Az is kiderült, mennyi sós ropogtatni valót fogyasztanak a magyarok

A magyar piac kissé eltér a többitől

A legtöbb sós pálcika a téli időszakban fogy, ami kifejezetten a karácsonyi, valamint a szilveszteri családi és társasági összejöveteleknek köszönhető, de jelentős volument fogyasztunk a nyári időszakban a családi, baráti grillpartik, összejövetelek alkalmával is – árulta el Konkoly László, a Csipet Sós Pálcika és Perec Gyártó ügyvezető igazgatója. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy a sós ropogtatnivalók továbbra is népszerűek a magyarok körében.

A Csipet Sós Pálcika és Perec Gyártó története egészen 1992-ig nyúlik vissza. Mára a sóspálcika és sós kisperec termékek magyarországi piacán abszolút piacvezetőnek tekinthető volumen értékesítés szempontjából, ami annak köszönhető, hogy a vállalat jól ismerte fel a hazai igényeket és fogyasztási szokásokat. Sikerének egyik titka a kifogástalan alapanyagok felhasználása, a hazai előállítás, valamint gondoskodó kezek munkája.

„Hogy mennyire jelentős a magyarok impulzus vásárlása azt jól mutatja, hogy míg külföldön inkább a nagy kiszerelések mennek a sós pálcikák, vagy a sós perecek terén, addig idehaza a ropi esetében kifejezetten a kicsi, 40-45 grammos kiszerelés nagyon népszerű” – hívta fel a figyelmet Konkoly László. Hozzátette, hogy míg máshol nagyban tervezik a vásárlások nagy részét addig Magyarországon inkább az adott pillanatra, vagy alkalomra szeretnek bevásárolni az emberek. A kicsi kiszerelésű ropi mindemellett az iskolatáskában is igen népszerű „biztonsági tartozéknak” számít.

„Érdekesség, hogy Magyarországon évente hozzávetőlegesen 4000-4500 tonna sós pálcikát gyártanak, amelynek majdnem a felét a Csipet Land Kft állítja elő. „Ebbe a számba természetesen részünkről a saját márkás termékek is bele tartoznak” – tette hozzá Csipet Sós Pálcika és Perec Gyártó első embere. Kétség nem fér hozzá, a sós pálcika remek választás, hogy mindig rendelkezésre álljon valamilyen ropogtatni való, legyen szó kirándulásról, utazásról, családi, vagy baráti összejövetelről.

Távolabbi perspektívában nézve a magyar piacot elmondható, hogy a ropi mellett a burgonyából készült chips-ek, a liszt alapú nassolnivalók, mint a crakerek, valamint az extrudált kukoricából készült sós ropogtatnivalók, valamint az olajos magvak számítanak népszerűnek. A bio alapanyagokból készülő sós nassolnivalók viszont még nem tesznek ki jelentős mennyiséget a hazai piacon.

A Csipet túrkevei termelőüzemében, közel 1500 m2-ren, legalább 50-60 fős gárda dolgozik azon, hogy boltok polcaira kerülhessenek a sóspálcikák, illetve a ropogósabbnál-ropogósabb kisperecek.

Forrás: GaszTROLL


RSS hiba: WP HTTP Error: cURL error 7: Failed to connect to gasztroll.hu port 443 after 0 ms: Couldn't connect to server