Munkáshitelből és állampapírból is sokan vennének autót, és nem érik be az olcsó megoldásokkal

Woman reading news on mobile phone, all contents are made up

Miközben az új autók esetében egyre többször bukkannak fel 10 millió forint feletti alapárak, egy friss felmérés szerint aránylag kevesen költenének ennyit járművásárlásra – és még kevesebben remélik, hogy 1 millió forint alatt megúszhatják.

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu megkérdezte felhasználóit arról, hogy mennyit lennének hajlandóak autóvásárlásra áldozni, és tervezik-e ehhez a munkáshitelt vagy állampapír-kifizetéseiket felhasználni. Az is kiderült, melyek azok a legnépszerűbb modellek, amik beleférnek a 4 milliós keretbe.

A 2025-ös év egyik nagy újdonsága a munkáshitel: azok a 25 év alatti fiatalok, akik ezt igénybe veszik, kamatmentesen juthatnak egy szemmel látható, szabadon felhasználható összeghez. Az autóvásárlás előtt állóknak most, az év elején az állampapírokból felszabaduló összegek is segíthetnek az áhított modell beszerzésében. A Használtautó.hu kíváncsi volt arra, hányan szeretnék egyiket, másikat, vagy akár mindkettőt autóvásárlásra fordítani, és összességében mennyi pénzzel számolnak.

A legtöbben a munkáshitel adta lehetőséggel kívánnak élni: a válaszadók 42%-a mondta, hogy ehhez tervez nyúlni, míg 30,6% az állampapírokból befolyó pénzre támaszkodik. A többiek, tehát a maradék 27,4% mindkettőt összevonná.

A Használtautó.hu felhasználói között végzett, nem reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a válaszadók közel harmada 1 millió és 3 millió forint közötti összegben gondolkodik, 22%-uk pedig 5 és 10 millió forint közötti összeget tervez autóvásárlásra szánni. Érdekesség, hogy azok vannak a legkevesebben (14,4%), akik 1 millió forintot sem költenének autóvásárlásra. Őket nem sokkal, de megelőzik azok, akik nem húzzák meg 10 milliónál a határt (15,9%). A 3-5 millióval számoló felhasználók a válaszadók 17,4%-át teszik ki. 

A felmérés eredményei szerint a kivitelek népszerűségi versenyében a SUV-ok állnak az élen, amiket a ferdehátú modellek és a kombik követnek. Érdekesség, hogy a Használtautó.hu februári statisztikái alapján viszont a ferdehátú modellek voltak a legnépszerűbbek, melyeket a kombik és a sedanok követtek. A hajtásláncok közül a benzin továbbra is dominál, nyomában a dízellel, de az elektromos autók és a hibridek térnyerése is jól látható. A vásárlást tervezők 35,2%-a kizárólag benzinesben, egyötöde csak dízelesben gondolkodik, az elektromos hajtás 10,2%-kal a harmadik legtöbb érdeklődőt vonzza.

Úgy tűnik, hogy a használtautó-piac továbbra is a jól bevált modellekre épít, mint az Opel Astra, Suzuki Swift, VW Golf és Ford Focus. A ferdehátú karosszéria és a benzines hajtáslánc még mindig a legkeresettebb, de az elektromos és hibrid autók növekedése figyelemre méltó. Az elektromos autók 34,9%-ot és a hibridek 7,3%-ot növekedtek tavalyhoz képest, ami arra utal, hogy a vásárlók érdeklődnek az újabb hajtásláncok iránt.”

tette hozzá Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!