Ferrari-győzelem Monzában!
Charles Leclerc, a hazai közönség előtt szereplő Ferrari monacói versenyzője nyerte a vasárnapi Forma-1-es Olasz Nagydíjat Monzában.
Közvetlenül a rajt után Lando Norris (McLaren) az élen tudott maradni, ám a következő lehetőségnél a mellőle rajtoló Oscar Piastri (McLaren) megelőzte. A brit ráadásul a csata közben hibázott, autója megcsúszott, ezt kihasználva Charles Leclerc (Ferrari) is lehagyta őt. A harmadik helyről induló George Russell (Mercedes) az első kanyar féktávját elrontotta, több pozíciót is veszített, miközben a hetedik kockából startoló Verstappen az első kör végéig hatodiknak jött fel.
A 15. körben a McLaren kerékcserére hívta Norrist, aki nagy igyekezetében a boxutca bejáratánál rosszul fékezett és egy reklámtáblát is eltalált az autójával. Két körrel később Piastri és Leclerc is friss abroncsokat kapott, utóbbi pedig csak Norris mögé tért vissza a pályára.
Féltávhoz közeledve Piastri előnye majdnem két másodperc volt csapattársával szemben, akit csaknem ugyanekkora lemaradással követett Leclerc. Ekkor a másik Ferrarit vezető Carlos Sainz Jr. (Ferrari) volt a negyedik, Lewis Hamilton(Mercedes) az ötödik, Verstappen pedig a hatodik.
Norris a 30. kör után – a gumik rosszabbodó állapota miatt – kifejezetten lassú köridőket tudott csak futni, Leclerc utol is érte, de mielőtt előzéssel próbálkozott volna, a brit versenyzőt újabb kerékcserére hívta a McLaren. Piastri az élről a 39. körben hajtott a boxba és kapott friss abroncsokat, így a vezetést Leclerc vette át, mögötte pedig csapattársa, Sainz száguldott.
Innentől kezdve az volt a kérdés, hogy a két Ferrari végigcsinálja-e a versenyt újabb kerékcsere nélkül, rövidesen pedig Sainzra hárult az a feladat, hogy amennyire csak tudja, feltartsa a mögötte érkező két McLaren-versenyzőt. Piastrit nagyjából másfél körig tudta maga mögött tartani a 30. születésnapját épp ezen a napon ünneplő spanyol, Norris pedig szintén könnyedén hagyta le a Ferrarit. A hajrában viszont Leclerc tökéletesen kihasználta az egy kerékcserés stratégia kínálta esélyt, és nagyszerű teljesítményt nyújtva, megérdemelten győzött.
A Ferrarinak története során ez volt a 20. sikere a hazai nagydíján.
A 26 éves pilótának ez az idei második és pályafutása hetedik futamgyőzelme, Monzában 2019 után másodszor diadalmaskodott.
Charles Lecler: Hát ez csodálatos érzés!
„Amikor először nyertem itt, azt hittem, a második már nem lesz ennyire kivételes, de most… ez ugyanolyan, mint 2019-ben volt. Láttam a lelátókat a pálya körül és nehéz volt már a végén a vezetésre figyelni. Persze minél több futamot akarok nyerni és bajnoki címeket, de Monaco és Monza… ha valamit meg akarok nyerni, ezek azok a futamok. Szóval ez most nagyon különleges. Az olasz közönség fantasztikus és az erő is, amit nekünk adnak. Nem tudom, mostantól mindig esélyesek leszünk-e, de itt nagyon jól működtek a fejlesztések. Nem tudom, milyen lesz a szezon következő része. A McLaren még nagyon messze van, szóval kételkedem. De biztos, hogy előreléptünk. Bakut szeretem, a múltban jól teljesítettem ott. Remélem, ott is el tudunk érni egy szép eredményt.”
Oscar Piastri: Ez most fáj… nem fogok hazudni, fáj
„Nagyon sok mindent jól csináltunk ma és a futam előtt sokat beszéltünk a stratégiáról is. Amilyen pozícióban voltunk, ahogy a gumik kinéztek, kockázatosnak tűnt az egy kiállás. De végül ez volt a jó taktika. Jó tempót diktáltam a futamon és végül második lettem, ami most fáj. Most azt mondom, meg kellett volna próbálni az egy kiállást. De hétfőn mindenki legenda, a leintés után mindenki tudja, mit kellett volna csinálni. Vezettük a futamot és ezt mi veszíthettük el. Charles más taktikát választott és megtehette, mert legalább harmadik így is lehetett volna. Jobban dolgoztak. A közepesek nálunk hamar tönkre mentek, a Red Bullon pedig a kemények is szemcsésedtek, ahogy nálunk is. Nem számítottunk rá, hogy később újra jobbak lesznek. Kár érte.”
Lando Norris: Oscar meglepett, hiszen megelőzött!
„Nem tudom, mit lehetett volna máshogy csinálni (a rajtnál), ha egy méterrel később fékezek, össze is érhettünk volna. A Ferrari jobban menedzselte ezt a futamot. Charles különösen jó munkát végzett, le a kalappal előttük! Nálunk is szóba került az egy kiállás, de nem volt lehetséges, mert a gumik eléggé szemcsésedtek. Tudtuk, hogy szoros lesz, de ismerjük az autó korlátait, ami most előjött. Picit csalódottak vagyunk, de a Ferrari jobban dolgozott, az autójuk most jobb volt. Oscar szép munkát végzett, megelőzött és előttem ért célba.”
Olasz Nagydíj, Monza (53 kör, 306,720 km, a pontszerzők):
1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:14:40.727 óra
2. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 2.664 másodperc hátrány
3. Lando Norris (brit, McLaren) 6.153 mp h.
4. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 15.621 mp h.
5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 22.820 mp h.
6. Max Verstappen (holland, Red Bull) 37.932 mp h.
7. George Russell (brit, Mercedes) 39.715 mp h.
8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 54.148 mp h.
9. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:07.456 perc h.
10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:08.302 p h.
Leggyorsabb kör: 1:21.432 perc (Norris, 53. kör)
A vb-pontversenyek állása 16 futam után (még 8 van hátra)
Versenyzők:
1. Verstappen 303 pont
2. Norris 241
3. Leclerc 217
4. Piastri 197
5. Sainz 184
6. Hamilton 164
7. Pérez 143
8. Russell 128
A világbajnoki idény két hét múlva, az Azeri Nagydíjjal folytatódik Bakuban.
Forrás: Boxutca / MTI