Összefogás az ökotudatosság jegyében

A glass globe paperweight resting on newspaper financial pages, representing international business markets and global finance. The earth sphere implies fortune telling economic trends and forecasting stock market activity for investment success in a recession or unstable market. China, India, and Japan are visible, for concepts of Asian world economy.

Együttműködésre lépett a Biciklizing.hu és a Greencent

Forradalmi, környezetbarát startup és ökotudatos elektromos kerékpár flotta szolgáltató szerencsés találkozásának lehetünk legtöbb tanúi, hiszen az új zöld app, a Greencent és a Biciklizing.hu közös szolgáltatások ötöltek ki. Az összefogás tesztüzeme októberben, egy nemzetközi vállalatnál startolt.



De mi az a Greencent? A Greencent olyan multifunkcionális eszközöket kínál a vállalatok részére, amelyek alapja a megtakarított szén-dioxid mennyisége. Egyszerre zöld marketing- és kommunikációs eszköz, alkalmazotti juttatás és újgenerációs, hűségpont-rendszer.

„ Elsődleges célcsoportunk azok a nagyvállalatok, akiknek meg kell felelniük az Európai Unió CO 2 -kibocsátási szabályozásának. A szolgáltatás fő elemét az applikáció adja, amellyel a dolgozókat motiválhatják. Az alkalmazás – hasonlóan a sport appokhoz – méri, hogy egy-egy út során mennyi szén-dioxidot takarított meg egy autóhoz képest. 1 kg-os pórolásával kapsz, amiért 1 zöld centet kapsz, amiért 6 km-t kell biciklizned. ” – mondta el Bernáth Dénes, a Greencent egyik alapítója.

„Ez a jelen. De a startup-lét a folyamatos fejlesztésről szól. Januártól egy olyan rendszert vezetünk be, ami minden közlekedési módot képes nagy precizitással, automatizáltan mérni a gyaloglástól a repülésig. Ezzel egy teljesen átfogó képet tudunk adni a felhasználóink ​​közlekedési szokásairól.”

A Greencent alapítók középtávú céljai között szerepel a helyi vállalkozások támogatása is. Olyan win-win helyzetet kívánnak megteremteni, ahol a környékbeli partnerek több vásárlót érhetnek el, a felhasználók pedig – a bezsebelt greencenteknek hála – akár 5-40%-kal olcsóbban juthatnak környezetbarát termékekhez és szolgáltatásokhoz.

A csapat elképzelései a külföldi befektetők ténylegesen is felkeltették: a startup már egy svájci hátterű, nemzetközi céget is befektetőjének tudhat.

A magyarok szeretnek biciklizni

Egy friss, egy főre eső kerékpárhasználatot vizsgáló kutatás szerint Magyarország Hollandia és Dánia után az előkelő harmadik helyen áll. Ez is mutatja, hogy egy elektromos kerékpár flotta az autóhasználat reális alternatívája lehet, akár céges szinten is.

„ Ha biciklizem, mindig azon kapom magam, hogy mosolygok, és ez nem lehet véletlen, ahogy a Biciklizing.hu-val való szolgáltatásbővítésünk sem az ” – árulta el Bernáth Dénes. Hét hét hónapig éltben egy startup program Hozzáférésnek nincs tapasztalata, ahol elsőkézből megvan, milyen is, amikor egy 4,5 millió lakosú városban közlekedési dugó – ott ugyanis az emberek többsége kerékpárzik vagy tömegközlekedést használ.

Céges elektromos kerékpár a munkatársaknak

A Biciklizing,hu küldetése, hogy innovatív, egészséges és fenntartható közlekedési megoldásokkal segítse az élhetőbb városi környezet kialakítását, csökkentve a közlekedéssel járó stresszt, dugókat és környezeti hatásokat. Havi díjas rendszerben kínálnak komplex megoldásokat, a cégek számára az elektromos kerékpárflotta kialakításához, amely immár a Greencent szolgáltatásait tartalmazza. Fontos megemlíteni, hogy 2022-től kedvező adózási szabályok vonatkoznak a céges kerékpár juttatására a személyi jövedelemadó és a társasági adó terén.

„Az elektromos kerékpár tökéletesen alkalmas arra, hogy fenntartható módon bővítse a vállalati juttatásokat, hiszen képes kiváltani a céges autót, egyedi premizálási lehetőségeket biztosít és segíti a környezettudatos gondolkodás kialakítását. Kutatások igazolják, hogy azoknál a vállalatoknál, ahol elektromos kerékpárt használnak a dolgozók, sokkal energikusabbak, boldogabbak és boldogabbak a dolgozók, jobban bírják a stresszt, amivel lényegesen kevesebbet töltenek betegszabadságon. A Greencent elsődleges küldetése remekül rímel a mi törekvéseinkre, hiszen ők is a városi széndioxid-kibocsátás ellen ki az újonnan fejlesztés alkalmazásukkal. ” – fogalmazta Nochta László, a Biciklizing alapítója.

A cégek szerencsére, így Magyarországon is kezdenek ráébredni, hogy a fenntarthatóságra törekvésnek számos előnye van. Az IT-szektorban különösen intenzív probléma a jobhopping, azaz a gyakori munkahelyváltás. Ezt a fluktuációt egy céges elektromos kerékpárral hatékonyan lehet csökkenteni.

A két cég októberben indítja közös pilot projektjét, első közös ügyfelünk a Metrodommal, aki nem csak az alkalmazást teszteli, e-bike flottát is bérel mellé. Az együttműködést tesztüzem előzte meg, a kerékpárokkal többek között egy Budapest-Balaton távot is gond nélkül letekertek. Saját bőrükön is megbizonyosodhattak róla, hogy remek szolgáltatást kínálnak a felhasználóknak.

Fotók (forrás: Biciklizing, Greencent)

#giccskorszak – Elindultak a fényvillamosok és fénybuszok Budapesten