Öt egyszerű tanács, ami segít odafigyelni a kerékpárosokra a közlekedésben

Cyber bullying, internet trolling and bad behavior online concept. Person writing mean comment to picture on an imaginary social media website with smart phone.

Azok, akik ma közösségi autómegosztót használnak holnap rollerre, bicajra pattannak, vagy tömegközlekedéssel mennek munkába. A kerékpárosok pedig vígan autóba ülnek, ha a hétvégén nagybevásárlásra indulnak. Ebből is látszik, hogy a közlekedésben nincsenek kasztok, ahogy az a Magyar Kerékpáros Klub 2022-es felméréséből is világosan kiderül. A kutatásuk szerint a magyar felnőttek 70 százaléka szokott rendszeresen kerékpározni és a legalább hetente kerékpározók 69 százaléka jogosítvánnyal is rendelkezik. Bárhogy is közlekedjünk, az a legfontosabb, hogy mindenki jobban odafigyeljen a másikra az úton. Ehhez pedig nem kell mást tenni, mint megszívlelni Budapest első, kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztó vállalkozása, a GreenGo és a Magyar Kerékpárosklub szakértőinek alábbi öt egyszerű tanácsát. A GreenGo a Jóügyek kampánya részeként ebben a hónapban a toleráns közlekedési kultúra fontosságára szeretné felhívni a figyelmet. Ennek a témának szentelve matricázták fel az egyik autójukat is, amely azt hirdeti, hogyan ügyelhetnek egymásra még inkább az autósok és a kerékpárosok az utakon.


Fogd fel úgy, hogy lehetne a családtagod is
Eltérő tempóban közlekedünk. Előfordul, hogy türelmetlenek vagyunk az úton haladó többi kerékpárossal, motorossal, autóssal szemben. Ha véletlenül így érezzük magunkat, érdemes arra gondolni, hogy az a másik ember az egyik családtagunk, barátunk vagy kedves szomszédunk és máris másként tekintünk a kialakult közlekedési helyzetre.


Körültekintően kanyarodj
A kereszteződések mindig extra figyelmet igényelnek. Kerékpáros lehet mögötted, de jobbról vagy balról is érkezhet. Ha az autóban ülve megpróbálod kitalálni, hogy közelben lévő kerékpáros merre tervez kanyarodni, figyeld a kinyújtott jobb vagy bal kezét.


Tartsd a 1,5 méteres távolságot
A megfelelő és biztonságos oldaltávolság mértéke 1,5 méter, amikor az úton kerékpárosok mellett közlekedünk. Ez nem a covid utóhatása, viszont pont olyan aranyszabály, mint az, hogy a lakott területen 50 km/h-val megyünk az autóval. Azzal, hogy megtartjuk ezt a távolságot, akkor sem történik baj, ha például a kerékpáros bizonytalanul teker, vagy egy kátyú miatt elesik.


Parkolj ott, ahol valóban lehet
Bosszantó tendencia Budapest utcáin, hogy az autók sokszor a kijelölt biciklisávon parkolnak, várakoznak. A KRESZ is tiltja, de azt különösebb figyelmeztetés nélkül minden járművezető megérti, hogy kerékpársávon semmiképp sem szabad megállni, parkolni és ezzel a közlekedőket akadályozni.


Nyisd jobb kézzel az ajtót
Nyílik a kocsiajtó, érkezik a kerékpáros és bumm. Sokaknak ismerős szituáció. Mindez megelőzhető lenne, ha a vezető, mielőtt kiszáll, belenézne a vezetőoldali visszapillantó tükörbe, és meggyőződne róla, hogy senki sem jön hátulról. Emiatt érdemes a Dutch Reach-t gyakorolni. Ez az a mozdulatsor, amikor az autóvezető jobb kézzel nyitja az ajtót, ami azért hasznos, mert akkor muszáj neki derékból egy kicsit balra fordulni. Ennek köszönhetően azonnal észreveszi, ha van valaki mögötte.

Forrás: http://egyszermarlattamautot


RSS hiba: WP HTTP Error: cURL error 7: Failed to connect to egyszermarlattamautot.hu port 443 after 9 ms: Couldn't connect to server