100 legendás évet ünnepelt az MG Goodwoodban
Az MG a lendületes jövőképét egy világszínvonalú debütálással vetítette előre a Festival of Speed-en: az MG Cyber GTS Conceptről Joseph Kaban, az MG globális tervezőközpontjának alelnöke rántotta le a leplet, Richmond hercegének jelenlétében.
- A fesztivált Richmond hercege nyitotta meg nagyapja MG C-Type-jával
- Az MG Cyber GTS Concept drámai világpremierje
- Bemutatkozott az EXE181 EV szárazföldi sebességrekord koncepciója
- A Central Feature ünnepli a figyelemre méltó MG autók 100 évét
- Új MG HS SUV világpremierje
Az MG stílusosan ünnepelte 100 éves fennállását a Goodwood Festival of Speed-en, ahol a múlt és a jövő együttesen egy emlékezetes, megható bemutatót alkotott. Richmond hercege nyitotta meg a Sebességfesztivált, amely a régi és új MG-k egyedülálló felvonulásával kezdődött a Goodwood House mellett, majd fel a híres emelkedőn folytatódott.
Őméltósága Richmond hercege, nagyapja egyik ikonikus, MG C-Type versenyautóját vezette a felvonulás élén, amely 1931-ben a Brooklands Double 12 versenyen indult. A C-Type-hoz csatlakozott az MG legszebb pillanatait a közúton és a versenypályán egyaránt képviselő autók egyedülálló gyülekezete. Az új MG Cyberster kabrió az MGA Le Mans, az MGC GTS Sebring és az MG 6R4 mellett sorakozott fel.
Az MG a lendületes jövőképét egy világszínvonalú debütálással vetítette előre a Festival of Speed-en: az MG Cyber GTS Conceptről Joseph Kaban, az MG globális tervezőközpontjának alelnöke rántotta le a leplet, Richmond hercegének jelenlétében.
Az MG Cyber GTS Concept az MGC GTS Sebring előtt tiszteleg, amely 1968-ban a prototípusok kategóriájában a valaha elért legmagasabb gyári MG-eredményét produkálta a híres 12 órás versenyen. Ez a modell és az általa elért eredmény az MG márkaidentitásának kulcsfontosságú részévé vált és ennek köszönhető, hogy az MG lett a brit sportautó márkák kvintesszenciája. Mindössze hat példány készült belőle, és a legendás Paddy Hopkirk és Andrew Hedges által vezetett „Mable” becenévre hallgató autó a 10. helyen végzett az összesített rangsorban. A sebringi versenyen a kategóriájában harmadik helyen végzett, az MG-t megelőző két autó egzotikus versenyprototípus volt, amelyek nem kapcsolódtak semmilyen közúti sportautóhoz.
Az MG 100 éves évfordulójának megünneplésére az MG tervezői egy különleges koncepcióautót alkottak, amely egyszerre ragadja meg az MGC GTS Sebring szellemét, miközben egy hátsókerék-hajtású autót kínál, a mai MG fejlett, nagy teljesítményű EV hajtásláncaival. A Cyber GTS Concept feltárja az MG további lehetőségeit, és az EV-korszakban új jövőt teremt egy GTS modell számára, valamint a Cyberster nyomdokaiba lép, amely a világ első sorozatgyártásba került, nyitott tetejű, kétüléses EV modellje.
Az MG standján látható a lenyűgöző EXE181 is, amely a Carl Gotham által vezetett londoni MG tervezőcsapat egyedülálló autóművészeti alkotása.
Az EXE181-et az eredeti MG EX181 ihlette, amely 1957-ben és 1959-ben számos kismotoros rekordot döntött meg, valamint 1957-ben a szárazföldi sebességrekord is a modellhez fűződik, amikor Sir Stirling Moss és Phil Hill brit pilóták diadalmaskodtak az ikonikus Bonneville Salt Flats-en. Az MG 395,31 km/h-s sebességgel biztosította az F-osztályú világrekordot.
A „Roaring Raindrop” néven ismert sikeres EX181 kísérlet az MG sorozatgyártású motorjának teljes képességeit mutatta meg. Ez a motor egy 1,5 literes MGA Twin Cam volt, Shorrock kompresszorral és két SU karburátorral, amely elképesztő 290 lóerős teljesítményre volt képes 7300 fordulat/percnél.
Az eredeti EX181 sokat megtestesített az MG kalandor szelleméből. A brit sportautó-gyártó a világ másik felére utazott, és a világ legjobbjaival szállt harcba, hogy egy kis lökettérfogatú sorozatgyártású motor segítségével új magasságokba jusson.
Az EXE181 a „Roaring Raindrop”-ból merít ihletet, majd merészen újragondolja, hogyan nézne ki ma egy elektromos MG szárazföldi sebességrekordja. Hű marad híres elődjének számos kulcsfontosságú jellemzőjéhez, beleértve a rendkívül figyelemfelkeltő középső gerincet, a rendkívül kompakt, együléses kabin, a zárt vonalakat és a nyitott tetőt.
A Bonneville két domináns színének használata, a sómezőkre jellemző fehér és a hatalmas, nyitott égboltra jellemző kék, további tisztelgés a Moss-Hill autó előtt.
Az EXE181 kulcseleme a céltudatos és hiteles tervezés. Ezt az EXE181 aerodinamikája bizonyítja leginkább, melynek légellenállási együtthatója 0,181, valamint a modern, összekapcsolt felhasználói felület az utastérben.
Jozef Kaban úgy jellemezte a projektet, mint egyedülálló lehetőséget arra, hogy tisztelettel adózzunk az MG úttörő szellemének, miközben felfedezzük a jövőben rejlő lehetőségeket, hogy egy drámai megjelenésű, a márka jellegzetes nyolcszögletű logóját viselő autóval írjuk felül a szárazföldi EV sebességi csúcsot.
Az MG ünneplésére a Goodwood House előtt is sor került, ahol Gerry Judah szobrászművész gyönyörű, Festival of Speed Central Feature nevű alkotása, a Cyberstert mutatja be egyik leghíresebb és legkedveltebb elődje, az MGB mellett. Hagyományos goodwoodi stílusban szenzációs tűzijátékkal ünnepelték leleplezés pillanatát.
Az új MG HS világpremierjére szintén Goodwoodban került sor. A vadonatúj MG HS benzines és plug-in hibrid (PHEV) modellek hangsúlyozzák az MG elkötelezettségét a kivételes ár-érték arány mellett. Mindemellett új funkciók széles skáláját nyújtja, nagyobb utastér és továbbfejlesztett stílus jellemzi. Az új HS-t úgy tervezték, hogy a közkedvelt városi terepjáró még vonzóbbá váljon a vásárlók számára.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!