Kiderült, (a BKK szerint) honnan tájékozódnak a leggyakrabban a budapestiek
A BudapestGO, valamint a BKK közterületi táblái az elsődleges tájékozódási pontok a budapestiek számára, ha a közösségi közlekedésről van szó – derült ki a Budapesti Közlekedési Központ friss felméréséből/promójából. A reprezentatív online kutatás arra is rávilágított, hogy az elmúlt egy hónapban tízből hatan utaztak hetente többször is közösségi közlekedéssel, és az összes utazó 62 százaléka bérlettel vette igénybe a szolgáltatást.
A megállókban, valamint az aluljárókban kihelyezett tájékoztatók és a BudapestGO alkalmazás jelenti a legfontosabb iránytűt a fővárosban közlekedőknek mindennapi utazásaik során. A Budapesti Közlekedési Központ 500 fős reprezentatív online felmérése szerint a budapestiek csaknem 80 százaléka a közterületi táblák segítségével tájékozódik az egyes járatokról és a menetrendekről, míg 55 százalékuk a BudapestGO alkalmazást használja erre.
A felmérésben megkérdezett fővárosiak a BudapestGO és az útbaigazító táblák mellett többek között a BKK Infót, illetve a társaság honlapját és közösségi oldalait is megemlítették mint az utazások tervezéséhez használt legfontosabb forrásokat. Az elmúlt hónapban tízből hatan utaztak hetente többször is közösségi közlekedéssel, és a válaszadók 62 százaléka bérlettel vette igénybe a BKK szolgáltatását.
Egyre népszerűbbek a digitális megoldások
A BKK évek óta rendszeresen felméri a közlekedők igényeit, és fejlesztéseit a visszajelzések alapján tervezi. Ebből adódóan a társaság kiemelt figyelmet fordít az olyan digitális megoldások fejlesztésére, mint például a BudapestGO, valamint a közterületi tájékoztatás.
A társaság saját fejlesztésű alkalmazását egyre többen használják, a letöltők száma novemberre elérte a 4 milliót. Hónapról hónapra többen vannak a rendszeres felhasználók is: jelenleg 1,7 milliónál tart az applikációba regisztrált közösségi közlekedők száma, havonta mintegy 4 millió útvonaltervezés történik az alkalmazásban, és már minden harmadik BKK-bérletet digitálisan vásárolnak az ügyfelek.
Ha már digitális megoldások: a novemberben az M1-es metróra kiterjesztett Pay&GO-t is pozitívan fogadták a fővárosban. Az M1 vonalán jeggyel utazók 22 százaléka már használta a szolgáltatást a BKK adatai alapján.
Az utastájékoztatással a legelégedettebbek a fővárosiak
A BKK egy korábbi felmérése alapján a fővárosban közlekedők az utastájékoztatással a legelégedettebbek, a válaszadók 97 százaléka találta legalább megfelelőnek a társaság utastájékoztatását. Ebben komoly szerepe van a digitalizációnak, valamint annak, hogy a társaság hónapról hónapra megújítja egy-egy csomópontban a tájékoztató táblákat, és logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel segíti a közlekedőket.
Budapesti Közlekedési Központ