Komoly tervekkel vág neki a 2024-es Tereprally Világbajnokság első fordulójának számító Dakarnak a címvédő Toyota

Alain Dujardyn, a TGR W2RC csapatfőnöke

„Csodálatos érzés elérni mindazt, amit 2023-ban elértünk. Megnyertük a Dakar Rallyt, valamint a W2RC bajnoki címeket, immár második egymást követő évben, köszönhetően a rendkívül tartós és megbízható GR DKR Hilux T1+-nak, valamint Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel képességeinek és elkötelezettségének. Most egy új fejezet kezdetén állunk, a GR DKR Hilux EVO T1U-val, amely azt ígéri, hogy ismét magasabbra teszi a lécet. Nem csak ez tölt el minket reményekkel, hanem az a szerencse, hogy az egyik legversenyképesebb pilótafelállással rendelkezünk a mezőnyben, és egyszerűen alig várjuk, hogy újra versenyezhessünk. Izgatottan várjuk a jövőt, és izgatottan tekintünk 2024 elé, miközben új legénységeink belenőnek a TGR gyári versenyzői szerepébe. Ugyanakkor számítunk Giniel és Dennis, valamint az egész technikai személyzetünk tapasztalatára, hogy a jövőre nézve irányítsák és neveljék új tehetségeinket.”

Andrea Carlucci, a Toyota Motor Europe termékstratégiáért és marketingért felelős alelnöke

„Izgatottan várjuk, hogy minden idők legnagyobb csapatával vágjunk neki a 2024-es W2RC-nek a Dakaron, és alig várom, hogy nyomon kövessem Seth és Dennis, valamint Lucas és Armand útját az új GR DKR Hilux EVO T1U-val.”

Glenn Crompton, marketing alelnök; Toyota South Africa Motors

„A Dakar-rali a világ legkeményebb autóversenyeként ismert, és mint ilyen, tökéletes helyszín számunkra, hogy bebizonyítsuk a Toyota Hilux minőségét, tartósságát és megbízhatóságát. Keményen dolgoztunk azon, hogy a GR DKR Hilux EVO T1U-t még jobbá tegyük elődjénél, és már alig várom, hogy január elején láthassam az új autót akcióban.”

Lucas Moraes

„A Dakar 2023 csodálatos élmény volt számomra. Az első próbálkozásom alkalmával a dobogón végezni egyszerűen csodálatos volt, és bár jó lett volna a második helyen maradni a végéig, a harmadik helytől is el voltam ragadtatva. Ami még fontosabb, ez magabiztosságot ad nekem, hogy képes vagyok a rally teljes időtartama alatt tartani a szükséges tempót, és alig várom, hogy a 2024-es Dakaron is erősen versenyezzek. Ugyanakkor sokat tanultam az idei különböző versenyzői tevékenységeim során, és alig várom, hogy ezt a TGR W2RC csapatának tagjaként tovább bővíthessem a 2024-es Dakaron.”

Giniel de Villiers

„A Dakar Rally kétségtelenül az év csúcspontja. Számomra többek között az teszi olyan izgalmassá, hogy szorosan részt veszek a Hilux minden egyes új verziójának fejlesztésében, és nagyon kielégítő látni, ahogy mindez a versenyen összeáll. Továbbra is ugyanolyan versenyképes vagyok, mint eddig, és januárban egy stabil teljesítményre törekszem. Tudom, hogy az autó jó, a csapat is jó, és arra inspirál, hogy a 2024-es Dakaron a legjobb formámat nyújtsam.”

Seth Quintero

„Az SSV-kről a világ leggyorsabb tereprally autójára lépni nagyon izgalmas számomra. Lényegében végigjártam a ranglétrát, és a 2024-es lesz az első esélyem, hogy a sportág legnagyobb neveivel versenyezzek. A GR DKR Hilux EVO T1U új verziója lenyűgözött, és bízom benne, hogy már az első pillanattól kezdve képesek leszünk felvenni a harcot a konkurenciával.”

Saood Variawa

„Nagyon izgatott vagyok, hogy először indulhatok a Dakar Rallyn. Idén sokat tanultam a tereprally versenyzésről, és folyamatosan keresem a fejlődés lehetőségeit, különösen a dűnékben. Az új GR DKR Hilux EVO T1U-val szerzett tapasztalataim korlátozottak, de nagyon pozitívak. Az autó egyszerűen szuper, és alig várom, hogy Szaúd-Arábiában versenyezhessek.”

Guy Botterill

„Számomra az első Dakar Rallyn való részvétel egy életre szóló álom, amely valóra vált. Eléggé friss tereprally résztvevő vagyok, és a rally világából érkeztem. Ennek ellenére magabiztosnak érzem magam az autóval, mivel egész évben versenyeztem vele az SARRC-ben. Most itt az ideje, hogy a legnagyobb versenyen is elinduljak, és nagyon izgatott vagyok, hogy Brett mellettem ül az autóban. Az ő tapasztalata felbecsülhetetlen értékű lesz, hiszen a 2024-es Dakar teljesítése a célunk.”

RAJTSZÁMOK
206 – Lucas Moraes / Armand Monleon
209 – Giniel de Villiers / Dennis Murphy
216 – Seth Quintero / Dennis Zenz
226 – Saood Variawa / Francois Cazalet
243 – Guy Botterill / Brett Cummings

MŰSZAKI ADATOK: GR DKR HILUX EVO T1U (2024)

  • Motor – V35A sorozatgyártású erőforrás
  • Alap – Land Cruiser 300
  • Motor típusa – Ikerturbós, benzines
  • Szabályozás – Boost Limited by FIA Reference Power Curve
  • Teljesítmény – 264 kW @ 5.300 rpm
  • Nyomaték – 620 Nm
  • Motorvezérlés – Motec
  • Sebességváltó – Sadev 6 fokozatú szekvenciális váltó
  • Differenciálművek – Részlegesen önzáró (elöl, középen, hátul)
  • Kuplung – Kerámia ikertárcsa, 215 mm
  • Felépítés – Csővázas
  • Tengelytávolság – 3.140 mm
  • Nyomtáv – 2.025 mm
  • Teljes hosszúság – 4.810 mm
  • Teljes szélesség – 2.300 mm
  • Teljes magasság – 1.890 mm
  • Össztömeg – 2.010 kg, FIA által meghatározott minimum (száraz tömeg)
  • Karosszéria – Toyota Hilux duplakabinos pickup, full kompozit
  • Első futómű – Kettős keresztlengőkaros, 350 mm rugóút
  • Hátsó futómű – Kettős keresztlengőkaros, 350 mm rugóút
  • Kerekek – Evo Course, 17”
  • Gumiabroncsok – BF Goodrich, 37”
  • Üzemanyagtartály – FT3 biztonsági cellás, 540 literes

FŐBB EREDMÉNYEK 2023-BAN

Világbajnokság Dakar Rally -TGR:
Összetett 1. hely (Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel)
-TLC:
Tizedik egymást követő győzelem a sorozatgyártású autók kategóriájában
( Ronald Basso / Jean-Michel Polato)
-HINO TEAM SUGAWARA:

  1. helyezett a tehergépkocsi kategóriában
    (Teruhito Sugawara / Hirokazu Somemiya / Yuji Mochizuki)
    FIA Tereprally Világbajnokság
    (W2RC) TGR: összetett 1. helyezés
    (Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel)
    A TLC és a HINO Team Sugawara csak a Dakar Rallyn vettek részt.

DAKAR RALLY 2024 ― TGR CSAPATFELÁLLÁS

  • Csapat Rajtsz. Pilóta / Navigátor
  • TOYOTA GAZOO Racing 206 Pilóta Lucas Moraes (Brazília)
  • Navigátor Armand Monleon (Spanyolország)
  • 209 Pilóta Giniel de Villiers (Dél-Afrika)
  • Navigátor Dennis Murphy (Dél-Afrika)
  • 216 Pilóta Seth Quintero (Egyesült Államok)
  • Navigátor Dennis Zenz (Németország)
  • 226 Pilóta Saood Variawa (Dél-Afrika)
  • Navigátor Francois Cazalet (Franciaország)
  • 243 Pilóta Guy Botterill (Dél-Afrika)
  • Navigátor Brett Cummings (Dél-Afrika)

DAKAR RALLY 2024 ― TLC CSAPATFELÁLLÁS

  • Csapat Rajtsz. Pilóta / Navigátor
  • Team Land Cruiser / Toyota Auto Body (TLC) 500 Pilóta Akira Miura (Japán)*
  • Navigátor Mayeul Barbet (Franciaország)
  • 501 Pilóta Ronald Basso (Franciaország)
  • Navigátor Jean-Michel Polato (Franciaország)
  • Toyota Auto Body alkalmazott

DAKAR RALLY 2024 ― HINO TEAM SUGAWARA TEAM SETUP

  • Csapat Rajtsz. Pilóta / Navigátor
  • HINO TEAM SUGAWARA 609 Pilóta Teruhito Sugawara (Japán)
  • Navigátor Hirokazu Somemiya (Japán)
  • Szerelő Yuji Mochizuki (Japán)

Partnerek
A Red Bull az extrém sportok és sportolók elsőszámú támogatójaként van jelen, és mint ilyen, tökéletesen illeszkedik a TOYOTA GAZOO Racing Dakar és W2RC erőfeszítéseihez. Az osztrák energiaital-gyártó rengeteg éven keresztül partneri kapcsolatban állt a TGR-rel, és a részvétel meghozta gyümölcsét, amikor a csapat 2022 januárjában megnyerte a második Dakar címet, 2023-ban pedig a harmadikat. A SpeedMax a CantuStore saját márkája, amely Brazília legnagyobb omnichannel platformja és vezetője a gumiabroncscsere-piacon. A SpeedMax a maximális teljesítményt segíti elő a nagy teljesítményű gumiabroncsok révén, amelyek minden típusú járműhöz illeszkednek, a személyautóktól a teherautókig és traktorokig, nem is beszélve a gumibelsőkről és a kamion kerekekről. A csapatot az Innovation Group Services, a Toyota Financial Services, a Toyota Genuine Motor Oil, az Eurol, a Repsol Renewable Fuels, a BF Goodrich, a Sparco, a Maxion Wheels és a Kinto is támogatja. Az SVR-t a Jonsson Workwear, az USN és az Ingco támogatja.

Két új párost is indít a 2024-es Dakaron a Toyota