Luxusautóként kényeztet a legújabb Toyota pickup

A Toyota Tundra pickup 2025-ös kiadása olyan szolgáltatásokkal nyűgözi le az ügyfeleket, amelyek egynémely prémiumkategóriás személyautóban sem maguktól értetődők – és mindemellett könnyedén vontat több mint 5 tonnát.

carspod

Idén huszonöt éves a Tundra, a kifejezetten az észak-amerikai piacra fejlesztett, nagyméretű Toyota pickup, amely annak idején méretosztályában elsőként ötvözte a japán minőséget a helyi (észak-amerikai) gyártásból adódó költséghatékonysággal. A modell egymást követő generációi rendre a kategória legmegbízhatóbb képviselőinek bizonyultak, ebből pedig egyenesen következtek a kedvező fenntartási költségek, valamint a kifejezetten jó értéktartás.

A 2021-ben bevezetett, harmadik széria már arra az innovatív TNGA-F platformra épül, amely a bevált, robusztus létravázhoz a modern Toyota személyautók elektronikus  kényelmi és biztonsági szolgáltatásait társítja. A digitális műszeregységtől kezdve a vezeték nélküli szoftverfrissítésen (OTA) át az előre telepített zenei streaming alkalmazásokig; a jelzőtábla-felismerő rendszertől a kormányzásba beavatkozó, sávban tartó rendszeren át a megállásra és ismételt elindulásra is képes, adaptív tempomatig.

Ezt a szolgáltatási arzenált a 2025-ös modellévre két fontos újdonsággal egészíti ki a Toyota. Az egyik a TRD Rally-csomag, és sokkal inkább a Tundra terepjárós, kalandozós énjét erősíti, mintsem a kifinomult, személyautós karakterét. Az elmaradhatatlan, kívül és belül egyaránt alkalmazott piros-narancs-sárga színvilág és a 18 colos TRD keréktárcsák már előre vetítik a lényeget: vegyes használatú abroncsok, Bilstein lengéscsillapítók és masszív fenékvédő lemezek erősítik a modell terepalkalmasságát. Ehhez jön a GA-F platformból adódó Multi-Terrain Select terepüzemmód-váltó, a kissebességű terepezést támogató Crawl Control vezérlés, valamint az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű, és nyilvánvaló, hogy a TRD Rally-csomagos Toyota Tundra az egyik legütőképesebb nagy pickup, ha terepen közlekednénk. 

Ha mégis inkább komfortosan suhannánk az országúton, egy másik újdonságot ajánl figyelmünkbe a Toyota: a 2025-ös kivitelű Tundra nagy szenzációja, hogy az első ülések masszázsfunkcióval is rendelhetők. A 10 irányban motorosan állítható, finom bőrrel borított masszázsfotelek külön veszik kezelésbe az alsó és felső testet, illetve több erősségi fokozatba kapcsolhatók – mindez közvetlenül a hatalmas, 14 colos érintőképernyőről vezérelhető. A funkció menet közben és álló autónál is használható, felszereltségi szinttől függően az alapfelszerelés részét képezi, vagy felárért rendelhető. Szintén fontos kényelmi újdonság, hogy a hátfal, amit eddig is gombnyomásra, az elektromos reteszt oldva lehetett leengedni, mostantól motorosan fel is hajtható.

A GA-F platform másik hozadéka a kifinomult futómű: a Toyota Tundra elöl kettős keresztlengőkaros független felfüggesztést alkalmaz, hátulra pedig automatikus vagy kézi szintszabályozás funkcióval felvértezett légrugózás rendelhető, amihez adaptív lengéscsillapítás társul. Terephasználatra számos futóműopció közül választhatnak a vevők, a terepverseny-kategóriájú FOX lengéscsillapítóktól az egyedi fejlesztésű felső lengőkaron át a fent említett védőelemekig. 

A vontatást a pickup környezetét megmutató panorámakamera-rendszer, valamint a frissen bevezetett, vezeték nélküli utánfutókamera- (wireless trailer camera, WTC) rendszer segíti: ez utóbbi gyári beépítésű opcióként rendelhető, és nem áll másból, mint egy, az autó fedélzeti infotainment rendszerével előre párosított, akkumulátoros akciókamerából, amit az utánfutó hátuljára rögzíthetünk, az általa vezeték nélküli kapcsolaton keresztül közvetített kép pedig a digitális visszapillantó tükörben (vagy kívánságra a multimédiás kijelzőn) jelenik meg. Emellett motorosan be- és kihajtható, nagyméretű külső tükrök is rendelhetők, illetve a Tundra holttérfigyelő rendszere a vontatmány holtterét is képes ellenőrizni.

A Tundra kétféle hajtáslánccal érhető el. Az i-Force ikerturbós V6-os benzinmotor szívó- és kipufogó oldali változó szelepvezérléssel biztosít 394 lóerős csúcsteljesítményt és 649 Nm maximális forgatónyomatékot, míg az i-Force Max öntöltő hibrid 443 lóerő maximális teljesítmény mellett biztosít 790 Nm nyomatéki csúcsot, már 2400/perc fordulatszámtól. Mindkét erőforráshoz intelligens elektronikus vezérlésű (ECTi), tízfokozatú automata sebességváltó tartozik külön hegymeneti és lejtmeneti váltóprogramokkal, szekvenciális kézi kapcsolhatósággal, valamint vontatásra, illetve maximális terhelésre szolgál, speciális üzemmóddal. A hasznos terhelhetőség 863 kg, a legnagyobb vontatható tömeg 5,3 tonna.

Fotók: Toyota

FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>

Tudtad?