Wirtmann többet fogyasztott, mint az Escort

Idei első abszolút győzelmét aratta Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Országos Historic Rallybajnokságban, a Székesfehérvár Rallyn. Az első helyért folyó nagyon kiélezett csata csak az utolsó gyorsaságin dőlt el. Az ellenfelek mellett azonban a nagy meleggel is meg kellett küzdeni. Wirtmann állítása szerint Jotival többet fogyasztottak, mint az Escort. 

„Embertelen volt a meleg. Ez volt pályafutásom legmelegebb versenye – mondta Wirtmann Ferenc. – A pénteki pályabejáráson majdnem hőgutát kaptunk. Szombaton kicsit fújdogált a szél, vasárnap pedig lehűlt az idő, de még akkor is nagyon meleg volt. 

Bármihez nyúltam az autóban, tapadt hozzá a kesztyű, annyira fel volt forrósodva. Jotival külön-külön kilenc liter folyadékot ittunk csak vasárnap, ebből öt liter izotóniás italt, de előfordult, hogy a két literes ásványvizet a fejemre öntöttem, folyt be a ruhámba, mindenhová, de mire a következő gyorsaságira értünk, csont száraz volt minden. Simán többet fogyasztottunk, mint az Escort – nevet Wirtmann.

A verseny jó volt, egyszer álltunk húsz percet egy baleset miatt, ami mondanom sem kell, mennyire jól esett a melegben, de ezt leszámítva flottul zajlott minden. Ezek a poros fehér aszfaltok nekem annyira nem jönnek be, de mindig ott kell menni, ahol a versenyt rendezik. 

Az Escorttal ezúttal volt egy kis műszaki hibánk, az indítómotor adta fel a szolgálatot, de nagyon kedves volt a historic mezőny, mindig betoltak. Biztos jól kifárasztottam őket a melegben. Ezúton is hálásan köszönöm nekik. 

Kicseréltük az indítómotort, de akkor sem nagyon akart működni. Végül Papp Arni találta meg a biztosíték hibát. Onnantól kezdve rendben volt minden. Az indítómotor egyébként is az Escort gyenge pontja. Ebből van a legtöbb tartalék alkatrészünk, de így is két versenyenként cserélni kell őket. 

Az élmezőnyből most nem volt itt Érdi Tibike és Varga Zoli, viszont Rónay Lacival és a Toyota Celicájával jót csatáztunk. Az utolsó gyorsasági előtt 9,7 másodperccel vezettünk előtte, úgyhogy még ott is le kellett küldeni. Lacinak volt valami problémája ezen a szakaszon, így tudtuk végül 44 másodperccel megverni. De a zsigulisok is jól mentek, mellettük sem lehet lazsálni, mert elég egy kis hiba, egy defekt és máris megelőznek. 

A verseny után itt maradt még Benító főmérnök úr, aki előbb a saját utcai autóját rakta rendbe, aztán a versenyautónkat és utána még az új Escortunkon is dolgozik, de hogy mikor lesz kész vele, azt még nem tudom megmondani. 

Most kicsit szusszanunk, aztán szeptemberben találkozunk a Győr Rallyn!“

Tudtad?