A Honda szabadjára engedi minden idők legharcosabb lódarazsát

A Honda új zászlóshajója, a CB1000 Hornet SP verzióval együtt érkezik

carspod
  • A CB1000 Hornet a CBR1000RR Fireblade négyhengeres erőforrására épül
  • Az új, nagy torziós merevségű acélból készült hídváz, a rövid áttételezés és a Showa felfüggesztés klasszikus Hornet kezelhetőséget biztosít
  • A színtiszta és agresszív streetfighter stílus a Hornet védjegyének számító keskeny derék és széles orr-rész váz köré épül, nagy teljesítményű dupla LED-fényszórókkal
  • Az SP változat nagy teljesítményű Öhlins felfüggesztéssel és Brembo fékekkel – ez a sportosság, a dinamizmus következő szintje

A 2023-ban bevezetett CB750 Hornet visszahozta a legendás Hornet (magyarul lódarázs) nevet az európai köztudatba. A streetfighteres stílus, a lehengerlő erő és a pontos kezelhetőség elképesztően népszerűvé tette a modellt, 2023 értékesítési adatai alapján kijelenthetjük, hogy Európa legkedveltebb naked motorját tisztelhetjük benne.

A sikersztori a pörgős, energiával teli, A2-es jogosítvánnyal is vezethető CB500 Hornet 2024-es érkezésével folytatódott, most pedig a modern Hornet família két legütősebb tagja, a CB1000 Hornet és a CB1000 Hornet SP kerül bevezetésre.

A Honda új naked zászlóshajója az intenzív gyorsulás és a rendkívül pontos kezelhetőség erős kombinációját kínálja, hogy maximális vezetési élményt nyújtson kezdve a forgalmas városi utcáktól a kanyargós hegyi utakig. A teljesítményt a félelmetes CBR1000RR Fireblade-sornégyese biztosítja (151,8 LE/111,6 kW csúcsteljesítményt ad le 11 000 fordulat/percnél és 104 Nm-t 9000 fordulat/percnél), méghozzá rövid áttételezésű váltóval. Az új, nagy torziós merevségű hídvázhoz „nagy dugattyús”, fordított Showa SFF-BP teleszkópvilla kapcsolódik, Nissin féknyergek lassítják a modellt.

A szuperkompakt, vetítőlencsés, LED-fényszórópár és a jellegzetes, szárnyakat mintázó Hornet-tank már önmagában ámulatba ejtő, de az elölről hátrafelé radikálisan elvékonyodó formaterv a látványos, minimalista stílusban fogant farokidommal és üléssel válik teljessé, s persze lódarázsszerűvé. Mindennek a stíluselemként is szolgáló, új, feketére festett hídváz ad kontrasztot, amelyhez térhálós, acél segédváz kapcsolódik. Fekete az erőforrás, a két kerék, valamint a lengőkar is, ahogy az egy ultramodern géptől elvárható.

A minimalista megjelenés egyben prémium technológiákat rejt. Megemlíthetjük a teljesítményleadást, a motorféket, az egykerekezés-gátlót és a HSTC-t szabályozó üzemmódokat vagy az optikai ragasztással elállított 5”-os, színes TFT-műszeregységet, az ingyenesen letölthető Honda RoadSync alkalmazást, akárcsak a Honda Automatikus Vészvillogóját (ESS).

Akik még magasabb szintre szeretnék emelni a motorozás élményét, SP változatban is megvásárolhatják a CB1000 Hornetet. A teljesítmény 115,6 kW-ra (157,2 LE), a forgatónyomaték pedig 107 Nm-re nőtt, és az olyan csúcskategóriás futómű- és hajtáslánc-elemek teszik ütősebbé, mint az állítható Öhlins TTX36 hátsó lengéscsillapító, a szériafelszereltséghez tartozó gyorsváltó és a Brembo Stylem fék.

A 2025-ös modellévű CB1000 Hornet az alábbi színekben lesz elérhető:

  • Grand Prix Red (piros)
  • Mat Iridium Gray Metallic (metálszürke)
  • Pearl Glare White (gyöngyházfehér)

A CB1000 Hornet SP az alábbi, egyetlen és egyedi fényezésben kerül a Honda márkakereskedéseibe:

  • Matte Ballistic Black Metallic (metálfekete, Desert Gold Metallic aranyszínű kerekek és teleszkópok)

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!