Érkezik az új elektromos Peugeot 408

Copyright Cédric Viollet @ ContinentalProductions

MINDEN SZÖGBŐL ÚJSZERŰ, 100%-BAN ELEKTROMOS – AZ ÚJ PEUGEOT E-408 TESZI TELJESSÉ A PEUGEOT ELEKTROMOS PALETTÁJÁT

carspod

A PEUGEOT a 408-as teljesen elektromos verziójával tette teljessé villanyautós palettáját, miután 2022-ben már bemutatta a plug-in hibrid változatot. Az új PEUGEOT E-408 a fastback sziluett látványát ötvözi a nulla emissziójú hatékonysággal, a 157 kW/210 LE-s motor izgalmas teljesítményével, és az akár 453 km hatótávot biztosító PEUGEOT elektromos vezetési élménnyel. Ha töltésről van szó, a folyamatot a beépített utazástervező program egyszerűsíti le.

ALLURE: Fastback sziluettjével és 100%-ban elektromos hajtásláncával a PEUGEOT E-408 különleges ajánlat a piacon.

EMOTION: A 100%-ban elektromos autózás élményét fokozza a PEUGEOT i-Cockpit® műszerfal és a telepített utazástervező.

EXCELLENCE: A PEUGEOT E-408 teszi teljessé a PEUGEOT elektromos palettáját, amely bármely más mainstream márkáénál gazdagabb, hiszen összesen 12 elektromos személyautót és könnyű haszonjárművet kínál az európai villanyautók piacán.
Amikor 2022 júniusában bemutatta a PEUGEOT 408-at, a PEUGEOT addig nem látott fastback sziluettel írta át a C-szegmens szabályait. A szokatlanul újszerű 408 kecses kiállásával, dinamikus vonalaival és enyhén emelt hasmagasságával, valamint a legapróbb részleletig kidolgozott, prémium minőségű kifinomultságával emelkedik ki a mezőnyből.

A 408 első két, elektrifikációt tartalmazó hajtáslánca a PLUG-IN HIBRID 180 e-EAT8 és a PLUG-IN HIBRID 225 e-EAT8 volt. Idén pedig megérkezett a 48 voltos HYBRID 136 e-DCS6. Az új PEUGEOT E-408 az elektromos stratégiát emeli magasabb szintre zéró emissziójú hajtásláncával, valamint 157 Kw / 210 lóerős villanymotorjával és 58,2 kWh-s (nettó) NMC akkumulátorával.
Az év végétől gyártásba kerülő PEUGEOT E-408 bevezetése jelenti a következő lépést a márka tervében, mely szerint a mainstream gyártók között vezető szerepet ér el Európában a villanyautók piacán. A PEUGEOT E-408 gyártása Mulhouse-ban zajlik majd, közel az európai beszállítókhoz, 100%-ban a helyi munkaerőt támogatva.

ALLURE: SZOKATLAN ÉS DINAMIKUS FASTBACK FORMATERV

Az innovatív és szokatlan fastback formaterv tökéletesen illik az új PEUGEOT E-408 fiatalos lendületéhez. Az autó olyan műszaki alapokra épül, amely lehetővé teszi a teljes elektrifikációt, miközben nem követel kompromisszumot a stílus, a dinamizmus és az utaskabin kényelme terén.
A 4.69 méter hosszú és 1.85 méter széles (behajtott tükrökkel) új PEUGEOT E-408 az E-EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemezre épül, amelynek tengelytávja 2.79 méter. Az így létrehozott tágas tér lehetővé tette, hogy a teljes akkucsomag az autó tengelyei közé, a padlólemez szintjére kerüljön, így pedig egyrészt megmaradt a tágas utastér, másrészt mélyebbre került a PEUGEOT E-408 tömegközéppontja, ami jótékony hatással van a dinamikus menettulajdonságokra és a vezetési élményre.
A kocsi kialakítása ötvözi a fastback formaterv dinamikus eleganciáját, a legjobb négyajtósokra jellemző menetteljesítményeket, valamint az enyhén emelt üléspozíciót, amely fokozza a biztonságérzetet, a kényelmet és a használat örömét.

Kecses és sportos megjelenés

Széles nyomtávjának köszönhetően – elöl 1.59 m, hátul 1.60 m – a PEUGEOT E-408 stabilan fekszik az úton. Annak ellenére, hogy kissé emelt hasmagasságú modell, megjelenése kecses és sportos, hiszen mindössze 1.49 m a magassága, ami az aerodinamikai tulajdonságokra van kedvező hatással.

A PEUGEOT E-408 kecses, ragadozóra emlékeztető formáját még jobban kiemelik a különleges és éles vonalakkal tagolt felületek, amelyek elsősorban a kocsi hátulján látványosak – mintha itt lennének a “nagymacska fülei”, valamint a csomagtér ajtaja és a hátsó sárvédők formája teremt olyan felületeket, amelyeken szinte játszik a fény.

A hátsó rész dinamizmusát a kerékjárati ívek védőelemei emelik ki, amelyek ferdén helyezkednek el a karosszérián, és egészen a robusztus fekete lökhárítóig nyúlnak. A nagyméretű 19 collos Graphite keréktárcsák dizájnja innovatív, és alacsony gördülési ellenállású (A+) 225/50R19 méretű abroncsokat szerelnek rájuk.

Modern identitás

Azzal, hogy a PEUGEOT E-408 hűtőmaszkja színre fújt, sokkal jobban beleolvad a lökhárító egészének formájába, ami egyrészt erőteljesen jelzi, hogy itt újgenerációs PEUGEOT modellről van szó, másrészt, hogy ez a modell már az elektrifikációs korszak terméke.

A márkaidentitás minden eddiginél szembetűnőbb a gondosan megmunkált, kifinomult lámpatesteken. Elöl a LED technológia révén rendkívül keskeny – és nagyon hatékony – fényszórók kaptak helyet, amelyek meghatározzák az új E-408 látványát: ez a PEUGEOT márka határozott, új arca. A fényszóróktól két LED-csík indul lefelé, amelyek agyarként vágnak bele a lökhárítóba. Hátul a PEUGEOT identitása az ikonikus, hármas LED- karmokban ölt testet, amelyek a dinamikusabb látvány érdekében jobban meg vannak döntve.

Az új PEUGEOT E-408 ötféle fényezéssel rendelhető: Okenite fehér, Obsession kék, Szelén szürke, Elixir vörös és Gyöngyház fekete.

EMOTION: FEJLETT TECHNOLÓGIA – MÉT TÖBB VEZETÉSI ÉLMÉNY

Jelentős teljesítmény, azonnali nyomaték… a 100%-ban elektromos PEUGEOT E-408 vegytiszta vezetési élményt kínál. Mindezt a PEUGEOT hagyományainak megfelelő úttartás és a PEUGEOT i-Cockpit® emeli magasabb szintre.

Különleges vezetési élmény

A semmi máshoz nem hasonlító PEUGEOT i-Cockpit® kivételesen jó ergonómiát teremt. A kompakt kormánykerék fokozza a vezetés élményét, hiszen különlegesen agilissá és precízzé teszi a jármű irányítását. A látómezőben, a volán fölött elhelyezkedő digitális kijelző része a teljesen személyre szabható és konfigurálható 10 collos 3D-s digitális panel is.

Az új PEUGEOT E-408 génjeiben minden korábbinál nagyobb mértékben van jelen a vezetés tiszta élménye, amelyet a példás úttartás, a kifinomult menetkomfort, valamint az útpadkák között mérve 11,8 méteres fordulókör által lehetővé tett tökéletes városi irányíthatóság tesz teljessé. Annak érdekében, hogy még kevesebb legyen a vibráció, a kocsitest merevségét ragasztott szerkezeti elemek fokozzák.

A teljesítmény hozzájárul a vezetés élményéhez

Az új PEUGEOT E-408 állandó mágneses szinkronmotorja 157 kW (210 LE) teljesítményt és tekintélyes, 345 Nm nyomatékot ad le. Ez a villanymotor Franciaországban, Trémery-ben, a STELLANTIS és a NIDEC közös üzemében készül. A villanymotor reduktorát is a STELLANTIS gyártja Valenciennes-ben, Franciaországban.

PEUGEOT i-Cockpit® számtalan online szolgáltatással*

A 10 collos nagyfelbontású központi kijelzőn kezelhető a PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszer, amely alapáron jár a PEUGEOT E-408-hoz, és tartalmazza a hatékony és hasznos TomTom internetalapú navigációt. Az optimális leolvashatóság érdekében a térkép a 10 collos képernyő teljes egészén megjelenik. A felhőalapú frissítések közvetlenül az autó internetre kapcsolt hálózatán keresztül történnek.
A hatékony navigálást az utazástervező és optimalizált megoldások segítik. A navigációs rendszer tartalmazza az “utazástervező” funkciót, amely úgy tervezi meg az útvonalat, hogy maximalizálja az autó hatótávját és megkönnyítse az újratöltést. Az ideális útvonal megtervezéséhez a rendszer számos adatot figyelembe vesz; az akkumulátor töltöttségi szintjét induláskor, az érkezéskor megkívánt töltöttségi szintet, a sebességet, az energiafogyasztást, a forgalmat, az út típusát, a szintkülönbséget, valamint természetesen az úti cél közelében található töltőállomásokat.
A Free2move töltési alkalmazás e-Routes funkciója is elérhető az autóban, ha okostelefont csatlakoztatunk a PEUGEOT i-Connect® rendszerhez. Az alkalmazás valamennyi utazást optimalizálja mivel a legjobb útvonalat számítja ki a megkívánt hatótáv, a töltőállomások helye, a forgalmi körülmények és a megtenni kívánt távolság alapján.
Az autó infotainment rendszerére vezeték nélkül tükrözhetők az okostelefonok alkalmazásai, (Apple CarPlay/Android Auto), illetve lehetőség van két telefon egyidejű csatlakoztatására is Bluetooth-on keresztül. A PEUGEOT E-408 konnektivitását négy USB-C port teszi teljessé.
A központi kijelző alatt elhelyezkedő és teljes mértékben konfigurálható i-toggles panel különlegesen magas esztétikai és technológiai szintet képvisel ebben a szegmensben. Az i-toggles panel mind az öt ikonja érintésérzékeny, közvetlen elérést biztosít a klímavezérléshez, a telefonban található névjegyzékhez, a rádióhoz, illetve egyéb alkalmazások indításához, mindezt a felhasználó igényei szerint konfigurálva. Ez a rendszer valamennyi vezető számára személyre szabható, és összesen 8 konfigurálható profilt tud kezelni.

Az „OK PEUGEOT” hangvezérléses rendszer állandó segítség a mindennapok biztonságos és könnyed közlekedésében, és hozzáférést biztosít az infotainment valamennyi funkciójához és a ChatGPT-hez is. Hasonlóan az összes újgenerációs PEUGEOT modellhez, az új E-408 is megkapta a ChatGPT mesterséges intelligenciát, amely hangutasítások alapján reagál minden kérdésre és parancsra, például turista információkat közöl vagy kvízt rögtönöz a gyerekeknek, hogy ne unatkozzanak. (A szolgáltatás egyelőre csak bizonoys piacokon elérhető)

A MyPEUGEOT® okostelefon alkalmazás különsen hasznos és lehetővé teszi a következőket:

⦁ Elindítja vagy időzíti az akkumulátor termikus kondicionálását. A kényelem mellett ez a funkció garantálja azt is, hogy a töltőre csatlakoztatott jármű hatótávja optimális legyen (az akkumulátort olyan hőmérsékletre kondicionálja, amely a lehető leggyorsabb áramfelvételt teszi lehetővé).
⦁ Az akkutöltés ütemezése, indítása, késleltetése vagy ellenőrzése.
⦁ Beindítja az üdvözlőfényt, ha például zsúfolt parkolóban kell megtalálni az autót.

Otthonos hangulat az utastérben

Az új PEUGEOT E-408 high-end fastback formatervvel érkezett a C-szegmensbe. Számos olyan funkciót kapott, amely segít teljes mértékben átélni az utazás és a mobilitás örömét. Az új PEUGEOT E-408 fedélzetén LED háttérvilágítás található (8 színből lehet választani) a központi kijelző mögött, amely selymes fényt terít szét a kabinban és hozzájárul a kifinomult utastér hangulatához. Ez a fény átnyúlik az párnázott ajtópanelekre is, amelyek szövet, Alcantara® (jobbkormányos modellek) vagy valódi alumínium díszeket (balkormányos modellek) kapnak a felszereltségi szinttől függően.

Az új PEUGEOT E-408 utasterének termikus és akusztikus komfortját az ablakok tervezésénél és gyártásakor alkalmazott technológiák fokozzák:

⦁ Elöl-hátul az átlagosnál vastagabbak az ablaküvegek (3.85 mm).
⦁ Elöl az oldalablakok lamináltak (3.96 mm a GT modellen), hogy jobb legyen a hangszigetelés és a biztonság.

A klímaberendezés természetesen hozzájárul az utasok ideális hőkomfortjához. Az utastérbe friss levegőt juttató szellőzőrostélyok elöl magasan helyezkednek el, míg a hátsó utasoknak is jut két szellőző a középkonzol hátulján.

A lehető legegészségesebb utastéri levegő biztosítása érdekében a PEUGEOT E-408 GT-be opcióként megrendelhető az AQS rendszer, amely folyamatosan monitorozza az utastérbe jutó levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan aktiválja a belső keringetést. A GT felszereltségi szinten ezt a minőséget fokozza tovább a Clean Cabin, a káros gázokat és részecskéket megszűrő légkezelő rendszer, amely a központi érintőkijelzőn mutatja a befúvott levegő minőségét.

Az új PEUGEOT E-408 Premium FOCAL® hangrendszere a high-end audio specialistával közös, több mint három évnyi együttműködés és közös tervezés eredménye. Az ARKAMYS digitális hangprocesszort tartalmazó Hi-Fi Premium FOCAL® rendszer 10, szabadalmaztatott technológiákkal készülő hangszórót tartalmaz:

⦁ 4 TNF magassugárzó, fordított alumíniumkúppal,
⦁ 4 középsugárzó Polyglass membránnal és TMD (hangolt tömegcsillapító) 165 mm-es felfüggesztéssel,
⦁ 1 Polyglass középső csatorna,
⦁ 1 Power Flower™ háromtekercses ovális mélynyomó.
⦁ A hangszórókat az új 12 csatornás 690 Wattos erősítő hajtja meg (D-osztályú technológia).

A különösen kényelmes első ülések megkapták az AGR minősítést (Aktion für Gesunder Rücken), amelyet az ergonómiai és hátegészségügyi szakértők független német szervezete ad ki. Ez a besorolás elismeri az első ülések ergonómiáját és sokoldalú állíthatóságát. Az első ülések kaphatók tíz irányban, elektromosan állítható kivitelben is (a vezetőüléshez két elmenthető memóriabeállítással). Az első utas ülése hat irányban állítható, s mindkét ülés elérhető nyolc légpárnával három különböző programot megvalósító pneumatikus masszázsprogrammal is.

Az ülések kiképzése kiemeli a felhasznált anyagok magas minőségét: anyagában mintás szövet, textíliák, Alcantara, dombornyomott bőr és nappa bőr (bizonyos piacokon). A GT verzió üléseit Adamite színes díszvarrás ékesíti, amely végigfut a műszerfalon, az ajtópaneleken és a párnázott középkonzolon. Az első ülések közötti középkonzol ívének végén kapott helyet a vezeték nélküli telefontöltő. Így a konzol többi része praktikus tárolórekeszekből áll, van kartámasz, 2 USB C aljzat (töltés és adatátvitel), 2 nagy átmérőjű pohártartó és összesen akár 33 liternyi tárolóhely.

Az utastér hátsó része is hasonlóan tágas, ami a nagy, 2.79 méteres tengelytávnak köszönhető. Ezzel az új PEUGEOT E-408 a hátsó utasok számára a legtágasabb PEUGEOT

modell: itt 183 mm a lábtér. Az első ülések alatti lábteret is úgy alakítottuk ki, hogy a hátsó utasok lába kényelmesen mozoghasson és elférjen, a hátsó ülések formája és a támla dőlésszöge pedig garantálja, hogy a hátul ülők optimális kényelemben utazzanak.

A konnektivitás hátul már az Allure felszereltségi szinten is jelen van: 2 USB C töltőpont került a középkonzol hátuljára.

Az új PEUGEOT E-408 hátsó üléstámlája két részben (60/40 arányban) osztva dönthető, és szériafelszerelés a síalagút. A GT szinten a hátsó üléstámla két részben dönthető előre a csomagtér felől, ahol mindkét oldalon van egy-egy könnyen elérhető kar.

Az új PEUGEOT E-408 csomagterének térfogata jelentős: 471 liter. Ha ledöntjük a hátsó üléstámlákat, akkor a rendelkezésre álló tér 1,545 literre nő. A hátsó támla lehajtása után akár 1.89 méter hosszú tárgy is elfér az autóban. A használati értéket növeli a csomagtér jobb oldalán lévő 12 voltos elektromos aljzat, LED világítás, egy háló, egy rugalmas rögzítőpánt és akasztófülek.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
FOLYTATÁS A KÖVETKEZŐ OLDALON!