Kettős Ferrari-siker Austinban
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője nyerte a Forma-1-es Egyesült Államok Nagydíját vasárnap a texasi Austinban, ahol a show-t a világbajnoki címvédő és éllovas Max Verstappen (Red Bull) Lando Norrisszal (McLaren) vívott csatája vitte el.
A 27 éves Leclerc-nek ez az idei harmadik és pályafutása nyolcadik futamgyőzelme, az austini pályán most először diadalmaskodott.
Charles Leclerc (Ferrari) mögött csapattársa, a spanyol Carlos Sainz Jr. végzett másodikként, míg a dobogó alsó fokára a negyedik vb-címére hajtó Verstappen állhatott fel, miután az őt négy és fél körrel a vége előtt megelőző Norrist öt másodperces időbüntetéssel sújtották, mert szabálytalannak ítélték a manőverét.
A rajtnál a pole pozícióból startolt Lando Norris és a mellőle indult Max Verstappen azonnal összecsapott egymással a vezetésért, de az első kanyarba egymás mellett fordultak be, kicsivel mindketten szélesebben kanyarodtak a kelleténél, ezt pedig Leclerc kihasználta. A monacói a negyedik pozícióból startolt és a Norris-Verstappen csatát a maga javára fordítva az első kanyar után máris az élre állt.
Csapattársa, Sainz is profitált valamennyit a vb-címre esélyesek egymás elleni küzdelméből, a legnagyobbat pedig Norris veszítette, ő negyediknek esett vissza. Kisvártatva Lewis Hamilton (Mercedes) kicsúszása miatt a pályára hajtott a biztonsági autó, amely aztán néhány kör után elengedte a mezőnyt. Ekkor Leclerc, Verstappen, Sainz, Norris volt az első négy sorrendje.
Az élen Leclerc nagyon magabiztos volt, húsz kör után már több mint nyolc másodperccel vezetett Verstappen előtt
A kerékcserék sorát az élmezőnyből Sainz kezdte meg a 22. körben, aztán Verstappen kapott friss abroncsokat a 26., majd Leclerc a 27. körben. Norrist a McLaren csak a 32. körben hívta ki a boxba, így a brit versenyző a kerékcserék után a negyedik helyen száguldott és valamivel frissebb gumijaival üldözőbe vehette Verstappent. A holland címvédő ugyanis Sainz mögé tért vissza a pályára saját kerékcseréje után, és nem is tudta megszorongatni a Ferrari spanyol versenyzőjét.
A hajrában Norris és Verstappen csaknem tíz körön át tartó, óriási csatát vívott, végül a britnek négy és fél körrel a leintés előtt sikerült megelőznie a riválist és feljönnie harmadiknak. Verstappen azonnal jelentette a csapatrádión, hogy riválisa úgy előzte meg, hogy közben elhagyta a pályát. Norris a saját igazát bizonygatta, mondván, nem tudott volna másképp elmenni a holland mellett. A versenybíróság végül közvetlenül a leintés előtt büntette meg Norrist, akinek így nem sikerült pontokat hoznia az összetettbeli éllovason.
Charles Leclers: Elképesztően boldog vagyok! Eddig nem volt könnyű a hétvégénk
„Egy kicsit küszködtem az autóban. Hiányzott a magabiztosság, de a futamom jó volt! A sprinthez képest kevésbé félve vártuk ezt a futamot. De tudtuk, hogy a többiek is fejlődtek, előreléptek. Kettős győzelmet arattunk, aminél szebb eredményről nem is álmodhattuk. A rajtnál pont ezt akartam csinálni. Ez volt a tervem. Az elrugaszkodás jól sikerült, és tudtam, hogy szoros lesz a helyzet. Sokszor voltam már rosszkor, rossz helyen a rajtoknál, de ma nem így alakult. Utána jöhetett az első etap. Végig jó volt a tempó, jól tudtam menedzselni a futamot. Nagyon jó munkát végeztünk, a tempó kiváló volt. Köszönöm a mérnököknek, akik rengeteg munkát fektettek ebbe az előző hónapokban. Az egész csapat jól dolgozik, a kiállások is jól sikerültek, szóval boldog vagyok! Az a cél, hogy megszerezzük a konstruktőri világbajnoki címet. Ez még messze van, de jól kell folytatnunk ezt a triplát.”
Carlos Sainz: Először is, gratulálok az egész csapatnak és Charles-nak is!
„Most pont ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk a konstruktőri címért folyó küzdelemben is. Gratulálok mindenkinek, nagyon büszke vagyok a csapatra. Tudtam, hogy a rajtnál dőlhet el ez a futam, hiszen Lando és Max össze fognak csapni az első kanyarban. Ott sajnos nem tudtam az élre állni, fennakadtam rajtuk. Pedig a tempóm nagyon jó volt, egész hétvégén nagyon gyorsak voltunk. De itt fontos a pályapozíció és végül ez döntött. Persze így is nagyon jó volt a futam. Most a gumikezelés az egyik legnagyobb erősség. Ezt élvezem! Tavaly sok futamon védekeznünk kellett, pozíciókat veszítettünk, de most támadhatunk, nem kell annyit óvni a gumikat. Többet előzhetünk, amit nagyon élvezek. Remélem, ez az év végéig így marad.”
Max Verstappen: Nagyon nehéz futam volt. Nem volt meg a tempó ahhoz, hogy támadni tudjak
„Más volt tegnaphoz képest. Nagyon alulkormányzott volt az autó és szenvedtem a féktávokon. Ezért nehezen tudtam védekezni, mert ha valaki támadott, nem tudtam későn fékezni. Kemény csatát vívtam Landóval, mindent elkövettem, hogy magam mögött tartsam. Nagyon jó eredmény az, hogy dobogóra állhatok. Van véleményem az incidensről, de nem kell elmondanom itt… a versenyfelügyelők döntöttek. Tanulságos futam volt, ki kell elemeznünk a tanultakat.”
A vb a jövő hétvégén folytatódik a Mexikói Nagydíjjal, Mexikóvárosban
Forrás: Boxutca / MTI