Megújult a legnagyobb, legdrágább Lexus
Több mint öt év telt el azóta, hogy a Lexus bemutatta jachtját, az LY650-et. A luxushajó most megújult, legfontosabb kényeztető elemeit kibővítették, az új gyártópartner pedig arra utal, hogy felpörgött a kereslet a húszméteres óriás iránt.
A Lexus 2018-ban mutatta be az LY650-est, első autóiparon kívüli kalandját. Az akkor 3,7 millió dollártól rendelhető, 65 lábas hajót (erre utal a típusnév) egy észak-amerikai műhely, a Marquis Yachts építette, a három kétfős lakosztállyal szerelt hajón egyszerre tizenöten élvezhették az édes életet.
Az elmúlt valamivel több mint négy év alatt kapott visszajelzések alapján az idei évre átdolgozta zászlóshajóját a cég. Az alapvető konstrukcióhoz természetesen nem nyúltak – a hajtásról továbbra is két Volvo motor gondoskodik, 2100 vagy 2700 LE összteljesítménnyel –, viszont a hajó két fontos részletét átdolgozták.
Az egyik a legfelső fedélzet, a flybridge, amely egyszerre szolgál vezetőállásként és VIP lounge-ként. A fejlesztés a terület utóbbi funkcióját javítja: 1,4 méterrel hosszabbították meg a fedélzetet, amelyen ülőhelyek és grillsütő gondoskodik a kellemes időtöltésről. A flybridge immár teljes egészében belóg a főfedélzet fölé, ezzel együtt a tetőszerkezetét is átdolgozták. A másik módosítás szintén a hatékonyabb kikapcsolódást szolgálja: a hátsó úszóplatformot 70 centiméterrel meghosszabbították, így itt is jobban elférnek a vendégek.
Ennek a hátsó nyújtásnak köszönheti egyébként új típusjelzését is a hajó: a korábbi 19,94 méter helyett így már 20,66 méter a teljes hossza, azaz 65,4 lábról 67,7 lábra nőtt, így kiérdemli az LY680 nevet.
A harmadik fontos változtatás, hogy a továbbiakban az ázsiai központú, de világszerte jelen levő Horizon Group gyártja a hajót (az első példányok 2026 tavaszán várhatók), amelyet mostantól kizárólag Japánban lehet megrendelni a Toyota Marine értékesítési pontjain, valamint egyes független szakkereskedésekben. Megfelelő érdeklődés esetén nem kizárt, hogy a jövőben más piacokon is megjelenik a vízi Lexus.
Fotók: Lexus