Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD
- A magnézium keréktárcsákat, aktív aerodinamikát és első légterelő elemeket tartalmazó új Performance csomag fontos szerepet játszik majd a nürburgringi 7 perc alatti köridő 1 teljesítésében
- A Mustang GTD vezetőközpontú utasterében nagyméretű, 3D-nyomtatással gyártott, kormány mögött váltófülek, alapáras Recaro ülések és alul lapított karimájú kormánykerék található
- A teljesítményorientált Mustang GTD átkonfigurálható központi kijelzője egyedi grafikai elemeket és saját digitális műszeregység-témát is kínál; az autóban SYNC 4 rendszer működik 2
Lenyűgöző teljesítmény, prémium funkciók és páratlan kifinomultság: a hétvégi 24 órás Le Mans futamon mutatkozik be a Ford Mustang GTD Carbon Series, 3 amelynek műszaki tartalma és stílusa minden elvárást túlszárnyal.
A Ford nem bízta a véletlenre, hogy Mustang GTD európai debütálása emlékezetes legyen; a szemet gyönyörködtető Chroma Flame fényezés mellett az autó olyan lenyűgöző megoldásokat villant meg, mint a menetdinamikát még tovább tökéletesítő új Performance csomag, a vezetőközpontú utastér, vagy az élvonalbeli konstrukcióról tanúskodó, látható karbonszálas felületek.
Mindezek közül talán a legizgalmasabb a Performance csomag, ami fontos szerepet játszik majd abban, hogy a modell megfussa a tervezett, 7 perc alatti köridőt 1 a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán. Ezt szolgálják az orr-rész leszorító elemei és megnövelt légterelője, a padló alatti légterelők, vagy a hátsó spoiler légellenállás-csökkentő rendszere. Az aktív aerodinamikai elemek a hosszú egyenesekben csökkentik a légellenállást, kanyarodás közben viszont megőrzik a leszorító erőt. A Performance csomaghoz a Lightweight kialakítás is hozzátartozik, aminek legfontosabb megoldásai a hangszigetelő anyagok egy részének eltávolítása, a látványos, 20 colos magnézium keréktárcsák felszerelése és a hűtőrács/első lökhárító egyedi dizájnja. A Carbon Series kivitelen bemutatott Performance csomag a Mustang GTD minden változatához megrendelhető.
“Sok sportkocsi egyetlen dologban remekel igazán. Csakhogy egy autónak, ami nagyon gyors kört akar futni a Nürburgringen, mindenben kiválónak kell lennie: a kanyarodásban, a tapadásban, a fékezésben, a gyorsulásban… tulajdonképpen nincs egyetlen terület sem, ahol ne kellene kiemelkedően teljesítenie,” nyilatkozta Greg Goodall, a Mustang GTD főmérnöke. “A GTD-modellek könnyű karbonszálas karosszériájától kezdve a Performance csomag aktív aerodinamikájáig rengeteg megoldást vettünk át a motorsportból, hogy a Mustang GTD mindenben kitűnő legyen, és teljesítse a hét perc alatti köridőt a Nürburgringen.”
Egy autó teljesítményének fontos része a magabiztos vezethetőség, és a Mustang GTD segít a vezetőnek, hogy minden érzékszervével összpontosíthasson a kanyarokra, sikánokra és az egyenesekre. A széria Recaro ülések tökéletesen szolgálják ezt a célt, akárcsak a Mustang GTD kormánykereke. A GTD utasterét Le Mans közönsége csodálhatja meg elsőként.
Az alul lapított karimájú kormány jó tapintású párnázást kapott Dinamica betétekkel és velúr borítással, és természetesen a kormánykerékre is jutott karbonszál. A Mustang GTD exkluzív funkciója, hogy a kormányon elhelyezett gombokkal szabályozható a futómű feszessége és a kipufogó működése, így a vezető mindvégig az úton tarthatja a tekintetét, miközben beállítja, hogyan viselkedjen autója a kanyarban, vagy hogyan szólaljon meg a motor gyorsítás közben.
A központi panelen is megjelent két új gomb az automataváltó előválasztó tárcsa előtt, hogy az autós könnyen beléphessen a Track Apps oldalra, illetve hogy aktiválhassa az első tengelyt megemelő funkciót, amivel könnyebben megközelíthetők a parkolók rámpái és a kocsifeljárók.
A kormány mögötti 3D-nyomtatású titán váltófülekkel a vezető azt is precízebben szabályozhatja, hogyan adja át az alapáras, duplakuplungos sebességváltó a kompresszoros töltésű, 5,2 literes V8-as blokk több, mint 800 lóerőre tervezett teljesítményét. A túlméretezett, és lyuggatott váltófülek nemcsak kis tömegűek, hanem jobban is megtapad rajtuk a pilóta ujja. Íme egy újabb példa arra, hogyan használja a Ford a motorsport-technológiát a vezetési élmény javítására. A középkonzolon elhelyezett fokozatválasztó tárcsához is kérhető titán borítás.
“A Mustang GTD jóval több, mint egy felpörgetett teljesítményű Mustang, hiszen vadonatúj utastere kifejezetten vezetőközpontú és prémium kidolgozású,” mondta el Anthony Colard formatervezési igazgató.
Vérbeli versenyautó-stílus
Le Mans-ban debütál a Mustang GTD új Chroma Flare fényezése is, ami kizárólag ehhez a modellváltozathoz rendelhető az öt alapáras színárnyalat (Polymimetic Gray, Race Red, Shadow Black, Frozen White és Lightning Blue) mellett. A mély burgundivörös tónus gyönyörűen illik a Carbon Series kivitelhez.
Hogy a figyelem még inkább a karbonszálas karosszériára irányuljon, a Carbon Series formatervezői fényezetlenül hagyták a gépháztetőt, a tetőt és a hátsó Tech Deck felületét, a keréktárcsákat pedig (az alumínium és a magnézium felniket egyaránt) Magnetite árnyalatra színezték. A vásárlók természetesen fényezett karosszériát és kontrasztos versenysávozást, valamint Grabber Blue, Race Red vagy Black tónusra festett féknyergeket is rendelhetnek.
A tervezők tovább tökéletesítették a Mustang eddig is élvonalbeli szoftver-csomagját. A SYNC 4 infotainment rendszeren 2 futó Unreal Engine számítógépes játéktechnológia mostantól Mustang GTD-specifikus üdvözlő és búcsúzó grafikával kommunikál a 12,4 colos, konfigurálható digitális műszeregységen és a 13,2 colos érintőképernyőn. Mind a hat vezetési üzemmódban egy Mustang GTD jelenik meg, ráadásul kiválasztható egy új, exkluzív Performance műszeregység-téma is, amelynek központi eleme a sebességfokozat-visszajelző és a fordulatszámmérő, amelyek mellett kizárólag a versenypályán fontos információk láthatók.
Európában megkezdődnek a jelentkezések
A Mustang GTD európai debütálása egyben azt is jelenti, hogy a kontinens piacán hivatalosan is megnyílik az előrendelésre kijelölt időablak. A Ford június 13-án 13:00 órától a TheMustangGTD.com honlapon várja azon vásárlók jelentkezését, akik szeretnék a garázsukban látni minden idők legfejlettebb és legvadítóbb Mustangját.
1 A gyártó számítógépes mérnöki szimulációi alapján.
2 Ne hagyja, hogy valami elvonja a figyelmét a vezetésről, és vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Amikor csak teheti, használjon hangalapú rendszereket. Bizonyos funkciók nem működnek, amíg a jármű sebességfokozatban van. Nem minden funkció kompatibilis minden mobiltelefonnal
3 A hivatalos, homologizált üzemanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatokat az értékesítés megkezdéséhez közelebbi időpontban teszi közzé a Ford. A mérések és számítások a WLTP vezetési ciklus szabványai szerint történnek.