Sainz rajt-cél győzelmet aratott a Mexikói Nagydíjon

Sainz

Carlos Sainz Jr., a Ferrari spanyol versenyzője nyerte a vasárnapi Forma-1-es Mexikói Nagydíjat, amelyen a másodikként célba érő Lando Norris, a McLaren brit pilótája tíz ponttal csökkentette hátrányát az összetettben vezető, címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappennel (Red Bull) szemben.

A rajtot Max Verstappen (Red Bull) jobban kapta el, mint Carlos Sainz (Ferrari), így az első kanyarba a holland címvédő fordulhatott be a vezető pozícióban. A Ferrari spanyol versenyzője levágta a pályát a következő kanyarig, ezért néhány másodperc erejéig Verstappen elé került, de azonnal vissza is adta a pozíciót a riválisnak.

Hátrébb Cunoda Juki (RB) és Alexander Albon (Williams) ütközött, előbbi jobb hátsó defekt miatt látványos módon repült ki a pályáról, így aztán a biztonsági autó azonnal a pályára hajtott.

A mentés és a takarítás után a Safety Car a hetedik kör elején engedte útjára a mezőnyt, ekkor Verstappen, Sainz, Lando Norris (McLarenI volt a sorrend az első három helyen.

A kilencedik körben felpörögtek az események, Sainz ugyanis támadási közelségbe került Verstappenhez és meg is előzte a hollandot, akit azonnal támadni kezdett Norris. 

A védekezés során Verstappen leszorította brit ellenfelét a pályáról, de Norris így is előzött

carspod

Verstappen azonnal megpróbálta visszavenni a pozíciót, azonban túl mélyet fékezett és újfent leterelte a pályáról Norrist, csatájukból pedig Charles Leclerc (Ferrari) profitált, aki a negyedik helyről egy pillanat alatt másodiknak jött fel.

Verstappen 10 másodperces időbüntetést kapott Norris leszorításáért, miközben a pályafutása 400. Forma-1-es versenyhétvégéjét teljesítő Fernando Alonsónak (Aston Martin) műszaki hiba miatt fel kellett adnia a futamot. Rövidesen Verstappenre újabb 10 másodperces szankciót szabott ki a versenyirányítás, így a címvédőnek már összesen 20 másodpercnyi plusszal kellett számolnia.

Verstappen a 27. kör végén állt ki kerékcserére, letöltötte az időbüntetését és feltették az autójára a kemény keverékű gumikat, amelyekkel a leintésig tudott versenyezni. Az élen álló Sainzhoz képest 55 másodperc volt a címvédő hátránya. Norris a 30., Leclerc a 31., Sainz az élről pedig a 32. körben hajtott a boxba kerékcserére. 

A kiállások után a sorrend az élcsoportban nem változott: Sainz biztosan vezetett, mögötte Leclerc volt a második, Norris pedig a harmadik.

Húsz körrel a leintés előtt változatlan volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, Verstappen pedig már ekkor hatodik volt. A hajrában Leclerc a célegyenes előtti kigyorsításnál hibázott, lecsúszott a pályáról, ezért Norris könnyedén megelőzte, így végül feljött másodiknak, hátrányát pedig 47 pontra csökkentette Verstappennel szemben az összetettben.

A pole pozícióból rajtoló 30 éves Sainznak ez az idei második és pályafutása negyedik futamgyőzelme.

A Ferrari 1970 és 1990 után harmadszor nyert versenyt Mexikóban, 34 évvel ezelőtt a négyszeres világbajnok francia Alain Prost diadalmaskodott ezen a helyszínen.

A hétvége három napja alatt 404 958 néző látogatott ki a mexikóvárosi helyszínre.

Carlos Sainz: Elképesztő ez a tömeg! Érzem a támogatásukat, éreztem egész hétvégén

„Elég nagy szurkolótáborom van itt Mexikóban, és a rajongók nagyon sok erőt adtak nekem. Köszönöm Mexikó! Mindenképpen szerettem volna itt nyerni és szükségem is volt rá személyes szinten. Akartam még egy győzelmet, mielőtt elhagyom a Ferrarit, és ez előtt a szurkolótábor előtt akartam elérni. Hihetetlen érzés. Négy futam van még hátra, szeretném kiélvezni mindet. Ha jön még lehetőség, azzal is szeretnék élni. A rajtnál egy kicsit ideges voltam, mert pozíciót veszítettem Maxszal szemben. Úgy voltam vele, valahogy meg kell majd lepnem. Nehéz megelőzni őt, amit már sokszor bizonyított. Messze voltam, de úgy gondoltam, nincs veszítenivalóm és beküldöm az autót belső ívre. Magabiztos voltam, tudtam, hogy jó az autóm és megcsinálhatom.”

Lando Norris: Kemény futam volt

„Az első körök arról szóltak, hogy próbátam versenyben maradni, és figyeltem, hogy ne ütközzek. Carlos remekül vezetett, gratulálok neki és a Ferrarinak, nagyon gyorsak voltak. Próbáltam a legjobbat nyújtani, hogy elkapjam őket. Köszönöm a szurkolóknak is, remek hangulatot teremtettek. Tudtam, hogy Max ellen mire számíthatok. Ezt nem szeretem. Tisztelem őt versenyzőként, de tudom, hogy erre kell számítanom tőle. Ez nem tiszta versenyzés. Én elkerültem az esetet, így végül jó futamunk volt. Leszegett fejjel megyek előre továbbra is. A legjobbat próbálom nyújtani. Csapatként remek munkát végeztünk, a futam végén mi voltunk a leggyorsabbak. Magunkra koncentrálunk, és hajtunk tovább!”

Charles Leclerc: Nagyon nehéz futam volt

„Az első etapban csak az lebegett a szemem előtt, hogy figyeljem a gumihőmérsékletet, ami nehéz volt. Egy kicsit hátrányban voltam, szóval szerintem ma ez volt a legjobb eredmény, amit elérhettem. Carlos viszont nagyszerű futamot teljesített. Jó hétvége ez a csapatnak, ami mindenképpen pozitív. A csapat remekül dolgozik, most egy magas szintre érünk vissza. A cél a konstruktőri cím, szóval remélem, ebben az irányban maradunk. Akkor meglehet ez a konstruktőri cím.”

FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 2024 

VersenyzőCsapatIdő
1.Carlos SainzFerrari
2.Lando NorrisMcLaren-Mercedes+04,705
3.Charles LeclercFerrari+34,387
4.Lewis HamiltonMercedes+44,780
5.George RussellMercedes+48,536
6.Max VerstappenRed Bull-Honda-RBPT+59,558
7.Kevin MagnussenHaas-Ferrari+1 p 03,642
8.Oscar PiastriMcLaren-Mercedes+1 p 04,928
9.Nico HülkenbergHaas-Ferrari+1 kör
10.Pierre GaslyAlpine-Renault+1 kör
11.Lance StrollAston Martin-Mercedes+1 kör
12.Franco ColapintoWilliams-Mercedes+1 kör
13.Esteban OconAlpine-Renault+1 kör
14.Valtteri BottasSauber-Ferrari+1 kör
15.Csou Kuan-jüSauber-Ferrari+1 kör
16.Liam LawsonRB-Honda-RBPT+1 kör
17.Sergio PérezRed Bull-Honda-RBPT+1 kör
18.Fernando AlonsoAston Martin-Mercedeskiesett
19.Alexander AlbonWilliams-Mercedeskiesett
20.Cunoda JukiRB-Honda-RBPTkiesett

A világbajnoki idény a jövő hétvégén, Brazíliában folytatódik

Forrás: M4 Sport / MTI

Sainz rajtolhat az élről Mexikóvárosban