Az autonóm teherautók kereskedelmi forgalomba kerülnek
A Scania elérhetővé teszi a rendeléseket a bányászati szegmensben
A Scania megkezdi az autonóm bányászati teherautók értékesítését, utat nyit ezzel a biztonságosabb, hatékonyabb és fenntarthatóbb bányászati műveletek előtt.
Az autonóm szállítás megvalósítása nagy előrelépést jelent, mivel a Scania megnyitja a rendeléseket a vállalat önvezető bányászati megoldásaira. A Scania 40 tonnás, bányászati célú autonóm nehéz billenőplatós teherautójára már lehet rendeléseket leadni, amelyet hamarosan az 50 tonnás modell fogja követni.
Első lépésként a Scania megkezdi autonóm bányászati megoldásainak értékesítését Ausztráliában, az első szállítások és az üzemeltetés megkezdése 2026-ra van ütemezve. A következő piac valószínűleg Latin-Amerika lesz, egy olyan régió, ahol a Scania jelentős piaci jelenléttel rendelkezik a bányászati szegmensben.
„A kutatás-fejlesztésből a kereskedelmi termék bevezetése jelentős mérföldkő számunkra és általában az autonóm nehézáru-szállítás számára. Ez a legfejlettebb termék, amelyet a Scania eddig piacra dobott” – mondta Peter Hafmar, a Scania alelnöke és autonóm megoldásokért felelős vezetője.
Egyszerűbb elektromos meghajtásra váltani a fenntartható bányászatért
A bányákat régóta tekintik az autonóm járművek egyik legígéretesebb környezetének, mivel hozzájárulhatnak a biztonságosabb munkakörülményekhez és a hatékonyabb működéshez.
A Scania normál kategóriájú teherautókat alkalmazó bányászati megoldásai mind a károsanyag-kibocsátás, mind a termelékenység tekintetében általános potenciális előnyökkel rendelkeznek az iparág hagyományos nehéz teherautóival szemben. A Scania autonóm bányászati teherautóinak használatával csökkenthető a teljes bányászati lábnyom, beleértve az energia és infrastruktúra követelményeit is, ami azt jelenti, hogy a megfelelő helyszíneken csökkenthetők az üzemeltetési költségek is.
A Scania autonóm teherautói továbbá más rendszerekkel és járművekkel való átjárhatóságuknak köszönhetően zökkenőmentesen beilleszthetők a bányában már meglévő műveleti struktúrába.
„A megoldásunk másik előnye, hogy lehetővé teszi a bányászati vállalatok számára, hogy gyorsabban tegyék meg a következő lépést a kibocsátásmentes működés felé. A Scania autonóm teherautóival könnyebb villamosítani a műveleteket, mint a hagyományos teherautókkal” – mondta Hafmar.
A bányászati ügyfelekkel szoros együttműködésben kifejlesztve
Az elmúlt tíz évben a Scania jelentős összegeket fektetett be az önvezető járművek fejlesztésébe. Az innovációk között szerepelnek az autópályákon a hub-to-hub szállítás alkalmazásai, valamint a zárt területeken, például bányákban használt autonóm járművek.
A Scania autonóm billenőplatós teherautóját a Scania K+F részlege és a bányászati ügyfelek szoros együttműködésével fejlesztették ki, a legkeményebb valós körülmények között végzett alapos teszteléssel.
„Valószínűleg ez a legambiciózusabb kutatás-fejlesztési projekt eddig, amelyet ügyféllel közösen végeztünk, és nagyon meg vagyok elégedve az eredménnyel. A szigorú ellenőrzéseknek és a rengeteg helyszíni tesztnek köszönhetően optimális autonóm szállítási megoldást tudtunk kifejleszteni a bányák számára” – fejezte be Peter Hafmar.