Elbontottak egy újonnan átadott hídat a Belgrád-Budapest vasút vonalán

Kishegyes

Megbontottak egy újonnan létesített áthidalást a Budapest–Belgrád – onnan nézve: Belgrád–Budapest – vasútvonal építkezésénél, Kishegyes határában – írta meg az Indóház Online.

Valószínűleg a hídszerkezet statikai problémái miatt meg kellett bontani Kishegyesnél (Mali Iđoš) a régi Fekete-híd helyén, a vasút fölött épült áthidalást. A településhez tartozó szántókra, illetve a híres Kátai-tanyára vezető műtárgy jóllehet, már hónapokkal ezelőtt elkészült, másfél hónappal ezelőtt azonban lezárták.

A Küttel Kobelcókkal elvégzett művelet hegyesvéső bontótüske alkalmazásával kezdődött, majd hidraulikus lemezollót használtak a betonvas elvágásához.

A Belgrád–Budapest nagy sebességű vasútvonal (Szerbiában a „gyorsvasút” elnevezést használják) vajdasági szakaszán minden szintbeli kereszteződést megszüntettek, helyettük hidak, felül- és aluljárók épülnek. A kishegyesi, Sziváci úti régi hidat még tavaly bontották el – az újnak meg a napokban estek neki…

A kivitelező ugyanakkor nem áll rosszul a Balkánt Európa szívével összekötő, a szerbiai szakaszon 200  kilométer per órára engedélyezett vasút építésével: december elejéig mint 70 kilométer sínt fektettek le az Újvidéktől Szabadkáig tartó kivitelezési szekcióban, ahol intenzíven, három műszakban folynak a munkálatok.

A kivitelezők szerint az építkezésnek a jövő év végén, csaknem egy évvel a tervezett időpont előtt be kell fejeződnie. A Szerb Vasutak stratégiájában az európai TEN-T törzshálózat részeként a Belgrád–Budapest–Bécs útirány az első számú vasúti kapcsolat Szerbia és az EU-országok között.

Időközben Szerbia túllépett Belgrádon, és már tervezik a nagy sebességű vaspálya meghosszabbítását Nisig.

Forrás: IHO

A Szeged-Szabadka vasútvonal az összetartozás vasútvonala