Az új modellévre frissül a népszerű Toyota Yaris

Bár a Yaris városi kisautója sikert sikerre halmoz Európában, nincs idő a babérokon ülni. A Toyota kisautója a 2025-ös modellévben is releváns és kívánatos modell marad, hiszen új opciókkal gazdagodik.

A fiatalos, divatos Toyota Yarisról nehéz elhinni, de első generációja 25 éve mutatkozott be. Európában nagyon szeretik a vásárlók a Toyota praktikus kisautóját, hiszen a globálisan eladott mennyiség mintegy fele, ötmillió példány az öreg kontinensen talált gazdára. A siker okai nyilvánvalók: a praktikusan kis karosszéria tágas utasteret rejt, a Yaris nem szokott elromlani, a kiskategóriában kínált hibrid hajtás pedig olyan aduász a Toyota kezében, amire a konkurenciának nincsen válasza.

A 25-ös modellévre természetesen megújul a Yaris, a legvagányabb GR Sport felszereltség új tételeket kap, de a többi kivitel is gazdagodik. A Yaris továbbra is fürge és takarékos városi kisautó marad, ám a gazdagon felszerelt GR Sport kivitel sportos felhangokkal is csábítja a vásárlókat. Ennek a felszereltségi csomagnak az új eleme a látványos, Storm szürke metálfényezés, amely kiemeli a karosszéria karaktervonalait és kizárólag a GR Sport modellekhez lesz rendelhető. Opcióként kérhető kéttónusú fényezés: ebben az esetben az övvonaltól felfelé lévő részek fekete fényezést kapnak.

Szintén a GR Sport kivitelt teszi látványosabbá az alapfelszereltségként adott 18 colos könnyűfém kerékgarnitúra, így a Yaris GR Sport úgy képes élete hívni a Toyota motorsportos részlegének, a Gazoo Racingnek a szellemiségét, hogy közben semmit nem áldoz fel használati értékéből és példaértékű takarékosságából.

Az utastér sem marad változtatások nélkül. A praktikus teret a GR Sport kivitel vörös varrásai és fémszürke díszítő betétjei dobják fel vizuálisan, míg a fejtámlákra dombornyomott GR Sport embléma kerül.

A Yaris további felszereltségi szintjeihez lesz rendelhető a 25-ös modellév másik új fényezése, amelynek neve Forest zöld. A harmonikus, megnyugtató árnyalat különösen jól illik majd a Yarishoz, hiszen a kis Toyotát a vevők jelentős része valamilyen környezetbarát hibrid hajtással választja. Ez az új árnyalat is választható feketére fényezett oszlopokkal és tetővel kombinálva. A nagyvárosi vagy elővárosi forgalmi viszonyok között bámulatosan takarékos hajtásláncból rögtön kettőt is kínál a japán gyártó. Alapverziónak az 1,5 literes motor és a hibrid rendszer 115 lóerős változatát tekinthetjük. Van opció azok számára is, akik kedvelik a sportosabb dinamikát, de nem mondanának le a takarékosságról, nekik a Toyota a 130 lóerős változatot ajánlja.

Az innováció és a legmodernebb műszaki alapok szerepe nem ér véget a kiforrott hibrid rendszerrel. A kis Yaris a Toyota modern, TNGA padlólemezére épül Európában, és a legmodernebb vezetést segítő technológiákat tartalmazza. A Yaris a Toyota T-Mate csomag legújabb Safety Sense rendszerét kapja, a digitális felhasználói élményt pedig a nagyobb teljesítményű, felfrissített multimédia-rendszer biztosítja, amelyhez felszereltségtől függően akár 10,5 colos képernyő is tartozhat. A frissített Yaris és a GR Sport felszereltség gyártása 2025 februárjában kezdődik.

Fotók: Toyota

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!