Ezt tudja az ’Év Autója’ döntős vadonatúj Toyota C-HR
Személyre szabott felhasználói élmény
Az új Toyota C-HR-t úgy tervezték, hogy egyértelmű, intuitív élményt nyújtson az ügyfelek számára, akik elvárják, hogy autójuk a csatlakoztatott digitális környezetük kiterjesztése legyen. Az átfogó, ügyfélközpontú fejlesztési folyamat olyan kényelmes funkciókat hozott létre, amelyek személyre szabhatóak és értéket teremtenek a felhasználó számára.
Ez az élmény már azelőtt elkezdődik, hogy a felhasználó egyáltalán beszállna az autóba. Az üdvözlő program stílusos megvilágítással nyűgözi le a felhasználókat, amint a vezető közeledik, beleértve a feltűnő kilépőfényt is. Az üléspozíció, a digitális műszeregység és a multimédia előre elmentett beállításai automatikusan alkalmazásra kerülnek.
A MyT alkalmazás praktikus funkciók sorát teszi elérhetővé, beleértve a digitális kulcsot, amellyel kényelmesen, okostelefonon keresztül lehet kinyitni és elindítani az új Toyota C-HR-t, anélkül, hogy fizikai kulcsot kellene magánál tartania a vezetőnek. A digitális kulcs 2024 januárjától, felszereltségtől függően a jármű vételárában foglalt egyéves csatlakozással lesz elérhető. A MyT egyéb hasznos funkciókat is tartalmaz, például a légkondicionáló rendszer aktiválásának lehetőségét, hogy az autó az utazás megkezdése előtt fűtsön vagy hűtsön. A még nagyobb kényelem érdekében a kategóriájában egyedülálló automatikus, távirányítású parkolási funkció lehetővé teszi, hogy a vezető kiszálljon a járműből, és utasítsa a járművet, hogy automatikusan manőverezzen be egy helyre.
Az utastérben a Toyota kínálatában először egy 64 szín megjelenítésére képes belső világítási rendszer segíti elő az utasok nyugodt hangulatát, és nem mellesleg növeli biztonságukat is. Egy nap folyamán a közvetlen és közvetett világítás, beleértve a műszeregységet is, óránként változik, a világos reggeli árnyalatoktól a nyugodt esti árnyalatokig, miközben 14 programozott téma közül lehet választani, amely az adott utazások hangulatát tükrözi. A világítás a légkondicionáló rendszerrel is szinkronban van, melegebb színeket használ, amikor az utastér melegszik, vagy hűvösebbeket, amikor a hőmérséklet csökken. A hangulatvilágítás a biztonságot is fokozza, hiszen a biztonságos kiszállást segítő rendszer és a proaktív vezetési asszisztens figyelmeztetéseit is képes megjeleníteni.
A fokozott hangulat mellett az utastérben jobb a levegőminőség is a nanoeX™ technológiának köszönhetően, amely mikroszkopikus vízcseppeket szór szét, hogy megtisztítsa a levegőt, eltávolítsa az allergéneket, csökkentse a szagokat és elősegítse a bőr hidratáltabbá válását.
A legtöbb Toyota C-HR modellben a műszeregység szerepét egy teljesen új, 12,3” colos, teljesen digitális kijelző látja el, bár egyes piacokon a belépő kategóriás változatokhoz 7” colos színes kijelző jár. Az elrendezés a kritikus információk, például a sebesség és a vezetőtámogató beállítások egyértelmű láthatóságát helyezi előtérbe, és a vezető preferenciái szerint személyre szabható. A kijelző négy téma – Casual, Smart, Tough vagy Sporty – és három testreszabható elrendezés segítségével változtatható intuitív módon, a kormánykerék kezelőszervének egyetlen érintésével.
Még inkább összekapcsolt multimédiás élményt nyújt a Toyota Smart Connect, amely beépített hangvezérléssel és vezeték nélküli okostelefon-kapcsolattal rendelkezik az Apple CarPlay vagy az Android Auto segítségével, valamint felszereltségtől függően 8” vagy 12,3” érintőképernyőn keresztül kezelhető.
Környezetvédelmi úttörő szerep
Az új Toyota C-HR vezető szerepet tölt be a Toyota modellpalettáján belül a környezetvédelem terén, és új mércét állít fel a fenntarthatóság, a kibocsátáscsökkentés és az újrahasznosított anyagok felhasználása terén.
Elődjéhez képest az új generáció kétszer annyi újrahasznosított műanyagot használ, amely már több mint 100 különböző alkatrészben található meg. Ebbe 19 olyan alkatrész is beletartozik, amely legalább 80 százalékban újrahasznosított anyagból áll.
Az újrahasznosított műanyagból készült belső műanyag alkatrészek és padlószőnyegek mellett az új szintetikus üléshuzat is újrahasznosított műanyag palackokból készült, ami a Toyota történetében az első ilyen jellegű fejlesztés. Kiterjedt elemzések és tesztek biztosítják, hogy az új Toyota C-HR-ben található újrahasznosított anyagok megjelenése, tapintása és tartóssága megegyezik vagy jobb, mint a nem újrahasznosított anyagból készült alternatíváké.
A gyártás során a széndioxid-kibocsátást tovább csökkenti a lökhárító alkatrészeinek új festési eljárása, amely vízbázisú festéket használ a környezetre gyakorolt kisebb hatás érdekében egy automatizált folyamat keretében – ráadásul összességében kevesebb anyagra is van szükség.
Az előző generációnál alkalmazott háromról hétre nőtt azon alkatrészek száma, amelyeknél teljesen megszűnt a festés, mivel a színt közvetlenül a fröccsöntés során adják hozzá, ami fényes felületet eredményez, és az utólagos festéshez képest 50 százalékkal csökkenti a CO2-kibocsátást.
Azzal, hogy a bőrről szintetikus, állatmentes kormánykerékborításra tért át az újdonság, csökkent az adott alkatrész CO2-kibocsátása. Ez az új anyag ugyanolyan vagy jobb megjelenést és tapintást biztosít, mint a valódi bőr, és alapfelszereltség az összes C-HR modell esetében.
Az innovatív tervezés és technológia révén további intézkedéseket hoztak az egyes alkatrészek súlyának csökkentése érdekében, ezáltal javítva az üzemanyag-hatékonyságot és csökkentve a környezeti terhelést.
Európában elsőként az új Toyota C-HR nagy szilárdságú, 2000 MPa nyomású acélt használ a B-oszlopokban, így a szerkezet nagyon nagy torziós merevséget biztosít, miközben 3,5 kilogrammal csökkenti a tömeget, és kiküszöböli a ponthegesztéseket. Ez 10 százalékos széndioxid-csökkentést jelent a gyártási folyamat során.
Közvetlen, dinamikus menetteljesítmény
A Toyota kategóriaelső elektromos hajtásláncai optimalizált kezelhetőséggel, jobb menetkomforttal és jobb fékteljesítménnyel kombinálva erősebb, magával ragadóbb és élvezetesebb vezetési élményt nyújtanak.
A Toyota legújabb, ötödik generációs hibrid technológiája áll az új Toyota C-HR középpontjában, amely a megnövelt teljesítmény és az alacsony károsanyag-kibocsátás kategóriaelső egyensúlyát biztosítja.
Az új generáció esetén négyféle elektrifikált hajtáslánc közül választhatnak a vásárlók, hangsúlyozva a Toyota karbonsemlegességhez vezető, több technológiát is magában foglaló útját. A Toyota meggyőződése, hogy az ügyfeleknek többféle lehetőségre van szükségük a megfizethető és praktikus járművek biztosítása érdekében, hogy felgyorsítsák a széndioxid-csökkentés ütemét már ma, és biztosítsák a jövőben a zéró emissziós mobilitásra való sikeres átállást.
Az új Toyota C-HR kínálatában a Hybrid 140, a Hybrid 200 és a Hybrid 200 AWD-i, valamint a Plug-in Hybrid 220 változat szerepel.
A Hybrid 140 rendkívül hatékony, 1,8 literes motorral rendelkezik, amely 140 lóerős összteljesítményt kínál. A még izgalmasabb vezetési élményért a Hybrid 200 a 197 lóerőt és 190 Nm nyomatékot kínáló, hatékony 2,0 literes motort kínálja.
A Hybrid 200 AWD-i opció az összkerékhajtás magabiztosságát biztosítja a palettán. A hátsó tengelyen elhelyezett kompakt, nagy nyomatékú elektromotor-generátor nagyobb teljesítményt és nyomatékot kapott. Különböző sebességek és útviszonyok mellett jobb tapadást és stabilitást biztosít gyorsításkor, valamint pontosabb kanyarodást és nagyobb magabiztosságot csúszós útfelületen.
Minden hajtásláncot az európai vásárlók ízlésének megfelelően fejlesztettek tovább, a kontinens felhasználóitól származó valós idejű adatok felhasználásával. A gázreakciót optimalizálták a közvetlenebb és egyenletesebb gyorsulási érzet érdekében, köszönhetően a pedálok érzékenységének gondos újrakalibrálásának, amely biztosítja a könnyed irányíthatóságot és a nagyfokú közvetlenséget. Hullámos utakon az új adaptív emelkedővezérlés az emelkedő függvényében módosítja a gyorsulás mértékét, a természetesebb és könnyebb vezetési élmény érdekében. A csendesebb utazás érdekében az autópályás használat során a motor fordulatszámát akár 500 fordulat/perccel csökkentették, hogy az új Toyota C-HR elérje a kategóriaelső akusztikai komfortot, amihez az optimalizált aerodinamika, a rezgéscsillapítás és a zajszigetelés is hozzájárul.
Minden hibrid változatban újratervezett alkatrészek fokozzák a teljesítményt, a hatékonyságot és a súlycsökkentést. A hátsó ülés alá beépített új, nagy teljesítményű Li-Ion akkumulátor kompaktabb és 1,5 kilogrammal könnyebb, mint elődje, mégis 14 százalékkal nagyobb teljesítményt nyújt. Az újonnan kifejlesztett teljesítményvezérlő egység a jobb hűtés és az alacsonyabb elektromos veszteségek révén hozzájárul az üzemanyag-hatékonysághoz, miközben magasabb frekvencián működik az utastér zajszintjének csökkentése érdekében. Az új transaxle az új anyagok használatának köszönhetően 15 százalékkal könnyebb, miközben egyidejűleg akár 33 lóerővel (24 kW) nagyobb teljesítményt nyújt, a hajtáslánc függvényében.
A Plug-in Hybrid 220 egy 2,0 literes motorra épül, és kettős DNS-ének köszönhetően a kategória legjobb élményét nyújtja. A mindennapi utazásokhoz egy valódi elektromos modell közvetlen teljesítményével és kifinomult vezethetőségével rendelkezik, akár 66 kilométeres tisztán elektromos hatótávolsággal (WLTP kombinált). Emellett pedig a hosszabb utazások során, vagy amikor nagyobb rugalmasságra van szüksége a vezetőnek, kategóriaelső hatékonysággal képes öntöltő hibridként üzemelni.
A fokozott teljesítmény és gyorsulási reakció mellett a fékteljesítményt is javították. A Hybrid 140 és Hybrid 200 modellekhez új 16” kétdugattyús féknyergek és féktárcsák kerültek beépítésre, elektromos rögzítőfékkel. A Hybrid 200 AWD-i és a Plug-in Hybrid 220 pedig 17” féknyerget és féktárcsákat kapott. A legújabb járműstabilizáló rendszerek és az újratervezett fékpedál fokozza a természetesebb fékezési érzetet.
A korszerűsített Toyota New Generation Architecture (TNGA) nagyobb torziós merevséget biztosít a karosszéria egészét tekintve, miközben az intelligens anyaghasználatnak köszönhetően könnyebb is. Az új Toyota C-HR az eredeti modell magával ragadó kezelhetőségére épül az újonnan tervezett, merevebb és könnyebb felfüggesztéssel tovább javítva a viselkedést.
Az elülső módosított MacPherson rugóstag a nagyobb merevség és szilárdság érdekében más alakot kapott, míg a hátsó többlengőkaros felfüggesztés nagyobb szilárdságú TNGA-elemeket tartalmaz.
A világon először a Toyota járművénél alkalmazzák a frekvenciaérzékeny vezérlés (FSC) technológiát a kezelhetőség és a kényelem fokozása érdekében. A Toyota C-HR plug-in hibrid és a GR SPORT Premiere Edition modellekbe szerelt hidromechanikus rendszer alacsony frekvenciákon növeli a csillapítóerőt, hogy kiváló karosszéria-stabilitást biztosítson a dőlés terén, valamint jobb irányíthatóságot tartson fenn kanyarodás közben. A magas frekvencián csökkentett csillapítás tovább javítja a menetkomfortot.
A magasan fejlett aerodinamika 0,318-as légellenállási együtthatót biztosít. Ezt a csökkentett homlokfelületnek és a karosszéria alakjának – beleértve a padlólemezt is – a légáramlás optimalizálása érdekében történő átfogó finomításának köszönhetően érték el. Minden részletre odafigyeltek, például a hátsó ablaktörlő eltávolítására az aerodinamika javítása és a szélzaj csökkentése érdekében, anélkül, hogy a kilátás romlana, köszönhetően annak, hogy a hátsó ablak olyan szögben van elhelyezve, hogy a vízcseppek lefolyjanak róla.