Újabb lépés a zöld közlekedés felé
Közbeszerzést írtak ki a Kassai téri trolibuszfelsővezeték tervezésére
A XIV. kerület közlekedésére ható trolibusz-infrastruktúrafejlesztés kezdődhet a Kassai tér és a Mexikói út metróállomás környezetében. A BKK elkötelezett a környezetbarát közösségi közlekedés és a fenntartható működtetés mellett, ezért közbeszerzési eljárást indított új zuglói trolifelsővezeték-szakaszok kiépítésének tervezésére. A beruházásnak köszönhetően hatékonyabbá válhat az Örs vezér terét a kisföldalatti végállomásával összekötő 82-es trolibusz közlekedése, és megvalósulhatnak kisebb infrastrukturális fejlesztések is.
Kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez, a BKK a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét, ezért nagy hangsúlyt fektet a jelenleg 155 kilométer hosszú hálózat fejlesztésére és bővítésére:
- 2026 végéig csaknem 190 kilométerre,
- 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is növekedhet a budapesti trolibuszvonalak teljes hossza.
A trolibuszhálózat-fejlesztés egyik lépéseként a XIV. kerületi Kassai tér térségében és a Mexikói út metróállomásnál épülhetnek új felsővezeték-szakaszok. A BKK közbeszerzési eljárást indított a hálózatbővítés és -észszerűsítés, valamint a kapcsolódó korszerűsítési munkák tervezésére; az ajánlati felhívás 2024. július 31-én jelent meg.
A fejlesztés során:
- Az Erzsébet Királyné útja / Róna utca trolimegállónál visszaforduló felsővezetéket mindkét irányban meghosszabbítanák a Nagy Lajos király útja felé, ahol bekötnék a 74-es trolibusz felsővezeték-hálózatába. A Róna utca és az Erzsébet királyné útjának sarkán az Örs vezér tere irányában új megállóhely létesülne, továbbá – ha szükséges – korszerűsítenék a felsővezeték-tartó, valamint a közvilágítási oszlopokat is.
- A Mexikói út metróállomásnál troli-felsővezetéket építenének a 82-es trolibusz jelenlegi végállomásától a Horvát Boldizsár utca és a Columbus utca sarkáig, valamint megvizsgálnák annak a lehetőségét, hogyan csatlakozhatna hozzá a 74A trolibusz vezetéke.
Az új felsővezeték-szakaszok hozzájárulhatnak a trolibuszhálózat fejlesztéséhez, egyúttal hatékonyabbá tehetik a 82-es trolibusz közlekedését, amely jelenleg a Róna utca és a Mexikói út közötti szakaszt önjáró üzemmódban, akkumulátoros hajtással teszi meg. A fejlesztéskor megvalósuló közvilágítási, burkolati, szegély- és forgalomtechnikai korrekciók általánosan segíthetik mindkét helyszín használatát az arra közlekedőknek.
Eredményes eljárás lefolytatása, valamint a forrás biztosítása esetén a tervezés még ebben az évben, a kivitelezés pedig 2026 elején kezdődhet. A tervezésre és a kivitelezésre tervezetten az Európai Unió biztosít fedezetet.
Új járművek, új vonalak – így zajlik a troliközlekedés megújítása és bővítése
A dinamikusan fejlődő európai nagyvárosokhoz hasonlóan Budapest is nagy hangsúlyt fektet a trolifejlesztésekre:
- a következő években a BKK új vonalakat létesítene a főváros több részén, illetve a meglévőket hosszabbítaná meg, több mint 300 kilométerre bővítve a budapesti trolibuszhálózatot;
- ezzel párhuzamosan folytatódik a járműbeszerzés: további 160 új trolival bővülhet a járműflotta.
A tervezett fejlesztéseknek köszönhetően egyszerre válhat zöldebbé, mindenki számára kényelmesebbé és még inkább hozzáférhetővé a budapesti közösségi közlekedés. A részletekről ezen az oldalon olvashat bővebben.
Budapesti Közlekedési Központ
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!