A Népligetnél is korszerűvé váltak az utastájékoztató táblák

Új, korszerű utastájékoztató táblákat helyeztek ki a Népliget metróállomásnál, a csomópontban több, sérült megállóoszlopot is újratelepítettek. A munka egy sorozat része, amelyben a Budapesti Közlekedési Központ fokozatosan újítja meg a teljes budapesti hálózat információs felületeit. A társaság szakemberei az elmúlt két és fél évben közel 40 csomópontban tették korszerűbbé a fővárosiak mindennapi közlekedését segítő tájékoztató elemeket.

A Budapesti Közlekedési Központ újabb csomópontban, a Népliget metróállomás környékén korszerűsítette az utastájékoztatást. A megállók egyedi azonosítókat kaptak, hogy ezentúl itt is könnyebben, gyorsabban tájékozódhassanak a BKK ügyfelei.A BKK az ügyfelei szokásait és gondolkodásmódját szem előtt tartva, logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel segíti a közlekedőket. A csomópont több, rossz állapotban lévő megállóoszlopát is újakra cserélték a BKK munkatársai.

Korábban az ügyfelektől több észrevétel érkezett a hiányos, megkopott információs táblák és a nehezebben érthető iránymutatás miatt. Ezért a Budapesti Közlekedési Központ a táblák cseréjéről döntött, hogy az utastájékoztatás informatívabb és átláthatóbb legyen. A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokat alkalmaz.

A BKK egyedi azonosító kódokkal segíti, hogy az utasok könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat azokon a végállomásokon, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és / vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is. Az aluljáróval rendelkező csomópontokban a betűk az aluljárók megfelelő kijáratát jelzik.

Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet azonosítani, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban lehet felszállni.

A Budapesti Közlekedési Központ lépésről lépésre végzi a teljes utastájékoztató rendszer felújítását. Az elmúlt két és fél évben közel 40 csomópontban vált korszerűbbé a tájékoztatás, a következő hetekben, hónapokban pedig további forgalmas helyszíneken folytatják a munkát a BKK szakemberei.

Budapesti Közlekedési Központ

Tudtad?