Megújult a kategóriateremtő Crossover

Továbbfejlesztett belső kivitel

Miután a lehetséges vagy már meglévő Qashqai vásárlók figyelmét felketette a megújult külső, elmerülhetnek az újra gondolt beltér lenyűgöző világában. A magasabb felszereltségi szinteknél új Alcantara® borítást használnak fel a műszerfalnál, az ajtóbéléseknél, az ajtó kartámaszoknál, a középső tárolókonzol fedelén és még a térdpárnákon is, amelyek együttesen magasabb szintre emelik a belső tér minőségi érzetét.

Új mintázatú anyagok díszítik a középkonzolt a sebességváltó körül, valamint a felső műszerfal és a kesztyűtartó közötti dekorációs betétet, kiemelve a japán kézművesiparra jellemző alaposságot.

A Qashqai három legmagasabb felszereltségi szintje esetében új üléskárpitok találhatóak, a fokozott prémium élmény érdekében. A legfigyelemreméltóbb a fekete, részben steppelt prémium bőr a Qashqai csúcsmodelljén. Az eggyel alacsonyabb felszereltségi szint esetében steppelt szintetikus bőr található, amelyet „vöröses barna” szín gazdagít az ülőlapon, valamint az ülés váll részén.

Az N-Design felszereltségnél az ülések fekete bőrből készülnek, steppelt bőrrel és Alcantara® betétekkel, és a fejtámla alatti részt egy „Qashqai” dombornyomott felirat díszíti.

Az N-Connecta, az N-Design és az e fölött lévő felszereltségi szint esetén a belső tér világát gazdagítja az új hangulatvilágítási rendszer. A diszkréten elhelyezett piros/zöld/kék LED fények segítségével a sofőr (vagy utas) a saját hangulata szerint állíthatja a belső világítás színét. A két legmagasabb felszereltségi szint esetében LED világítás került a hátsó ülésekhez is, így az összes utas élvezheti a belső hangulatvilágítást. A hangulatvilágítás beállításai a középső infotainment kijelzőjén vezérelhetőek.

A Qashqai új arca technósabb megjelenésű, több stíluselemmel és szemet gyönyörködtető részletekkel. A hagyományos japán harci öltözékek inspiráltak bennünket, amelyek a kézművességet és az izmosságot ötvözik. Kollégáinkkal együtt keményen dolgoztunk az első és hátsó világításon, amely technikai és precíz benyomást kelt, és amely simulékonyan illeszkedik a jármű formavilágába. Belül az új anyagok és a hangulatvilágítás még inkább emelik az utazási élményt. Összességében meg vagyunk győződve arról, hogy a crossover-vásárlók imádni fogják az eredményt”mondta Matthew Weaver, a Nissan Design Europe alelnöke

Továbbfejlesztett technológia

Az autóipar fejlődése szorosan egybefonódott a digitális és számítástechnikai technológia fejlődésével. Ezen területek fejlesztéseit használta ki a megújult Qashqai, hogy a mindennapi vezetési élményt még élményszerűbbé és megnyugtatóbbá varázsolja.

A 360 fokos kamerát (Around View Monitor), ami a Qashqai egyik leggyakrabban használt funkciója, jelentősen továbbfejlesztették. Az Around View Monitor [AVM] a Nissan egyik jellegzetes technológiája, amely 2007-ben jelent meg.

A tolatás kiválasztásakor a négy külső kamera látószögét kombinálva madártávlatból látja a járművet, így a parkolási manőverek maximális biztonsággal végezhetőek el. A megújult AVM technológia négy tűéles kamerát használ fel, hogy bármilyen fényviszony estén tökéletes látást biztosítson.

A továbbfejlesztett 360 fokos kamerarendszer most már rendelkezik egy 3D-s funkcióval is, aminek segítségével a sofőr már nem csak felülről láthatja a járművet, hanem a nyolc külső kameranézetből választva a kocsit szemből, hátulról, oldalról vagy a sarkairól is láthatja, hogy felismerhesse a nem látható potenciális veszélyforrásokat. Az AVM rendszer együttműködik a Nissan mozgásérzékelő rendszerével, ami hangjelzést ad le, amikor mozgó tárgyat érzékel a Qashqai közelében.

Ezeken túl a „láthatatlan motorháztető” néven ismert funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy úgy lássa az első kerekek helyzetét, mintha csak hátulról nézné azokat, ami lehetővé teszi a pontos manőverezést szűk helyeken, például többszintes parkolókban, ahol a beton szegélyek kárt tehetnének a kerekekben. Ez a nézet gépi tanulást használ a kép megalkotásában, az alapján, amit az elülső kamera lát elöl, a kerekeket pedig a perspektíva érzékeltetése érdekében helyezi a képbe.

Egy másik új AVM funkció a „parkolóhely memória”, ami segítségével a Qashqai vezetője elmentheti a gyakran használt parkolóhelyeket, így az autó automatikusan a GPS segítségével felismerheti a helyeket. Amikor ezt használjuk, a kocsi elmenti a pontos pozíciót, így tűpontosan tud beparkolni minden egyes alkalommal, ami kifejezetten nagy segítség szűk parkolóhely esetén.

Ezeken felül a 360 fokos kamera segítségével a sofőrök biztonságosan tudnak ráhajtani a beláthatatlan utakra. A rendszer egy széles látószögű első kamerát használ, amely a motorháztető elejéről mutatja a kilátást a központi képernyőre vetítve. A „parkolóhely memória” funkcióhoz hasonlóan, a rosszul belátható helyeket is el lehet tárolni az AVM GPS memóriájában, így az automatikusan aktiválódik a csomópont közelében.

A kormány mögött található, TFT-vezetői információs képernyőn megjelenő grafikák is átestek némi dizájnváltozáson. A kijelzőn megjelenő tárcsák pirosra váltanak Sport módban, zöldre Eco módban és szürkére az alapállásban („normál” és „bővített” nézetben egyaránt).

Most már létezik egy „minimal” mód, ami lecsökkenti a vezetőt zavaró tényezőket, és kizárólag a kiválasztott fokozatot, vezetési módot és a sebességet mutatja. Az e-POWER meghajtással felszerelt Qashqai-ok esetében, az energiaáramlás kijelző a „normál” módban is elérhető.

A frissített Qashqai egy sor átfogó technológiai fejlesztésen esett át. A következő generációs, 360 fokos kamerarendszertől, mely minden nap hasznosnak bizonyul majd az ügyfelek számára, a Google built-in rendszerének bevezetéséig, mely segítségével a Qashqai zökkenőmentesen beépül az ügyfeleink hétköznapi digitális életébe. Az intuitív felhasználóélmény és az igazi kényelem áll a Nissan innovációjának középpontjában. A továbbfejlesztett Qashqai ezirányú elhivatottságunkat testesíti meg.” mondta David Moss, regionális (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia) kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.

Korszerűsített, fejlett vezetőtámogató rendszerek

A vezetőtámogató rendszerek csomagját jelentősen továbbfejlesztették, hogy a maximális nyugalom érdekében jobb éberséget és beavatkozást biztosítsanak.

Először is, az autonóm vészfékezési funkciókat újra kalibrálták, hogy élesebb legyen a veszélyérzékelési rendszerük, és gyorsabban reagáljanak a lehetséges ütközés esetén. Ez vonatkozik az elülső vészfék, a gyalogos elülső vészfék, a kerékpáros elülső vészfék és az intelligens vészfék funkciókra is.

Vészfékezés esetén aktiválódik a vészfékező jelzés. Ez a hátsó féklámpák villogását indítja el, hogy figyelmeztesse a mögöttünk haladó járműveket. A rendszer akkor aktiválódik, ha 60 km/h feletti sebességnél hirtelen fékezünk.

A vészhelyzeti sávtartó rendszer mostantól automatikusan aktiválódik, a Qashqai indításánál. 60 km/h feletti sebességnél pedig beindítja a sávelhagyásra figyelmeztető és a sávelhagyást megelőző rendszer működését. A rendszer kormánykerék rezgésén keresztül jelzi, ha az autó túl közel kerül az elválasztó vonalhoz vagy az út széléhez.

Az intelligens sebesség asszisztens rendszer egy, a sebességkorlátozásokat felismerő kamera segítségével, valamint a GPS adatok összevetésével támogatja a vezetőt, a sebességkorlátok betartásában. Már eddig is egy villogó ikon hívta fel a sofőr figyelmét, ha túllépte a sebességhatárt, de mostantól figyelmeztető hangjelzést is lead, ha a vezető nem csökkenti a sebességet.

A „Vezető Asszisztens Testre szabás” funkció új a Qashqai esetében, aminek segítségével könnyen és gyorsan tudja a sofőr személyre szabni a különböző segítő rendszerek beleavatkozási szintjét. Ez egy kétlépéses folyamat, ami a kormánykerék bal oldalán található gomb és az „OK” gomb használatával működik.