November 9-től a Kápolna térig jár a 75-ös troli

Folytatódik a 75-ös troli meghosszabbított útvonalának tesztje: november 9-től a járat Kőbánya alsó vasútállomás érintésével a Kápolna térig, a Pongrácz út helyett pedig a Hungária körút–Salgótarjáni utca útvonalon közlekedik. A vonal meghosszabbítása továbbra is tesztüzemben zajlik: a szakemberek mellett az ügyfelek is kifejthetik véleményüket a tesztidőszakkal párhuzamosan futó társadalmi egyeztetés keretében a javaslatokkal kapcsolatban. A 75-ös troli meghosszabbításának köszönhetően a BKK ügyfelei gyorsan, kényelmesen és környezetbarát módon utazhatnak a X. kerület központja és a főváros belsőbb területei között.

carspod

Kényelmes eljutást biztosító, környezetbarát kapcsolat jött létre a X. kerület központja és a főváros belső területei között a 75-ös troli meghosszabbításának köszönhetően. A járat augusztus közepétől hosszabb útvonalon, a Jászai Mari tér és Kőbánya centruma között közlekedik. November 9-től, szombattól a trolibuszok Kőbánya alsó vasútállomás érintésével a Kápolna utcán át a Kápolna térig közlekednek. Változik az útvonal is: a tesztüzem második fázisában a Kerepesi út–Pongrácz út útvonal helyett a Hungária körút–Salgótarjáni utca–Pongrácz út útvonalon érik el a kőbányai végállomást. A járművek a tesztelés alatt álló szakaszon részben önjáró üzemmódban, akkumulátoros hajtással közlekednek.

A 75-ös trolibusz mellett továbbra is közlekedik a 75A trolibusz a Puskás Ferenc Stadion és a Jászai Mari között. A 75-ös trolibusz menetrendje a BKK oldalán, valamint a BudapestGO alkalmazásban is elérhető.

Tart az egyeztetés a végleges útvonalról

A 75-ös trolibusz vonalának meghosszabbítása továbbra is tesztüzemben zajlik: az utasok és a szakemberek valós körülmények között több útvonalat is összehasonlíthatnak. Első lépésként, augusztus közepétől a trolik a Pongrácz úton, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Állomás utcán keresztül érték el Kőbánya alsó vasútállomást. A második fázisban, november 9-től, szombattól a járat a Kápolna térig közlekedik, a Hungária körút–Salgótarjáni utca–Pongrácz út–Liget tér–Kápolna utca útvonalon. A második tesztfázis ideje alatt a járat nem érinti a Szent László teret, Kőbánya vasútállomásnál pedig a korábbitól eltérő helyen állnak meg a trolik.

Az eddig beérkezett vélemények szerint a válaszadók nagy többsége támogatja, hogy a tesztüzem után is meghosszabbított útvonalon, Kőbányáig közlekedjen a 75-ös trolibusz. Az ügyfelek véleménye egybeesik a BKK szándékaival, ugyanis a társaság egyik célja, hogy átszállásmentes kapcsolat jöjjön létre a városrészek között. A társadalmi egyeztetés során a járat használói úgy nyilatkoztak, hogy a járat meghosszabbítása óta gyakrabban veszik igénybe a 75-ös trolibuszt. A kitöltők között az eddig nem létező átszállásmentes kapcsolatok közül a Kőbánya alsó vasútállomás és a Hősök tere közötti szakasz az egyik legnépszerűbb.

A 75-ös trolibusszal kapcsolatos társadalmi egyeztetés a tesztidőszak második ütemének bevezetésétől tölthető ki a BKK oldalán.

A teszt ideje alatt a Kőbányáig meghosszabbított 75-ös trolibuszok plusz kapacitásként közlekednek a Puskás Ferenc Stadion és Kőbánya központja között. A végleges útvonalat, menetrendet és kapcsolódó részletkérdéseket az üzemeltetési tapasztalatok és lakossági visszajelzések alapján később alakítják ki a BKK szakemberei.

Reneszánszukat élik a trolik

A 75-ös trolibusz meghosszabbítása illeszkedik a BKK azon tervei közé, amelyek a trolibuszhálózat fejlesztését helyezik előtérbe. A fővárosi közlekedésszervező 2024 június elején mutatta be azt az átfogó tervet, amely a budapesti trolibuszhálózat bővítését és egyes autóbuszvonalak trolibusszal való kiváltásását tartalmazza. A fejlesztés fontos lépés ahhoz, hogy a jövőben a közösségi közlekedést használók 100 százalékban elektromos hajtású járművekkel, kényelmesen, és mindenki számára hozzáférhető módon utazhassanak a fővárosban. A BKK a következő években is nagy hangsúlyt fektet a hálózatfejlesztésre: 2026 végéig közel 190 kilométerre, 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is növekedhet a budapesti trolibuszvonalak teljes hossza. 

A tervek szerint a következő lépésben további 160 új trolibusszal egészülne ki a jelenlegi járműpark, az ehhez szükséges előkészítő lépéseket már megtette a cég, a beszerzés részvételi szakasza lezárult, jelenleg az ajánlattételi szakasz zajlik. A budapesti troliközlekedés tervezett megújításáról és bővítéséről a BKK oldalán találni bővebb információkat.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!