Piastri karrierje első sikerét aratta a Hungaroringen

Piastri és Norris
Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője (b) és Lando Norris, a McLaren brit versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője nyerte a 39. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen, ezzel pályafutása első sikerét aratta az elitkategóriában.

A rajt után az első kanyarba egymás mellett fordult be a pole pozícióból kezdő Lando Norris (McLaren), valamint Oscar Piastri (McLaren) és Max Verstappen (Red Bull), ebből a csatából pedig a belső íven forduló ausztrál versenyző jött ki a legjobban. Az első kör végén így Piastri állt az élen, mögötte sorrendben Verstappen és Norris száguldott, igaz, a holland címvédő az egyes kanyarban elhagyta a pályát és így jutott előnyhöz. 

A negyedik körben a csapat azt tanácsolta neki, hogy mielőtt még büntetést kap, engedje maga elé Norrist, a háromszoros vb-győztes pedig így is tett, de a rádión jelezte, hogy nem ért egyet a döntéssel.

A 10. körben Piastri előnye már több mint 2.7 másodperc volt Norris előtt, a britet pedig Verstappen követte két másodperc környéki lemaradással. A negyedik helyen Lewis Hamilton (Mercedes) száguldott, mögötte Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr. (Ferrari) volt a sorrend.

A 15. körre a McLarennél meghatározták a stratégiát, legalábbis Norrisszal azt közölték a rádión, hogy koncentráljon Verstappenre, és ne arra, hogy Piastrit utolérje

Az első kerékcserék sorát az élmezőnyből Hamilton kezdte meg, ő a 17. kör elején hajtott a boxba, ugyanennek a körnek a végén pedig Norris is friss abroncsokat kapott. A 19. kör kezdetén Piastri autójára is felkerültek az új gumik, Verstappen pedig csak a 21. körben járt a boxban.

A kerékcserék legnagyobb nyertese Hamilton lett, aki tulajdonképpen a boxkiállásának köszönhetően előzte meg Verstappent és jött fel harmadiknak. A brit sztár ráadásul egymás után többször is megfutotta a leggyorsabb kört, így közeledett az előtte száguldó Norrishoz, valamint a versenyt vezető Piastrihoz is. Az egyre inkább bemelegedő kemény gumikeverékeken aztán Verstappen gyorsulni kezdett, ahogyan a McLarenek is, s hamarosan az élen haladó Piastrié volt a leggyorsabb kör.

Verstappen a 34. körben utolérte Hamiltont, egyszer meg is próbálta megelőzni, de a manőver közben nem tudott befordulni a kanyarba, így a hétszeres vb-győztes brité maradt a harmadik pozíció. A holland címvédő ezután ismét arra panaszkodott a rádión, hogy nem tudja megfelelő tempóban bevenni a kanyarokat. Közben Piastri sokat veszített az előnyéből Norrisszal szemben, aki négyről másfél másodpercre dolgozta le a hátrányát.

A 41. körben Hamilton ismét a boxba hajtott kerékcserére, Norrist pedig a 45. körben hívta ki a McLaren. Piastrinak két körrel később kellett a csapat hívására kiállnia friss abroncsokért, s így átadta a vezetést Norrisnak, aki nagyjából három másodperces előnyre tett szert. A McLaren két kör múlva rádión tájékoztatta Norrist, hogy adja majd vissza a vezető helyet Piastrinak, miközben Verstappen az 50. körben letudta a második kerékcseréjét.

A hajrában az ötödik helyre csúszó Verstappen a csapattal vitázott rádión a szerinte elrontott stratégia miatt, közben a McLaren Norrist győzködte, hogy kímélje még jobban a gumikat, de a brit versenyző nem igazán volt hajlandó lassabban menni. 

A leintésig a Verstappen-Red Bull, valamint a Norris-McLaren vita szórakoztatta elsősorban a nézőket, végül a holland címvédő egy alkalommal túlságosan optimista manőverre szánta el magát Hamiltonnal szemben, melynek eredményeként a Red Bull bal hátsó kereke összeért a Mercedes jobb első abroncsával, s Verstappen ugratva elhagyta a pályát. 

Közben Norris három körrel a vége előtt – a McLaren sokszori győzködésének engedve – a célegyenesben maga elé engedte Piastrit, a saját csapatával folyamatosan vitatkozó Verstappennek pedig meg kellett elégednie az ötödik hellyel.

A Magyar Nagydíj hétvégéjén összesen 310 ezer néző látogatott ki a Hungaroringre.

Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,630 km, a pontszerzők)

 1. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:38:01.989 óra
 2. Lando Norris (brit, McLaren) 2.141 másodperc hátrány
 3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 14.880 mp h.
 4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 19.686 mp h.
 5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 21.349 mp h.
 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 23.073 mp h.
 7. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 39.792 mp h.
 8. George Russell (brit, Mercedes) 42.368 mp h.
 9. Cunoda Juki (japán, RB) 1:17.259 perc h.
10. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:17.976 p h.
11. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 1:22.460 p h.
12. Daniel Ricciardo (ausztrál, RB) 1 kör h.
13. Nico Hülkenberg (német, Haas) 1 kör h.
14. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1 kör h.
15. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
16. Valtteri Bottas (finn, Sauber) 1 kör h.
17. Logan Sargeant (amerikai, Williams) 1 kör h.
18. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1 kör h.
19. Csou Kuan-jü (kínai, Sauber) 1 kör h.
    Leggyorsabb kör: 1:20.305 perc (Russell, 55. kör)

A vb-pontversenyek állása 13 futam után (még 11 van hátra)

Versenyzők:
 1. Verstappen 265 pont
 2. Norris 189
 3. Leclerc 162
 4. Sainz 154
 5. Piastri 149
 6. Hamilton 125 
 7. Pérez 124
 8. Russell 116

A vb a jövő hétvégén folytatódik a Belga Nagydíjjal Spa-Francorchamps-ban

(MTI)