A Sony kiállít a 2024-es CES-en

A vállalat bemutatja különféle kezdeményezéseit és technológiáit, amelyek lehetővé teszik az alkotók számára, hogy kreatív szikráikat történetekké alakítsák

A Sony Group („Sony”) 2024-ben kiállítóként lesz jelen a nevadai Las Vegasban megrendezett CES eseményen. A rendezvény január 9-én, keddtől látogatható, témája pedig ezúttal a „Powering Creativity with Technology” lesz.

Kenichiro Yoshida, a Sony Group Corporation elnök-vezérigazgatója a Sony sajtótájékoztatóján nyilatkozott január 8-án, hétfőn, még a kiállítás nyilvános megnyitója előtt. Felszólalásában elmondta, hogy a Sony, mint kreatív szórakoztatóipari vállalat, mindig is az embert tartotta a kreativitás szívének és lelkének, így a vállalat elkötelezett az iránt, hogy az alkotókat támogassa. Az elnök-vezérigazgatóhoz több előadó is csatlakozott az iparág különféle területeiről és együtt mutatták be azokat a kezdeményezéseket, amikkel a Sony a zenei, filmes és televíziós produkciós üzletágakban szeretné segíteni az alkotókat. Ilyen kezdeményezés például a vizuális produkció és a térbeli tartalomkészítés új lehetőségeinek bemutatása, a rajongók elkötelezettségének erősítése olyan területeken, mint az anime, a sportok és játékok, valamint azok a fejlesztések is, amik a szórakoztatás és biztonság területén a mobilitás fejlesztését célozzák. A kezdeményezések mellett azokat a technológiákat is bemutatták, amik ezeket lehetővé teszik. A sajtótájékoztató lezárása gyanánt Kenichiro Yoshida kiemelte, hogy a Sony felkarolja az emberek ötleteit és nyitott az egyéni történeteikre, hiszen fő célja töretlenül az, hogy erősítse a kreativitást a technológia segítségével.

A Sony sajtótájékoztatója a 2024-es CES-en megtekinthető a hivatalos YouTube csatornáján:

https://www.youtube.com/watch?v=PMxaYHisulg

  • A sajtótájékoztató előadói (megjelenési sorrendben)

・Kenichiro Yoshida (Elnök-vezérigazgató, Sony Group Corporation)

・Jon Platt (Elnök-vezérigazgató, Sony Music Publishing)

・Neal Manowitz (Elnök és COO, Sony Electronics Inc.)

・Katherine Pope (Elnök Sony Pictures Television Studios)

・Toshihiro Mibe (Elnök és reprezentatív ügyvezető igazgató, Honda Motor Co., Ltd.)

・Izumi Kawanishi (Képviselő igazgató, elnök és COO, Sony Honda Mobility Inc.)

・Jessica Hawk (Vállalati alelnök, Microsoft)

A Sony standjának áttekintése

Dátumok: 2024. január 9-12. (keddtől péntekig)

Helyszín: Las Vegas Convention Center, 21800-as számú stand

Főbb kiállítási elemek

Az alkotói technológiától a rajongók bevonásán át a Kando terének bővítéséig a kiállítás arra összpontosít, hogy a Sony hogyan teszi lehetővé az alkotók számára, hogy többet tegyenek, többet fedezzenek fel és többet alkossanak. Mindezt úgy éri el, hogy innovatív technológiákat kínál a történetmeséléshez és a szórakoztatáshoz, mindennek tetejében pedig az érzelmekre is hatni próbál, hogy azok erőteljesebben legyenek jelen rohanó világunkban. A Sony saját kiállításának környezeti hatásait is igyekszik csökkenteni úgy, hogy újra felhasználja tavalyi anyagait és egy olyan elrendezést valósít meg, amivel csökkenteni tudja a nagyméretű szerkezetek használatát. További ilyen törekvése a vállalatnak az is, hogy a standon belül olyan információs táblákat használ, amik a saját maga által kifejlesztett „Original Blended Material” papíranyagból készültek.

*Bambuszból, cukornádból és fogyasztás utáni újrahasznosított papírból készült, környezettudatos papíranyag, amelynek eredete fel van tüntetve.

  • Kreativitás kiterjesztése: Új lehetőségek kínálása a termelés számára innovatív technológiák segítségével
  • A Sony Pictures Entertainment (SPE) új, fejlett vizualizációs létesítménye: Torchlight. A Sony bemutatja a Torchlightot, egy új, úttörő, fejlett vizualizációs teret, amely a Sony Group vállalatainak legújabb, saját technológiáját használja, együttműködve az Epic Games Unreal Engine-ével, a világ legnyitottabb és legfejlettebb valós idejű 3D-s eszközével. A Torchlight lehetővé teszi a filmkészítők számára, hogy a tényleges forgatás előtt digitális jeleneteket hozzanak létre egy gyakorlatias virtuális környezetben, az Unreal Engine és a virtuális kamerák segítségével, beleértve a Virtual Production Tool Set-et. Ennek során a Sony digitális mozi VENICE kameráját használva zökkenőmentesen megvalósítható a virtuális környezet és a helyszíni gyártómunka összekapcsolása. Az alkotók hozzáférhetnek a Sony különböző saját technológiáihoz is, köztük a „mocopiTM” mobil mozgásrögzítő rendszerhez. Ezek a technológiák, és még sok más, beépülnek a Torchlight munkafolyamatába és támogatják az alkotókat abban, hogy valós időben szabadjára engedjék kreativitásukat.

  • A tartalomgyártás jövője – virtuális tartalomgyártás

Az alkotók további megerősítése érdekében a Sony támogatja a virtuális gyártást, a tartalomgyártás új formáját, a technológiai fejlesztéstől kezdve a gyártási megoldások biztosításáig. Ezen a területen a Sony a képalkotási, érzékelési és megjelenítési technológiáinak fejlesztéseit ötvözi és a valós idejű renderelést játékmotorok segítségével hasznosítja. A Pixomondo, a Sony PCL és az SPE végponttól végpontig tartó kreatív szolgáltatásokat és színpadi infrastruktúrát biztosít világszerte, hogy lefedje a teljes gyártási folyamatot (előgyártás, forgatás, virtuális gyártás és utómunkálatok).

  • Rajongói elkötelezettség: A valós és virtuális integráció révén élvonalbeli élmények biztosítása a rajongók számára
  • PlayStation5 termékek és a játékok

A Sony Interactive Entertainment bemutatja a legújabb PlayStation 5 hardverkínálatot, olyan innovatív termékekkel, mint az új, kisebb méretű PlayStation 5 konzol, a PlayStation Portal TM távoli lejátszó, a Pulse ExploreTM vezeték nélküli fülhallgató, az AccessTM kontroller és a hamarosan megjelenő Pulse EliteTM vezeték nélküli headset. A Deep Earth kollekció stílusos fém PS5Ⓡ konzolborítói és DualSenseⓇ vezeték nélküli kontrollerei is megtekinthetők lesznek. A résztvevők a standon a Gran Turismo 7Ⓡ-et is kipróbálhatják PS5-ön és PlayStationⓇVR2-n (PS VR2) is, valamint a Naughty Dog január 19-én megjelenő The Last of UsTM Part II Remastered című játékának vadonatúj No Return módját is megtekinthetik.

  • Új rajongói elkötelezettség a technológia és a szórakoztatás segítségével

A Sony támogatja a szurkolói elkötelezettséget célzó kezdeményezéseket a sportban. A Manchester City Football Clubbal közösen a Sony jelenleg egy PoC (proof of concept) projektet hajt végre azzal a céllal, hogy olyan új szolgáltatásokat nyújtson, amelyek globális online szurkolói közösséget hoznak létre. A szurkolók számára még ebben az évben elindul egy béta szolgáltatás. A belső tesztelés már megkezdődött, a rajongók pedig kíváncsian és izgatottan várták ezt a projektet. A standon a látogatók megtekinthetik a Virtual Etihad Stadium új tartalmait, így olyan élményeket szerezve, amik során megoszthatják a csapat- és a játékosok iránti szenvedélyüket.

A Sony sportüzletágai világszerte olyan kezdeményezéseket mutatnak be, amelyek a Hawk-Eye Innovations optikai nyomkövető rendszerét, a Beyond Sports adatvizualizációs technológiáját és a Pulselive szurkolói elkötelezettséggel kapcsolatos szakértelmét ötvözik, hogy soha nem látott szurkolói élményeket hozzanak létre a különböző közönségeknek, köztük a fiatalabb generációknak.

  • Új generációs, immerzív zenei élmények


A Sony Music új lehetőségeket dolgoz ki a művészek számára, hogy a játékmotorok és virtuális produkciós technológiák segítségével minél hatékonyabban tartsák a kapcsolatot rajongóikkal a játékplatformokon és más szórakoztató környezetekben. A stand látogatói a következő generációs, immerzív zenei élmények három alkalmazásába is belekóstolhatnak. A kiállításon bemutatják, hogyan használták a Sony virtuális gyártási képességeit és az Epic Games Unreal Editor for Fortnite (UEFN) programját a Columbia Records művészének, Inikónak a „Jericho” című dalához készült klip, valamint a Journey Through Jericho, a klip alapján készült Fortnite-sziget elkészítéséhez. A stand látogatói megtapasztalhatják a Nitewave-et is, az UEFN segítségével épített új, zenére összpontosító szigetet a Fortnite-hoz. Mindezek mellett játszhatnak majd az AVNU: Where Music Meets játékkal is, a Roblox zenei célpontjával, amely a zenével kapcsolatos játékok, kihívások és virtuális javak gyűjtése köré épül. A játékban olyan Sony Music tehetségek dallamai is felcsendülnek, mint az Arista Records előadója, Paul Russell szerzeményei.

  • Sony Pictures virtuális valóság

A Sony Pictures Virtual Reality (SPVR) bemutatja legújabb, platformokon átívelő, többjátékos VR játékát, a Ghostbusters: Rise of the Ghost Lordot, amely a közkedvelt Ghostbusters-univerzum világát bővíti. A kiállításon a PS5 legújabb generációs virtuális valóság headsetjének, a PS VR2-nek a szemenkénti szemkövetését és kézzelfogható visszajelzéseit is megtapasztalhatják az érdeklődők, csakúgy, mint a PS VR2 Sense kontroller adaptív ravaszait. Az SPVR kiterjeszti az SPE IP-használatát méghozzá úgy, hogy VR-játékok és -élmények gyártásával, valamint terjesztésével világszerte, minden fogyasztói csatornán, beleértve az otthoni és a helyalapú szórakoztatást is, magával ragadó szórakoztatást biztosít.

  • Immerzív történetmesélés: Kézzelfogható, vizuális élmények létrehozása, amelyek az IP-t a valódi világra is kiterjesztik a helyalapú szórakoztatás révén
  • Érzékelő és interaktív technológia bemutató a helyalapú szórakoztatáshoz

Annak érdekében, hogy az alkotóknak új kifejezési lehetőségeket biztosítson és bővítse a tartalom IP értékét, a Sony egy csoportos együttműködés segítségével támogatja az érzékelő és interaktív technológiáit használó, immerzív élményekre irányuló PoC-ket. Ezen a bemutatón a látogatók megtapasztalhatják a Szellemirtók magával ragadó világát a Sony egyedülálló haptikus technológiája, a marker nélküli mozgásrögzítés és a „mocopi™” mobil mozgásrögzítő rendszer segítségével.

Emellett az SPE világszerte a helyalapú szórakoztatásra összpontosít, beleértve a thaiföldi Columbia Pictures Aquaverse-t, amelyet a CNN a világ legjobb új vidámparkjai közé választott. Ez a kiállítás egy olyan videót mutat be, aminek középpontjában ezek a kezdeményezések állnak, beleértve a stúdió első saját üzemeltetésű, magával ragadó szórakoztató központját, a Wonderverse-t, amely idén januárban nyílik meg Chicago környékén.

  • Új kreatív terek: a jövőt több Kando pillanat határozza meg – Átalkuló mobilitás
  • Érzékelő technológia a mobilitás biztonságának fokozására

A „Safety Cocoon” egy olyan koncepció, amely a járműbiztonságot a jármű körüli 360 fokos érzékeléssel fejleszti a különböző mindennapi vezetési helyzetekben, lehetővé téve a járművezetők számára, hogy időben cselekedjenek a kockázatok elkerülése érdekében. A standon a látogatók megismerhetik a Sony különféle érzékelő technológiáit, amelyek támogatják ennek a koncepciónak a megvalósítását. Az emberi szemet meghaladó felbontással és érzékenységgel a Sony érzékelő technológiája a mobilitás biztonságának növelésére törekszik, miközben hozzájárul az új mobilitási élmények megteremtéséhez is.

*A kiállítás online is megtekinthető, a „Sony Square” hivatalos platformján.

https://square.sony.com/ces2024/