Bemutatták a Xiaomi első elektromos autóját

SU7

Summary

Évek óta vártunk arra, hogy az Apple belevág az autógyártásba és egy teljesen önvezető szuper autót dob a piacra. Ám a kínai mobil óriási most megelőzte a cupertinói vállalatot.

Hivatalosan is bemutatta a Xiaomi a mobilgyártó első elektromos autóját, az eseményen a vállalat vezérigazgatója azt is bejelentette, hogy a kínai cég a világ 5 legnagyobb autógyártója közé akar bekerülni.

A Xiaomit leginkább a mobiltelefonjairól ismert, a kínai vállalat mostanra a Samsung, az Apple és az Oppo mögött közel 14 százalékos globális piaci részesedéssel (idei harmadik negyedév) a világ negyedik legnagyobb mobilgyártója.

A vállalat az elmúlt években fokozatosan bővítette a termékportfólióját, számtalan háztartási gépet és mobilitási eszközt is gyárt, most pedig egy új piacra lép be, elektromos autókat fog értékesíteni.

A cég első elektromos autóját, az SU7 nevű szedánt ma mutatták be

A pekingi bemutató eseményen Lei Jun, a vállalat vezérigazgatója azt mondta, hogy a Xiaomi autóinak autonóm vezetési képességei az iparág élvonalába tartoznak majd. Ez lehet majd az egyik különlegessége a Xiaomi autóinak, hogy a vállalat szállítja az operációs rendszert (HyperOS) és az önvezető szoftvert is az autókhoz.

  • a hátsókerekes SU7 verzió motorja 299 lóerős és 400 Nm nyomatékú, hivatalos hatótávja egy feltöltéssel 668 kilométer, végsebessége 210 km/h, gyorsulása 0-100-ra 5,28 másodperc
  • az összkerékhajtású SU7 Max verzió motorja 673 lóerős és 838 Nm nyomatékú, hatótávja 800 kilométer, végsebessége 265 km/h, gyorsulása 0-100-ra 2,78 másodperc

Első ránézésre egy Porsche Taycan is eszünkbe juthat az autó formájáról, talán nem is véletlen, hogy a mai prezentáció több pontján is a német elektromos autóhoz hasonlították a Xiaomi modelljét, például a Taycan Turbo 100-ról 0-ra 35 méter alatt fékez le, eközben az SU7 Maxnak csak 33,3 méterre van szüksége a teljes megálláshoz.

A Xiaomi márkájú autókat a kínai állami tulajdonú BAIC autógyártó egyik egysége fogja gyártani egy évi 200 ezer darabos kapacitású pekingi gyárban.

A Xiaomi nem kis ambíciókkal vág neki az elektromos autók eladásának, Lei Jun az eseményen bejelentette, hogy

a következő 15-20 évben keményen dolgozva a világ 5 legnagyobb autógyártója közé fogunk kerülni, és arra törekszünk, hogy Kína teljes autóiparát felemeljük.

A vállalat azt tervezi, hogy egy évtized alatt 10 milliárd dollárt költ autóipari fejlesztésekbe.

Forrás: Portfolio.hu

A három a varázslatos szám, amivel a Nissan felgyorsítja a teljes elektromosítást