Százezer fölött a wigo felhasználóinak száma
Budapesten a Fiat 500-at, városon kívül a Peugeot 3008-at és 308-at használták a leggyakrabban a wigo felhasználói 2023-ban, akik egy év leforgása alatt közel 8 millió kilométert tettek meg az autókkal. Az AutoWallis Csoporthoz tartozó autómegosztó szolgáltatása egyre népszerűbb az üzleti szférában is: a vállalati felhasználók száma 33 százalékkal nőtt az azt megelőző évhez képest.
Egy 52 perces átlagos út alatt 15 kilométert autóztak 2023-ban a wigo felhasználói, akik ugyanúgy 8 millió kilométert tettek meg a kocsikkal, mint egy évvel korábban. A legnépszerűbb autónak a városi forgalomban toronymagasan a Fiat 500-as bizonyult, míg a hosszabb utakra főleg a Peugeot 3008-at választották a sofőrök.
A felhasználók örömmel ültek a flottában tavaly debütáló Peugeot 308-as volánja mögé is. A közkedvelt francia márka mellett az Opel Corsa-e is újonnan csatlakozott 2023-ban a wigo flottájába, ami így tovább fiatalodott: az év végére az autók átlagéletkora 1,2 évre csökkent.
Az elmúlt esztendő során közel 30 százalékkal nőtt a regisztrált felhasználók száma, számuk az utolsó negyedévben már meghaladta a 100 ezret. Még ennél is dinamikusabban teljesített az üzleti felhasználók szegmense: ügyfélszámban 33 százalékos, a megtett kilométereket tekintve pedig közel 10 százalékos volt éves szinten a növekedés.
A Magyarországon wigo néven megújult autómegosztó szolgáltatás így ezzel a rendkívül széles ügyfélbázissal tért át októberben az új márkanév használatára. Október 24-én a 2023-as év legizgalmasabb napja várt a wigo csapatára: 1 éjszaka leforgása alatt indították el szolgáltatásukat, hiszen reggelre Budapest városa már az új köntösbe bújt autókkal találkozott, amiket már aznap délután ki is próbálhatott a megújult a wigo carsharing alkalmazásban.
„Büszkeséggel és elégedettséggel tölt el, hogy ezt az összetett és izgalmas feladatot sikerült úgy végrehajtanunk, hogy ügyfeleink zavartalanul kezdték el használni a wigo szolgáltatásait” – osztotta meg Koralewsky Márk, a wigo carsharing vezérigazgatója.
Az új márka bevezetése még inkább személyre szabott ügyfélélmény biztosítását teszi lehetővé a hazai piacon, továbbá – a felhasználói visszajelzésekre építve – egyebek közt több kedvezményt és rugalmas, automatizált csomagválasztást is biztosít. A wigo carsharing innovációs törekvéseit és az új szolgáltatások bevezetését nem titkoltan részben arra a megújult és stabil háttérre alapozza, amelyet az AutoWallis Csoport nyújt.
„Szeretnénk fenntartani az elmúlt évek növekedési ütemét, amelyet az alapoz meg, hogy egyre többen ismerik fel: Budapest és az agglomeráció is élhetőbbé válik az autómegosztás terjedésével” – szögezte le Koralewsky Márk.
Mivel egyetlen megosztott autó akár hét-tíz saját használatú járművet is képes kiváltani a városi forgalomban, ezért kiterjedtebb használatuk egyszerre jelent kevésbé intenzív forgalmat, több parkolóhelyet és kevésbé szennyezett levegőt. A carsharing népszerűsítéséhez a wigo kijelölt parkolók létrehozásával is hozzájárul, jellemzően a nagy fővárosi bevásárlóközpontokban. Ezeken kívül közel 100 km2-es szolgáltatási területét folyamatosan bővülő külső zónák egészítik ki egyebek közt Budakalászon, Budaörsön, Dunakeszin és Érden.
Számos nyugat-európai tapasztalat bizonyítja, hogy a rendkívüli rugalmas carsharing a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel összehangolva képes a leghatékonyabban működni. A városi közlekedési infrastruktúrába történő integrációt még relevánsabbá teszi, hogy minél több pénzbe kerül a saját autó beszerzése és fenntartása, annál inkább költséghatékonnyá válik az autómegosztás.