Az új Opel Corsa – a modell történetében most először – 48V-os hibrid hajtáslánccal is piacra lép



  • Villamosított: új benzinmotorok, hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó, 21 kW-os villanymotor
  • Előnyök: alacsonyabb CO2-kibocsátás és kisebb fogyasztás, tisztán elektromos üzem akár 30 km/h sebességig
  • Felhasználóbarát: a benzines és az elektromos hajtás kifinomult együttműködése, az akkumulátort kívülről tölteni nem kell

A jövő évben érkezik az új Opel Corsa 48V-os hibrid hajtáslánccal felszerelt változata, a modell történetében most először. A rendszer lítiumionos szerkezetű akkuját kívülről tölteni nem lehet, a töltés teljes egészében a hajtáslánc feladata, amely bizonyos forgalmi és terhelési helyzetekben elvégzi ezt. Az 1.2 literes, háromhengeres, kivitelétől függően 74 kW (100 LE) vagy 100 kW (136 LE) teljesítményű benzinmotort kifejezetten a hibrid hajtáshoz fejlesztették. A sebességváltó mindkét változatban hatfokozatú duplakuplungos szerkezetű automata, a hajtás 21 kW (28 LE) teljesítményű villanymotorja a váltóban dolgozik.

A magas hatásfokú és élvezetesen vezethető 48V-os hibrid ideális az új Corsa mozgatására. A tisztán benzines hajtásláncú, 1.2 literes motorral hajtott, nyolcfokozatú automata sebességváltóval felszerelt Corsa modellekhez hasonlítva (WLTP szerinti fogyasztás: 5.5-5.4 l/100 km; CO2: 125-122 g/km, mindkettő vegyes érték), a 74 kW-os (100 LE-s) új, 48V-os Corsa hibrid (WLTP1 szerinti fogyasztás: 4.7-4.6 l/100 km; CO2: 106-102 g/km, mindkettő vegyes érték) közel egy literrel (nagyjából 15%-kal) kevesebbet fogyaszt 100 km-enként, és így CO2-kibocsátása is alacsonyabb.

Simán: a benzinmotor és a villanymotor külön-külön és együtt is dolgozhat

A mindennapi használatban, vegyes városi és országúti üzemben az Opel Corsa hibrid hajtásláncának benzines és elektromos motorja időnként együtt, időnként pedig külön-külön dolgozik, attól függően, hogy a forgalmi helyzet éppen mit kíván meg. A cél az energiafelhasználás és a teljesítmény egyensúlyának megteremtése. Az új hajtáslánc használati előnyei különösen városi forgalomban kézzelfoghatók.


A 48V-os hibrid hajtású Corsa kis teljesítményigény mellett (manőverezéskor, vagy lassú haladáskor – akár 30 km/h sebességig), kizárólag villanymotorja erejével is képes akár egy kilométer megtételére, ugyanakkor az elektromos hajtás mindig besegít a benzinesnek a gyorsításoknál. Lassításkor a benzinmotor leáll, a villamos gép pedig generátorként működik, így tölti fel a hajtáslánc 48V-os akkumulátorát. Ezzel a módszerrel az akkumulátorban összegyűjthető és az autó mozgatására fordítható a hagyományos hajtásokban egyébként veszendőbe menő energiák nagy része, ami végső soron a fogyasztást és az emissziót is csökkenti.

Az Opel Corsa 48V-os rendszerrel: a legjobb választás, különösen városi és elővárosi forgalomban

A 48V-os hibrid hajtáslánccal felszerelt új Opel Corsa különösen azoknak kiváló választás, akik városi, elővárosi forgalomban autóznak sokat. A kifinomult hajtástechnológiával könnyű együttélni: így azok számára is vonzó lehet, akik meg szeretnék tapasztalni az elektromos autózás élményét, de a töltés okozta esetleges kellemetlenségek nélkül. A kompakt 48V-os hibrid elemei:

  • Kifejezetten a hibrid hajtásokhoz kifejlesztett újgenerációs, háromhengeres 1.2 literes benzinmotorok, amelyek megfelelnek Euro 6.4-es emissziós norma előírásainak is. Mind a 74 kW (100 LE), mind pedig a 100 kW (136 LE) teljesítményű változat 5,500/percnél éri el maximális teljesítményét, forgatónyomatéki csúcsuk pedig sorrendben 205 illetve 230 Nm, 1,750/percnél. A lehető legjobb hatásfok érdekében mindkét erőforrás Miller ciklus szerint üzemel, e működés eléréséhez és előnyeinek kihasználásához különösen fontos a változó vezérlés és a változó geometriájú turbó, ami az alacsony fordulati teljesítmény-leadásra is jótékonyan hat.
  • Az új, villamosított szerkezetű hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltót szintén kifejezetten a hibridekhez tervezték. A villanymotor folyamatos nyomatékleadásával a nyomatékfolyam a sebességváltások pillanatában sem szakad meg, a kapcsolások így gyorsabbak és finomabbak. A villanymotor mellett az invertert és a hajtáslánc működését irányító számítógépet szintén a sebességváltóba építették be, így a rendszer könnyű, kompakt felépítésű és teljesítmény-leadása is optimális.
  • A sebességváltóba szerelt állandó mágneses szinkron villanymotor teljesítménye 21 kW (28 LE), forgatónyomatéki csúcsa 55 Nm.
  • A benzinmotort a terhelési állapottól függően vagy a szíjhajtású generátor, vagy a hajtáslánc villanymotorja indítja be, mindkettő teljesen hangtalan működésű. Előbbi főleg a hidegindításoknál kap szerepet.
  • Az első ülés alá beépített 48V-os lítiumionos szerkezetű akkumulátor kihasználható kapacitása 432 Wh. Ez a beépítési mód a tömegelosztás javítása révén jótékonyan hat a menetdinamikai jellemzőkre, ugyanakkor az akku nem foglal el helyet a csomagtartó hasznos teréből.
  • A 48V-os hibrid hajtáslánccal felszerelt Opel Corsákban két elektromos hálózat működik: a kisfeszültségű 12V-os látja el a hagyományos fedélzeti fogyasztókat (elektromos ablakemelés, infotainment stb.), a 48V-os pedig a hibrid hajtásláncot szolgálja ki.

A 48V-os hibrid megjelenésével az új Opel Corsa hajtásláncainak választéka jelentősen kibővült, így immár a tisztán elektromostól a hibriden át egészen a magas hatásfokú belső égésű erőforrásokig terjed. Ez a bőség páratlan a kisautók szegmensében. Az új technológia ugyanakkor lendületet ad az Opel villamosítási stratégiájának is, amelynek értelmében a márka 2024 végére minden modelljéből kínál majd legalább egy tisztán elektromos hajtásút.


[1] A fogyasztás és a CO2-kibocsátás értékeit a WLTP tesztciklusa alapján határozták meg. A valósághűbb WLTP tesztciklus leváltotta a korábbi NEDC tesztprotokollt. A jármű még nem kapható. Egy jármű fogyasztása, CO2-kibocsátása és valós hatótávolsága nagymértékben függ a vezetési stílustól és egyéb nem technikai tényezőktől is. A fogyasztási és kibocsátási adatok kizárólag az összehasonlíthatóságot szolgálják.