Kiderült, mit gondolnak a hazai autósok a közlekedési kultúráról és a szervizekről

Büntetés helyett jutalmazást, egyszerűbb szervizfoglalást, és átlátható szervizfolyamatot szeretnének a magyar autósok. Az nDRU kutatása a közlekedési szokások mellett a szervizelésről és a mindennapi autós nehézségekről is kérdezte az autótulajdonosokat.

A startup vállalkozás 2024 júniusától online végzett felmérés, amely több száz magyar autós válaszol. A kutatás három témát vizsgált: a közlekedés körülményeit, a szervizeléshez kapcsolódó tapasztalatokat, valamint az autósok mindennapi üzemeltetési kihívásait.

A válaszadók 57 százalékos büntetés helyett szívesebben fogadnak olyan közlekedésszervezési megoldásokat, amelyek a szabályosan közlekedőket, 35 százalékos rendőri jelenlétet fokozzák, 28 százalékos pedig a szabályszegéseket feltáró kamerarendszerek fontosságát emelik ki.

Átláthatóság a szervizekben

Az autószervizelésnél a válaszadók 7 százaléka a minőségi előnyi előtérbe az árral szemben, és jellemzően 100–300 ezer forintot költenek évente karbantartására, még nagyobb transzparenciát szeretnének autójuk szervize során. Jelentős igény lenne a tételes online árajánlatok és a javítás közben feltárt hibák képi dokumentációja iránt. A válaszadók 58,6 százaléka évente egyszer vagy kétszer viszi az autóját szervizbe.

Az autótulajdonosok 26 százaléka bizonytalan abban, hova fordulhat a mindennapi autózással kapcsolatos problémák, és sokuknak gondot okoz akár egy időpontfoglalás is a szervizbe, akár bizonyos alapvető karbantartási feladatok (olajcsere, gumicsere) elvégzése.

Parkolási nehézségek

A parkolási problémák között a legégetőbbnek a szabad parkolóhely megtalálása (79%) bizonyult, ezt követi a parkolási díjak magas költsége (63%), illetve a túl szűk parkolóhelyek (34%).

A felmérés szerint a feltárt problémák és kihívások azt támasztják alá, hogy az autósoknak van olyan megoldás, amely egyszerűen elérhető és könnyen érthető tájékoztatást kínál megbízható szervizekről, segít nyomon követni a műszaki vizsga- és karbantartási határidőket, műszaki problémákat, baleseteket. esetleg kínál egyszerű és gyors segítség hívására. A részletes eredmények elérhetők ahttps://www.drivendru.com/autozas-felmeres-2024 weboldalon.

Autós ügyek egyetlen applikációval

A magyar autós applikáció segítségével az autósok országszerte egy helyen intézni autózással kapcsolatos ügyeiket: egyszerűen foglalható időpontot több mint 92 szervizbe, autómosóba vagy cserére, kereshetnek és rendelhetnek különböző kedvezményes gumiszolgáltatásokat, az autós költségeket is nyomon tudják és nyomják. legolcsóbb hazai mobilparkolást, valamint autópálya matricát is vehetnek.

Az autós szolgáltatók számára egy platformot is biztosít, ahol telefonálás nélkül fogadhatják ügyfeleik foglalásait, kezelhetik naptárukat, munkalapjaikat, valamint leegyszerűsíthetik fizetési és számlázási folyamataikat.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!