Új termékekkel és funkciókkal folytatja a csúcs felé vezető utat a Viber

A Rakuten Viber reflektál a 2024-es eredményeire, kiemelve azokat a legfontosabb funkciókat, amelyek elősegítették a szuperapplikációvá válását Magyarországon.

Szuperappként a Viber arra törekszik, hogy a felhasználóknak olyan szolgáltatásokat kínáljon, amelyek kielégítik mindennapi igényeiket és leegyszerűsítik életüket. Emellett a márkáknak is segít kapcsolatot teremteni az ügyfelekkel a tudatosság kiépítésétől az értékesítés, a hűség és a növekedés ösztönzéséig a fogyasztói élmény minden szakaszában.

A tartalmas kapcsolatok kiépítéséhez elengedhetetlen az olyan megbízható, magas színvonalú kommunikációs élmény, amely világszerte működik. 2024-ben a Viber-hívások továbbra is számos dicséretet kaptak, és stabilan megtartották az 5-ből több mint 4 feletti átlagos felhasználói értékelést. A Viber korszerűsítette hívásinfrastruktúráját, hogy javítsa a kapcsolódás minőségét, és zökkenőmentesebb hívásélményt nyújtson.

2024-ben a Viber elnyerte a SOC 2 Type II tanúsítványt, egy szigorú biztonsági auditot, amely igazolja az alkalmazás erős adatvédelmi intézkedéseit. A Stiftung Warentest által a biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikeként a Rakuten Viber továbbra is kiemelten fontosnak tekinti a felhasználók biztonságát.

Egy másik jelentős biztonsági mérföldkő 2024-ben két új megoldás bevezetése a platform kommunikációs védelmének javítása érdekében. Az ellenőrző üzenetek biztonságos és zökkenőmentes módot biztosítanak a vállalkozások számára az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) használatával. A SecurePlus üzenetek a vállalkozások számára további védelmi szintet jelentenek azáltal, hogy ellenőrzik a címzett számát annak biztosítása érdekében, hogy az ne legyen megjelölve potenciális csalás miatt.

Új termék és funkciók a felhasználók számára

A Viber a biztonság és a tanúsítványok erős alapjaira építve 2024-ben számos új terméket és funkciót vezetett be, köztük az AI Chat Summary-t. Ez az eszköz a mesterséges intelligenciát használja a csoportos üzenetek összegzésére, kiemelve a legfontosabb pontokat és intézkedéseket. Időt takarít meg, segít a felhasználóknak a beszélgetések áttekintésében, és támogatja a megalapozott döntéshozatalt. A bevezetése óta az AI Chat Summary egyedi használata hónapról hónapra csaknem megduplázódott. Csak Magyarországon 2024-ben 1,4 millió csevegést foglaltak össze az AI Chat Summary alkalmazásával.

Egy másik figyelemre méltó újdonság a „Mappák” funkció, amelynek célja, hogy a felhasználók könnyedén rendszerezhessék kapcsolataikat és beszélgetéseiket. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy akár öt egyéni csevegőcsoportot hozzunk létre, megkönnyítve ezzel a csevegések kezelését és rangsorolását.

A Viber a szuperalkalmazássá válás útján a Viber Plus prémium előfizetési szolgáltatását is kibővítette. A legújabb kiegészítés, a „Törlés nyomtalanul” lehetővé teszi, hogy a felhasználók úgy töröljék az üzeneteket, hogy arról más ne kapjon értesítést. A funkció rögtön nagyon népszerűnek bizonyult a magyarok körében.

A „Láthatatlan mód”, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy elrejtsék online státuszukat és olvasási nyugtáikat, továbbra is a legnépszerűbb funkció, amelyet az előfizetők 58%-a használ világszerte és az előfizetők 50%-a Magyarországon. A második leggyakrabban használt funkciók között holtversenyben a hangról szövegre alakítás, valamint a reklámmentes élmény áll.

A Viber növekedést tapasztalt a Viber közösségek terén is, amelyek közös érdeklődési körrel rendelkező embereket kapcsolnak össze. Ezek a nagy, nyilvános csoportok olyan funkciókat kínálnak, mint a csevegési előzményekhez való hozzáférés, korlátlan médiatárolás és rejtett telefonszámok az adatvédelem érdekében. A népszerű példák közé tartoznak a sportrajongóknak, a szomszédsággal kapcsolatos friss információknak, az iskolai beszélgetéseknek és a hobbicsoportoknak szóló közösségek.

Fokozott elkötelezettség a vállalkozásokkal

Az egymás közötti hatékony kommunikáció mellett a felhasználók több alkalommal léptek interakcióba a vállalkozásokkal is. Magyarországon 35%-kal nőtt a hivatalos fiókok száma, amelyeken keresztül a vállalkozások kommunikálhatnak ügyfeleikkel. A vállalkozások által a felhasználóknak kézbesített üzenetek száma 2024-ben közel megduplázódott 2023-hoz képest. Jelentősen, 96%-kal nőttek a tranzakciós üzenetek, például a szállítási frissítések és vásárlási visszaigazolások, és 99%-kal a promóciós üzenetek, így a márkák különleges ajánlatai és ajánlatai. Figyelemre méltó, hogy a felhasználók és a márkák aktív beszélgetéseket folytattak, a felhasználók gyakran fordultak élő ügynökökhöz vagy automatizált chatbotokhoz ügyfélszolgálatért és értékesítés körüli segítségért. Az ilyen beszélgetéses üzenetek száma kétszeresére nőtt.

A Viber új márkaépítési lehetőségeket is bevezetett a Viber Gems segítségével – különleges animációk váltanak ki olyan kulcsszavakat, mint a „Boldog születésnapot” vagy a „Boldog új évet” a felhasználói csevegésekben. A cégek mostantól különleges alkalmakra is márkázhatják a Gems funkciót, és a magyarországi vállalkozások már ki is próbálhatják ezt a natív elhelyezést. A Viber tavaly átlagosan 169 millió havi hirdetési megjelenést regisztrált Magyarországon, ami rávilágít a platformban rejlő lehetőségekre a márka ismertségét és láthatóságát növelő natív márkaelhelyezéseket kereső vállalkozások számára.

A helyi kisvállalkozók támogatása

2024 végén a Viber bejelentette, hogy az üzleti fiókok már világszerte elérhetőek a kisvállalkozások számára a legfontosabb piacokon. A Viber szuperalkalmazás-stratégiájával összhangban ezek a fiókok a legfeljebb 50 alkalmazottat foglalkoztató helyi kisvállalkozásokat támogatják azzal, hogy ingyenes eszközöket kínálnak online jelenlétük és ügyfélkapcsolataik javításához.

Ez a kezdeményezés segíti a kis közösségek gyarapodását azáltal, hogy valódi emberek és valódi vállalkozások közötti tartalmas kapcsolatokat erősít. A november végi indulás óta hetente 36%-kal nőtt a kisvállalkozások által létrehozott üzleti fiókok száma, amelyekben a kisvállalkozások bemutatják szolgáltatásaikat és kapcsolatba lépnek meglévő és potenciális ügyfeleikkel.

„2025-ben a Viber arra számít, hogy a márkák a marketingbüdzséjük nagyobb részét olyan alkalmazásokra fordítják majd, amelyek többféle igényt is kielégítenek egy helyen”

– mondja Atanas Raykov, a Rakuten Viber marketingért felelős alelnöke.

„Az ügyfelek egyre inkább elvárják, hogy vásároljanak, bankoljanak, adminisztrációs feladatokat, és még sok mást végezzenek – mindezt útközben és egyetlen alkalmazáson belül. Ez a szuperalkalmazások iránti növekvő kereslet, különösen Európában, ösztönözni fogja az innovációt és az elfogadást.”

„A szuperalkalmazások még nagyobb szerepet fognak játszani a felhasználók mindennapi életében, különösen a személyes és üzleti vonatkozású magánjellegű kommunikációhoz kapcsolódó döntések és tevékenységek kezelésében”

– mondja Raykov.

„Ez tökéletesen illeszkedik fő erősségünkhöz: az emberek és vállalkozások közötti jelentőségteljes kommunikáció lehetővé tételéhez. 2025-ben megduplázzuk ezt az erősségünket, és egy sor izgalmas új funkciót és terméket vezetünk be, amelyek célja, hogy az emberek és a vállalkozások biztonságos és védett kapcsolatot teremtsenek.”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!