Platina minősítésű VW furgonok
A legmagasabb, platina minősítést kapta az Euro NCAP vizsgálata után a Volkswagen Transporter, a Caddy, valamint az ID.Buzz Cargo.
A minősítéseket a különféleképpen tesztelt biztonsági asszisztens (ADAS) technológiák teljesítménye alapján adták ki, de az Euro NCAP rámutatott, hogy 2023-tól a korábbi éveknél részletesebb a haszonjárművek tesztelési és értékelési protokollja, ezért a minősítéseket nem szabad összehasonlítani.
Mivel mindhárom említett Volkswagen modellben ugyanazok a biztonsági szoftverek dolgoznak, nem csoda, hogy mindegyik a legjobb minősítést kapta.
Az autonóm vészfékezési rendszer (AEB) radar-kamera fúziós technológiát használ a többi jármű és a veszélyeztetett a gyalogosok és a kerékpárosok védelmében. A rendszer ugyanolyan jól teljesít, akár a VW előtt volt a tesztjármű, akár oldalt, és a rendszer jól reagál azokra a helyzetekre, amikor egy jármű keresztbe fordult a közeledő VW furgon útvonalán. Gyalogosok esetén minden helyzetben jól teljesített a rendszer, még az éjszakai tesztek alkalmával is. A rendszer ugyanilyen jól reagál az Euro NCAP kerékpárosokkal kapcsolatos tesztjén is.
A sávtartó rendszer magában foglalja a sávelhagyásra figyelmeztető jelzést is, ha a kisteherautó kisodródik a sávjából, és vészhelyzetben erőteljesen beavatkozik, hogy megakadályozza a furgon lefusson az útról.
A holtteret figyelő rendszer abban segíti a vezetőt, hogy ne húzódjon ki egy előzésben lévő jármű elé.
A biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető funkció alapfelszereltség a vezető és az első utasülésen, és mindhárom modell felismeri a fáradt vezetésre jellemző kormánykezelést, és figyelmezteti a vezetőt, hogy ideje pihenőt tartani.
Az Euro NCAP a több évtizedes múltra visszatekintő Caddy ötödik generációs, 2024-es év 25. hete után készült TDI motoros változatát vizsgálta, mert azok tartalmazzák az akkor bevezetett szoftverfrissítéseket. A platina minősítés megérdemelt – írja a vizsgáló szervezet –, és tükrözi a Volkswagen politikáját, hogy a modelljeit a biztonság tekintetében naprakészen tartsa.
A Volkswagen ID.Buzz Cargo 2022-ben mutatkozott be teljesen elektromos kisáruszállítóként. Szoros rokonságban áll a személyszállító változatával, és természetesen ugyanazzal az ADAS-technológiával látták el, mint a többieket, így többek között autonóm vészfékezéssel is rendelkezik, az alapfelszereltség részeként. Az Euro NCAP tesztjein ez a biztonságtechnológia lenyűgöző eredményeket mutatott, és az ID.Buzz is megérdemelte platina díjat – summázza az Euro NCAP.
dasblog