Ezt ne tegyük, ha beáll a fagy
Semmilyen körülmények között ne használjon forró vizet a jég eltávolítására az ablakokról. A forró víz ugyan a jég ellensége, és leolvasztja, de a nagy hőmérsékletkülönbséget nem bírja az üveg: megreped, és lehet a szélvédőt cserélni.
Fémtárgyakkal sem érdemes piszkálni a jeget, mert így az a minimum, hogy megkarcoljuk az üveget, ezért maradjunk csak a tisztességes bolti jégkaparónál.
Azt minden autós tudja, hogy tél előtt fagyállósra kell kicserélni az ablakmosó folyadékot, de azt gyakran elfelejtik, hogy nem elég a tartályba tölteni, hanem végig kell küldeni a rendszeren. Vagyis addig kell spriccelni az ablakmosóval, amíg a szélvédőn megjelenik a télre való folyadék. Ha ez nem történik meg, a hirtelen beköszöntő fagyban egyszerre két meghibásodást is okozhat.
Egyrészt az ablakmosó szivattyúmotorja egy perc alatt csereérett lesz, mert a befagyott szivattyú elhal a nagy erőlködésben, másrészt egy „hosszútetős”, vagyis egy kombi vagy egy egyterű hátsó ablakához vezető vízvezeték simán szétreped a benne megfagyott víztől.
Tehát a kombisok és egyterűsök az ablakmosótartály fagyállóval feltöltése után a hátsó ablakra is addig spricceljenek, amíg oda nem ér a fagyálló folyadék.
Ha eddig megfeledkeztünk volna a fagyállózásról, hát gyorsan pótoljuk, amíg nem késő.
Arról talán szólni sem kell, hogy a motor hűtőrendszerében keringő folyadék is fagyálló, és annak a szintjét is ellenőrizni kell. Szakemberek szerint 50 ezer kilométerenként tanácsos a hűtőfolyadék cseréje, és azt javasolják, hogy a keveset futó autóknál ezt a cserét három évenként végezzék el.
Az akkumulátor állapotának ellenőrzése azért fontos, mert ahogy hűl a levegő, úgy gyengül az akku, vagyis gyakran a névleges teljesítménye töredékrét képes leadni. Ez gyakran meglepi az elektromos autók tulajdonosait, mégpedig azáltal, hogy lecsökken a kocsi hatótávja.