Autóépítők figyelmébe! Netes rendelés után érkezik a karosszéria
Reneszánszát éli a veteránautózás, s az ehhez kapcsolódó háttéripar. Kínából például olyan nyers karosszériát lehet rendelni, amelyből a legendás Toyota Corolla AE86 építhető.
Sokan gondolják úgy, hogy az Alibaba, a Temu és a hasonló internetes áruházak zömmel olcsón gyártott vackokat árulnak és az internetes csalás melegágyai. Ez sok esetben így is van, ám néha igazi gyöngyszemre bukkanhatunk, ha hajlandóak vagyunk mélyre ásni a kínálatban. Az egyik ilyen remek találat, hogy potom 9.000 dollárért (jelenleg 3,5 millió forint) lehet megrendelni a legendás Toyota Corolla AE86, azaz a Hachi-Roku karosszériáját. A présmunka Kínában zajlik, a gyártó a mifelénk ismeretlen Jiangsu Aodun Automobile Industry Company, amely két és fél évtizede létezik, és karosszériaelemek, teljes karosszériák gyártására szakosodott.
Ügyesen felfedezve a piaci rést és a vásárlói igényt, olyan modellek elemeit is gyártják, amelyeknek már nincs vagy nehézkes a gyári utánpótlása, esetleg túl drága.
Ha tehát szeretnénk nagy fába vágni a fejszénket, és összeraknánk egy vadonatúj, 40 éves Toyotát, akkor az első lépés megrendelni az AE86 kasztniját. Az ár 10 darabos rendelésre vonatkozik, ha csak egy darabra van szükségünk, meg kell fejelnünk az összeget még ezer dollárral, s mivel a szállítást sem a csomagküldő futárszolgálat intézi, a tíz kasztni összesen 4.300 dollárért szeli át a fél világot.
Ekkortól gyönyörködhetünk a szép fémszoborban, amely kong az ürességtől, ideje tehát nekiállni megtölteni tartalommal. Ha az ember utánaszámol a pénznek, amit az összes vezeték, utastéri burkolat, szőnyegek, kárpitok, ülések beszerzéséhez elkölteni szükséges, majd hozzáadja a futóművek, a motor és a különböző perifériák árát, akkor csak egy eredményre juthat: ez nem éri meg.
Marad a donorautós megoldás, ami azt jelenti, hogy egy meglévő Hachi-Roku (ami japánul nyolc és hat, azaz a Corolla AE86 gyári kódjára utal) megmentésének alapja lehet a Kínából rendelt fémtest. Így már értelmet nyer a teljesen új kasztni, hiszen egy 40 éves japán autó karosszériáját jó eséllyel már megette a rozsda, a lakatolgatás és foltozgatás pedig tovább tart és drágább, mint egy teljesen ép, új kocsitest. Ráadásul ezeket az autókat nem a mindennapi munkába járáshoz használják, hanem driftelésre vagy pályautózásra, így szinte biztosan kerül beléjük bukókeret, azt pedig legegyszerűbb az üres héjba hegeszteni.
A gyárban készült képeken látható nyers karosszéria valószínűleg egy eredeti és restaurált Toyota. A fémfelületeken látható pontok sokaságából pedig arra következtethetünk, hogy a kínaiak 3D-s szkennelés után valóban méretpontos, az eredetivel egyező karosszériát képesek gyártani. A minőséggel egyébként sem lehet gond, hiszen a cég rendelkezik ISO-minősítéssel, illetve a GM és a FAW (Kína második legnagyobb autógyártója) helyi közös vállalatának állandó beszállítója, és ki nem használt kapacitásukat fordítják az AE86-hoz hasonló keresett ritkaságok kisszériás gyártására.
Fotók: Alibaba, Toyota