Embert és gépet próbáló kihívás vár a TGR-re Szaúd-Arábiában

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) a 2025-ös Dakar Rally közeledtével a kitartás és az ügyesség igazi próbatételére készül. Az embert próbáló és kiszámíthatatlan kihívásairól elhíresült verseny ismét Szaúd-Arábiában zajlik majd, ahol a versenyzőknek több mint 8000 kilométernyi alattomos tereppel, köztük több mint 5000 kilométernyi mért szakasszal kell megküzdeniük. Az idei esemény azt ígéri, hogy a közelmúlt történetének egyik legnehezebb útvonalát kell majd teljesítenie a versenyzőknek.

A 2025-ös Dakar Rally a szezon nyitó fordulójaként a Tereprally Világbajnokság (W2RC) első színhelye is lesz. A TOYOTA GAZOO Racing számára kulcsfontosságú az első versenyen nyújtott erős teljesítmény, mivel a cél, hogy a 2024-es sikeres W2RC szezon lendületét továbbvigyék, hiszen a japán autógyártó már a harmadik egymást követő évben szerezte meg a gyártók bajnoki címét.

A Dakar Rally hatodik szezonja Szaúd-Arábiában várhatóan az egyik legnagyobb kihívást jelentő útvonalat kínálja majd. A versenyzők az ország délnyugati negyedében található Bisha városában kezdik meg útjukat, mielőtt végignavigálnak a régió változatos és kemény terepviszonyait kihasználó, aprólékosan megtervezett útvonalon. A rally január 3-án egy prológszakasszal kezdődik, amely lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy felállítsák a rajtsorrendet, mielőtt nekivágnának a versenynek.

Az útvonal számos csúcspontot vonultat fel, köztük a kimerítő 48 órás Chrono szakaszt – amely a verseny elején teszi próbára az állóképességet –, valamint a maratoni szakaszt, ahol a versenyzőpárosoknak kizárólag saját képességeikre és erőforrásaikra kell hagyatkozniuk, hogy külső segítség nélkül átvészeljék az éjszakát. Az ikonikus Üres Negyed dűnéi visszatérnek a rally második hetének középpontjába, ahol a résztvevőkre toronymagas homokdűnék és kihívást jelentő navigációs feladatok várnak.

A verseny összesen 12 szakaszt foglal magában, a szakaszok hossza a 134 kilométeres, rövid, de megerőltető utolsó naptól a 606 kilométeres 6. szakaszig terjed. A január 10-i pihenőnap Hailban rövid szusszanást biztosít, de rögtön utána folytatódik az intenzív megmérettetés, amikor a versenyzők a második héten a leghosszabb időmérő szakaszokkal és a kihívást jelentő dűnékkel állnak majd szemben. A rally január 17-én Shubaytahban ér véget, ahol a sikeres célba érkezőkre ünnepi dobogó vár.

A TOYOTA GAZOO Racing hat párost indít a 2025-ös Dakar Rallyn: tapasztalt versenyzőket és fiatal tehetségeket egyaránt. Lucas Moraes és Armand Monleon (#203), valamint Seth Quintero és Dennis Zenz (#204) képviseli majd a TOYOTA GAZOO Racing (Europe) kontingensét. Eközben a TOYOTA GAZOO Racing Dél-Afrika csapatában Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz (#206), Henk Lategan és Brett Cummings (#211), Guy Botterill és Dennis Murphy (#205), valamint Saood Variawa Francois Cazalet (#218) szerepel majd. A hat páros együttesen a rali egyik legkiegyensúlyozottabb és legversenyképesebb felállását alkotja.

Mindegyik csapat a versenyen bevált GR DKR Hilux Evo-val, a Toyota tereprally versenyautójának legújabb változatával száll harcba. A 2024-es modell sikerére építve a 2025-ös Hilux Evo a kulcsfontosságú rendszerek és alkatrészek finomításaira koncentrál, amelyek célja a megbízhatóság, a tartósság és a teljesítmény maximalizálása a Dakar Rally kíméletlen körülményei között. Ezek a fejlesztések összhangban vannak a Toyota Kaizen filozófiájával, amely a folyamatos fejlesztésre és a kiválóságra való törekvésre irányul az egyre jobb autók építése során.

A versenyt megelőzően a TOYOTA GAZOO Racing minden részletre kiterjedő felkészüléssel kezdi meg az útját. Miután a versenyautók megérkeznek Szaúd-Arábiába, a műszaki csapatok teljesen összeszerelik őket. A versenyzői csapatok ezután egy alapos verseny előtti shakedownt futnak végig, hogy az autók hibátlanul működjenek a verseny megkezdése előtt. A versenyzőcsapatok és a technikai csapat minden tagja átesik a kötelező akkreditációs folyamaton, hogy megkapja a részvételhez szükséges igazolványokat. Végül az autók szigorú műszaki ellenőrzésen esnek át, ahol a versenyfelügyelők biztosítják, hogy megfelelnek a Dakar szigorú előírásainak. Ez magában foglalja a vezetői biztonsági felszerelések, a járműrendszerek és a legénység versenyzésre való alkalmasságának ellenőrzését.

A TGR nyilatkozatai

Lucas Moraes: „A Dakar Rally a versenyzők és az autók számára is a legkeményebb próbatétel, és az idei útvonal az eddigi legnehezebbnek tűnik. Az Üres Negyed dűnéitől kezdve a kihívást jelentő sziklás szakaszokig minden nap küzdelem lesz. A GR DKR Hilux Evo újra és újra bizonyított már, és a 2025-ös évre tervezett finomításokkal biztos vagyok benne, hogy tökéletes gépünk van a kihívás teljesítéséhez. Izgatottan várom a szezonkezdetet, hogy megnézzük, hogyan mérjük össze tudásunkat ilyen embert próbáló körülmények között.”

Seth Quintero: „A 2025-ös Dakar Rally hihetetlen kihívás lesz, és alig várom, hogy nekivágjak. Az útvonal brutális, és tudjuk, hogy nem lesznek könnyű napok, de ez teszi a Dakart olyan különlegessé. A GR DKR Hilux Evo-t ilyen extrém körülményekre építették, és a csapat által végrehajtott fejlesztések magabiztosságot adnak nekünk, hogy még keményebben versenyezzünk. Alig várom, hogy lássam, mit tudunk elérni egy ilyen ikonikus eseményen.”

A 2025-ös Dakar Rally: Útvonal

SZAKASZDÁTUMINDULÁSI ÉS ÉRKEZÉSI PONTVERSENYTÁV



Összesen | Mért
PrológPéntek, 2025/01/03BISHA > BISHA79 km | 29 km
1Szombat, 2025/01/04BISHA > BISHA500 km | 412 km
2
Vasárnap, 2025/01/05 Hétfő, 2025/01/06BISHA > BISHA1057 km | 965 km
3Kedd, 2025/01/07BISHA > AL HENAKIYAH845 km | 496 km
4Szerda, 2025/01/08AL HENAKIYAH > ALULA588 km | 415 km
5Csütörtök, 2025/01/09ALULA > HAIL491 km | 428 km
Péntek, 2025/01/10HAIL
6Szombat, 2025/01/11HAIL > AL DUWADIMI829 km | 606 km
7Vasárnap, 2025/01/12AL DUWADIMI > AL DUWADIMI745 km | 481 km
8Hétfő, 2025/01/13AL DUWADIMI > RIYADH733 km | 487 km
9Kedd, 2025/01/14RIYADH > HARADH589 km | 357 km
10Szerda, 2025/01/15HARADH > SHUBAYTAH638 km | 119 km
11Csütörtök, 2025/01/16SHUBAYTAH > SHUBAYTAH506 km | 280 km
12Péntek, 2025/01/17SHUBAYTAH > SHUBAYTAH205 km | 134 km

A friss hírekért és a további információkért kövesse vagy iratkozzon fel a TGRW2RC csatornákra.

Facebook @TGRW2RC https://www.facebook.com/TGRW2RC/

Instagram @tgr_w2rc https://www.instagram.com/tgr_w2rc/

X @TGR_W2RC https://x.com/TGR_W2RC/

YouTube @tgrw2rc https://www.youtube.com/@tgrw2rc/

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!