Átláthatóbb ügyintézés és szabályozás: a BKK-hoz került a taxikkal kapcsolatos feladatellátás
Egyszerűbb és egyértelműbb lett a taxikkal kapcsolatos ügyintézés, illetve szabályozás annak köszönhetően, hogy a teendők január 1-jétől egyetlen társaságnál, a Budapesti Közlekedési Központnál összpontosulnak.
A Fővárosi Közgyűlés tavaly ősszel döntött arról, hogy 2024. január 1-jétől a BKK látja el a taxitársaságokkal és taxikkal kapcsolatos valamennyi önkormányzati feladatot. Ez azt jelenti, hogy egy helyre kerültek
• a hozzájárulásokkal és az előzetes igazolásokkal kapcsolatos, valamint
• a taxiállomás-létesítést és -üzemeltetést érintő feladatok, emellett
• egyértelműbbé vált a szabályozás, és egyszerűbbé az ügyintézés.
A taxiszolgáltatással kapcsolatos tennivalók korábban két fővárosi cég, a BKK és a Budapest Közút között oszlottak meg. Január 1-jétől zavartalanul, de már a BKK részeként működik tovább az Asztalos Sándor úti ügyfélszolgálati iroda és gépjárművizsgáló állomás.
Rendszeresek az ellenőrzések
A Budapest közigazgatási területén szolgáltatást nyújtó taxikat, illetve az engedéllyel vagy engedély nélkül személyszállítási feladatokat végző személygépkocsikat a BKK – önállóan és a hatóságokkal közösen – ezután is folyamatosan ellenőrzi.
A feladatra kiterjed a közlekedésszervező Budapesti Rendőr-főkapitánysággal kötött stratégiai együttműködése is: a közös akciók keretében tavaly
• 25-ször szerveztek taxiszolgáltatás-ellenőrzést, ezalatt
• csaknem 2500 járművet, illetve 2600 személyt ellenőriztek.
Természetesen 2024-ben is folytatódnak a BRFK-val és az ellenőrzésre jogosult más hatóságokkal közösen végrehajtott, valamint az önálló taxiellenőrzések is.
Budapesti Közlekedési Központ