Limitált szériás GR Yarisszal emlékezik a Toyota az első rali-világbajnoki győzelmére

51 éve győzött a Toyota Corolla 1600 Coupé a WRC legelső szezonjának 11. versenyén, ebből az alkalomból készül most 51 példány múltidéző fényezéssel és különleges gumikkal a GR Yarisból Olaszországban.

carspod

A Toyota olaszországi importőrének egy évvel a kerek évforduló után jutott eszébe, hogy jó lenne megünnepelni a japán gyártó első rali-világbajnoki futamgyőzelmét, amelyet a kanadai Walter Boyce aratott egy Corolla 1600 Coupéval az Egyesült Államokban, a Detroit mellett megrendezett Press on Regardless-ralin 1973 novemberében. Jobb későn, mint soha, gondolhatták a Toyota Italianál, amikor megalkották a GR Yaris TGR Italy Limited Editiont, amelyet azért fejlesztettek ki, hogy méltó módon emlékezzenek a több mint fél évszázaddal ezelőtti sikerre. A limitált szériás modellt a márka olaszországi motorsport-programjait felügyelő versenyrészlegről nevezték el. 

Stílszerűen csak 51 darab lesz elérhető a különleges GR Yaris-változatból, melynek exkluzív fényezése az 1973-as Toyota Corolla 1600 Coupé versenyautóét idézi a fehér alapszínnel és a körbefutó piros csíkokkal. A GR Yaris vonalaihoz és arányaihoz igazodó, aktualizált és modernizált fényezés mellett a kovácsolt BBS kerekek is egyedi, exkluzív Heritage Gold fényezést kapnak, amivel szintén az egykori, 195 lóerős szívómotorral hajtott Corollára utalnak. További megkülönböztető esztétikai elem a limitált szériára vonatkozó egyedi jelvény az első sárvédőkön, valamint egy 1-től 51-ig terjedő, fokozatosan növekvő számmal ellátott belső plakett és egy eredetiségigazolás, amely később valódi értéknövelő tényező lehet a használtautó-piacon.

Ami a műszaki specifikációkat illeti, a TGR Italy Limited Edition kizárólag az új GR-DAT8 nyolcfokozatú automata sebességváltóval és Tech Pack (parkolóradarok, holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő) felszereltséggel lesz elérhető. Exkluzív sportgumik is járnak az autóhoz: a gyárilag szerelt Michelin Pilot Sport 4 S-ek helyére olasz semi-slick abroncsok kerülnek, amelyek még jobban kidomborítják a GR Yaris extrém képességeit, és tovább bírják a versenypályás nyüstölést is.

A Toyota Italia úgy döntött, hogy megállapodást köt a Forma-1 és a rali-világbajnokság (WRC) jelenlegi gumiszállítójával, a Pirellivel, hogy a gyártó olyan megbízható abroncsokat szállítson a GR Yarishoz, amelyek tovább javítják a bivalyerős kisautó eleve remek teljesítményét. A választás a Pirelli P Zero Trofeo R semi-slick gumira esett (a gyárival egyező, 225/40 ZR 18-as méretben), mivel több motorsportból származó megoldással rendelkezik, és megfelel a limitált kiadás szellemiségének is. Ennek a módosításnak köszönhetően a GR Yaris jobb teljesítményt nyújt gyorsításkor, fékezéskor, és kanyarban is a nagyobb tapadással rendelkezik a speciális, lágy keverékének köszönhetően. Persze a fogyasztás és a gördülési zaj is nőni fog a Pirellikkel valamelyest, és azt sem szabad elfelejteni, hogy murván és esőben kisebb lesz a tapadás, mint a gyári Michelinekkel, és sportos vezetés előtt pár perc melegítést is igényelnek a semi-slick abroncsok.

Kizárólag online, a www.toyota.it oldalon lesz megvásárolható szeptember 9-től a GR Yaris TGR Italy Limited Edition, mégpedig 67 500 eurós (26,52 millió forint) áron. A szerencsés ügyfelek egy 2500 eurós (982 ezer forint) előleg befizetésével és a számukra legmegfelelőbb olaszországi Gazoo Garage márkakereskedés kiválasztásával véglegesíthetik a megrendelésüket.

A TGR Italy Limited Edition megvásárlásával az 51 tulajdonos egy igazán egyedülálló ügyfélélményben is részesül, és nem csak azért, mert gyakorlatilag bekerülnek a TGR Italy családba. Jár az autóhoz egy tesztvezetés is egy 280 lóerős GR Yaris Rally2 versenyautóval (amelyre a nevük is felkerül ez időre), két VIP-belépő az olasz ralibajnokság teljes 2025-ös szezonjára, egy dedikált autóponyva a megvásárolt GR Yaris sorszámával, valamint eredeti TGR Italy ruházat is.

A Toyota GR Yaris TGR Italy Limited Edition októberben mutatkozik be élőben, a kiszállítások az év végére várhatóak.

Fotók: Toyota, CarsCoops


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!