Hogyan szerezzünk „boldogságelőnyt” már gyermekkorban?

Az időben elkezdett tudatos érzelmi nevelés a boldog felnőttkor kulcsa

„Egy jó élet felépítéséhez fontos, hogy érzelmileg érettek legyünk, képesek legyünk egészséges megküzdési stratégiákkal reagálni az elkerülhetetlen kihívásokra. Ismerjük az erősségeinket és tudjuk azt, hogy vannak a személyiségünknek olyan építőkövei, amivel nemcsak elérhetünk egy vágyott célt, hanem egy jó és boldog életet tudunk felépíteni magunknak.  A szakértők egyetértenek abban, hogy az érzelmi nevelést már óvodás korban érdemes elkezdeni.  Fontos megismertetni a gyerekekkel, melyek azok az utak, amelyek tartós boldogságot teremtenek a mindennapokban” – hangsúlyozza Bagdi Bella a Boldogságóra Integrált Program alapítója, vezető fejlesztője.

Több mint 1500 oktatási-nevelési intézmény elkötelezett a boldogságórák oktatása mellett

A pozitív pszichológia kutatási eredményeire épülő Boldogságóra Integrált Program az elmúlt 10 évben olyan kipróbált és elismert módszerré vált, hogy sok szülő az alapján választ iskolát vagy óvodát gyermekének, hogy van-e az intézményben boldogságóra. Az oktatási intézmények minden tanévben pályázhatnak a Boldog Óvoda, Boldog Iskola címre. A pályázati időszak márciusban kezdődik és szeptember végén zárul le. A 2024/25-ös tanévre több, mint 1500 intézmény nyerte el a címet, melyet múlt héten, egy már hagyománnyá vált, ünnepélyes címátadó nagyrendezvény keretében vehettek át az óvodák, iskolák képviselői. A Boldogságóra Integrált Program külföldön is egyre népszerűbb, osztrák, horvát, német, román, ukrán, szerb és szlovák oktatási intézmények is sikerrel alkalmazzák a módszert.

Boldogságelőnnyel rendelkező gyerekek és fiatalok

Az érzelmi és szociális nevelés éppen annyira fontos, mint a diszciplináris tantárgyak oktatása. Ha valakit pozitív hangulatba tudunk hozni, bizonyítottan jobbak az esélyei arra, hogy akár személyes, magánjellegű, akár iskolai kihívásokkal sikeresebben birkózzon meg. A szakértők „boldogságelőnynek” is hívják ezt a jelenséget, ami nagyon találóan kifejezi, hogy számtalan pozitív hatása van annak, ha a gyerekek és a fiatalok boldogabbak. A pozitív lelkiállapot nyitottabbá teszi őket, jobban meglátják a megoldáshoz vezető utakat, a különböző tudáselemek között könnyebben teremtenek kapcsolatot. Kreatívabbak lesznek, jobban tudnak koncentrálni, jobban megragad a memóriájukban, amit megtanulnak. A boldogtalanság, a szorongás, szomorúság viszont bizonyítottan csökkenti a teljesítményt. 

Innovációs díjjal is elismerték a Boldogságóra Integrált Program sikerét

A Boldogságóra Integrált Program a közelmúltban OTP Fáy Oktatási Innovációs Díjban részesült.  A verseny célja megtalálni és népszerűsíteni azokat az oktatási módszereket, eszközöket és tananyagokat, amelyek fokozzák a tanulás és a tanítás hatékonyságát, valamint elősegítik a XXI. századi kompetenciák elsajátítását. A Jobb Veled a Világ Alapítvány „Boldogságóra Integrált Programja” általános iskola alsó tagozat kategóriában ezüst fokozatú elismerést kapott.

A boldogságórákon a gyerekek és fiatalok a boldogságra való képességüket fejlesztik, és hogy erre nekik valójában szükségük van-e, erről ők maguk számoltak be a címátadó rendezvényen: https://www.youtube.com/watch?v=_NqkLWYjuQE&t=1s