és hosszú verseny volt. Ha belegondolsz, hogy egy óra húsz percet mész versenyautóval etapon, majd odaállsz a gyorsasági rajtjához és a maximumot kell nyújtanod, az nem könnyű feladat.

Mi ezt tudtuk, komolyan készültünk rá és szerintem a mentális és fizikális felkészültségünk is rendben volt. A szűk részeket Marci még mindig nem kedveli, de Erdőbényén megmutattuk, mit tudunk, a mádi körön amit lehetett elnyomtunk. Ezt a szakaszt élveztem a legjobban.

Jó volt a felkészülésünk, a tesztünk, a beállításaink és szerintem Marci a pécsi hullámvölgye óta nagyon sokat fejlődött. Természetesen örülök a bajnoki címnek és büszke vagyok arra, ahogyan ezt a szezont teljesítettük.“

Exkluzív interjú az MNASZ elnökével és a rali szakág vezetőjével >>>


RSS hiba: WP HTTP Error: cURL error 7: Failed to connect to egyszermarlattamautot.hu port 443 after 1 ms: Couldn't connect to server