Orbán Ráhel: szakmai összefogás kell a turizmus fejlesztéséhez

Orbán Ráhel
Orbán Ráhel, a BDPST Csoport kreatív igazgatója a Mathias Corvinus Collegium MCC Feszt Megmutatni Magyarországot - a hazai turizmus kilátásai című panelbeszélgetésén a MOL nagyszínpadán Esztergomban. Fotó: MTI/Bruzák Noémi

A szakmai szervezetek széles összefogására van szükség a turizmus további fejlesztéséhez, szerencsés lenne például egy éves rendezvénykalendárium összeállítása – mondta Orbán Ráhel, a BDPST Csoport kreatív igazgatója csütörtökön az MCC Feszt kerekasztal-beszélgetésén, melyet a hazai turizmus kilátásairól rendeztek.

Hozzátette, az egész Európát sújtó drágulás miatt sok országban az ott élő vendégek kiszorultak a saját piacaikról. Fontos lenne elérni ezeket a vendégeket, mert ismerjük a kultúrájukat, tudjuk mit keresnek – fogalmazott.

Kiemelte, hogy egyre nagyobb hangsúlyt fordítanak a wellness és egészségturizmusra, valamint partnereik olyan lakosztályok kialakítását kérik, melyekben szállodai körülmények között lehet workshopokat, kisebb rendezvényeket megtartani.

 Orbán Ráhel elmondta, Budapest előnyére fordíthatja, hogy déli országoknál kisebb mértékben érintett a klímaváltozásban, egyre több vendég jön az őszi időszakban és csúcsüzem van a decemberi hétvégéken.

Kovács Balázs, a Danubius Hotels vezérigazgatója úgy vélte, a magyar turizmus összeségében nincs rossz állapotban, a vendégszám visszatért a járvány előtti szintre. Problémásabbnak vélte az ágazat jövedelmezőségét, mivel ezt nagyon befolyásolja az energiaárak emelkedése, az infláció, valamint a magas élőmunka igény miatti bérköltségek. Elmondta, a szállodaszövetség egyik alelnökeként úgy látja, hogy sokat fejlődött az ágazat szereplőinek együttműködése az elmúlt években.

Véleménye szerint több távoli összeköttetéssel kellene rendelkeznie a repülőtérnek, mert Amerikából és a Távol-Keletről jól fizető turisták érkezhetnének.

Orbán és Zsidai
Orbán Ráhel, a BDPST Csoport kreatív igazgatója és Zsidai Zoltán Roy, a Zsidai Group tulajdonosa, a Magyar Éttermi Szövetség elnöke a Mathias Corvinus Collegium MCC Feszt Megmutatni Magyarországot – a hazai turizmus kilátásai című panelbeszélgetésén a MOL nagyszínpadán Esztergomban. Fotó: MTI/Bruzák Noémi

Ehhez a gondolathoz kapcsolódva Zsiday Zoltán Roy, a Zsidai Group tulajdonosa, a Magyar Éttermi Szövetség elnöke úgy fogalmazott, hogy szükséges a vásárlási lehetőségek bővítése ahhoz, hogy több, jobban költő turista érkezzen, hiszen száz bulituristával egyenértékű öt „luxusturista”.

Úgy vélte, Budapest turisztikai szempontból sokat tud és mindene megvan, az átalakuló vendégkörrel az ország nagyságrendekkel több jövedelmet ki tudna venni a vendéglátásból, közben pedig nem terhelnénk túl a lakosságot a turistákkal.

(MTI)